Dowiedz si臋 jak stworzy膰 skuteczny lejek sprzeda偶owy i w jaki spos贸b firma Apple robi copywriting.
Licznasiebie - top grafika
Licznasiebie - Fabryka wiedzy, Fabryka biznesu

Serwus ,

Dzi艣 jest TEN DZIE艃! Dzie艅, w kt贸rym dostajesz nasz pierwszy newsletter dotycz膮cy biznesu, sprzeda偶y i marketingu. To dzie艅, w kt贸rym uruchamiamy te偶 'Fabryk臋 biznesu'. Od dzisiaj co 艣rod臋 na Twoj膮 skrzynk臋 mailow膮 b臋d膮 trafia膰 praktyczne wskaz贸wki marketingowe, sprzeda偶owe i biznesowe, kt贸re mo偶esz od razu wykorzysta膰 w swojej firmie, aby szybko zwi臋kszy膰 sprzeda偶 i rozwin膮膰 swoje przedsi臋biorstwo.

A oto co znajdziesz w dzisiejszym newsletterze:

馃洅 7 element贸w skutecznego lejka sprzeda偶owego
-o tym jak tworzy膰 skuteczny lejek sprzeda偶owy

馃崗 Poznaj 13 sposob贸w Apple na 艣wietny copywriting
-o tym w jaki spos贸b firma Apple pisze swoje oferty, tak aby by艂y je ludzie czytali i kupowali

馃敱 Nowe funkcjonalno艣ci nie zawsze wychodz膮 na dobre
-o zagro偶eniach jakie p艂yn膮 ze zbyt skomplikowanych produkt贸w i 偶e czasami warto postawi膰 na prostot臋

馃Р Skuteczna formu艂a reklamowa
-o tym w jaki spos贸b formu艂owa膰 sw贸j przekaz reklamy, aby by艂 skuteczny

馃摟 5 sprawdzonych wskaz贸wek, jak poprawi膰 wska藕nik otwar膰 newslettera
-o tym co nale偶y zrobi膰, aby wi臋cej u偶ytkownik贸w otwiera艂o wiadomo艣ci od Ciebie

馃殫 Skuteczne reklamy: Cadillac - cena przyw贸dztwa
-z serii o tym jak pisa膰 perswazyjne reklamy dzisiaj przyk艂ad reklamy Cadillaca z 1915 roku

 

7 element贸w skutecznego lejka sprzeda偶owego

殴r贸d艂o: W艂asne opracowanie | Sprzeda偶
Lejek sprzeda偶owy

Zbudowanie odpowiedniego lejka sprzeda偶owego to podstawa sukcesu w sprzeda偶y. Dobry lejek pozwoli Ci zarabia膰 czyli pokryje koszty sprowadzenia ruchu na Twoj膮 stron臋 internetow膮 i da Ci jeszcze zysk ze sprzeda偶y. Je艣li chcesz zbudowa膰 dobry lejek sprzeda偶owy we藕 pod uwag臋 te 7 element贸w:

Element 1 鈥 wybierz odpowiedni膮 zach臋t臋

Zach臋膰 potencjalnego klienta, aby zrobi艂 prost膮 akcj臋 na Twojej stronie (np. zostawi艂 Ci maila, zapisa艂 si臋 na webinar). Zach臋cisz go do tego daj膮c mu co艣 naprawd臋 warto艣ciowego, co艣 co b臋dzie dla niego cenne. Mo偶e to by膰 ebook, dost臋p do darmowego kursu, raport, checklista, case study, zapis na webinar itp. Wa偶ne, 偶eby mia艂o warto艣膰 dla klienta i nie wymaga艂o od niego wiele wysi艂ku. Na tym etapie nie pr贸buj niczego sprzedawa膰.


Element 2 - strona l膮dowania (landing page)

Kieruj ruch z reklam, social medi贸w, artyku艂贸w sponsorowanych na Twoj膮 stron臋 l膮dowania (a nie np. na stron臋 g艂贸wn膮 Twojego serwisu). Strona musi by膰 prosta czyli zawiera膰 jedynie informacje o tym co klient dostanie w zamian za zrobienie prostej akcji (np. dostanie ebooka za podanie swojego maila). Nie dawaj tam 偶adnych element贸w rozpraszaj膮cych uwag臋 klienta (np. pokazania produkt贸w jakie sprzedajesz). Podepnij tak膮 stron臋 l膮dowania pod analityk臋 (Google Analytics, Facebook Pixel), aby艣 wiedzie膰, kt贸re 藕r贸d艂a lepiej konwertuj膮 i aby m贸c podj膮膰 dzia艂ania remarketingowe.


Element 3 - Remarketing (retargeting)

艢led藕 u偶ytkownik贸w, kt贸rzy odwiedzili ju偶 Twoj膮 stron臋 (np. piksel Facebooka czy Google'a) i trafiaj do nich z reklam膮 remarketingow膮. To du偶o ta艅szy spos贸b dotarcia do klient贸w, bo s膮 to osoby, kt贸re ju偶 wcze艣niej wyrazi艂y zainteresowanie Twoj膮 firm膮, produktem lub us艂ug膮. Kieruj reklamy remarketingowe r贸wnie偶 do os贸b, kt贸re wesz艂y na Twoj膮 stron臋, ale nie wykona艂y nawet tej pierwszej akcji (np. podanie swojego maila). Nie oznacza to bowiem, 偶e te osoby nie s膮 zainteresowane Twoj膮 ofert膮, a jedynie z jakiego艣 powodu nie wykona艂y wcze艣niej po偶膮danej przez Ciebie akcji (bo np. nie mia艂y wtedy czasu).


Element 4 鈥 strona podzi臋kowania (thank you page)

Wykorzystaj stron臋 podzi臋kowania czyli stron臋, kt贸ra pojawia si臋 po wykonaniu akcji przez u偶ytkownika (np. po zapisaniu si臋 na newsletter, dokonaniu zakupu) dla w艂asnych korzy艣ci. U偶ytkownik, kt贸ry trafi艂 na stron臋 podzi臋kowania jest u偶ytkownikiem aktywnym, zaanga偶owanym i w tym momencie masz jego uwag臋. Dzi臋ki temu mo偶esz go p艂ynnie przekierowa膰 do wykonania innej akcji (np. 偶eby do艂膮czy艂 do Twojej grupy na Facebooku, pobra艂 dodatkowy materia艂, um贸wi艂 si臋 na rozmow臋 albo zapisa艂 w swoim kalendarzu informacje o Twoim webinarze). Strona l膮dowania 艣wietnie te偶 nadaje si臋 do mierzenie konwersji.


Element 5 鈥 ogrzewanie i follow up

Jak ju偶 pozyskasz adres mailowy u偶ytkownika, to zacznij go wykorzystywa膰. Mo偶esz na przyk艂ad przez 10 dni z rz臋du wysy艂a膰 mu warto艣ciowe wiadomo艣ci dotycz膮ce problemu, kt贸ry rozwi膮zuje Tw贸j produkt. Cz臋sto oka偶e si臋 wtedy, 偶e ten u偶ytkownik nie zdawa艂 sobie sprawy z tego, 偶e w og贸le ma jaki艣 problem. A Ty nie do艣膰, 偶e mu to u艣wiadomisz, to masz jeszcze rozwi膮zanie dla jego problemu. Sytuacja idealna do zamkni臋cia sprzeda偶y.


Element 6 鈥 g艂贸wna akcja online

Nie ka偶da akcja jest mo偶liwa dla u偶ytkownika do zrobienia online. Czasami jest ona po prostu zbyt du偶a dla niego (np. kupno drogiej rzeczy w Internecie bez kontaktu osobistego ze sprzedawc膮). Musisz wi臋c ustali膰 ko艅cow膮 konwersj臋 dostosowan膮 do zachowa艅 Twojego odbiorcy w sieci. Mo偶e najlepsz膮 konwersj膮 nie b臋dzie sprzeda偶 online, tylko um贸wienie si臋 na konsultacj臋 albo indywidualna prezentacja produktu u klienta. Na przyk艂ad cz臋stym b艂臋dem jest, kiedy nam si臋 wydaje, 偶e skoro produkt jest typowym produktem internetowym, to musimy go sprzedawa膰 online automatycznie bez naszego udzia艂u.

Kilka przyk艂ad贸w dobrych konwersji ko艅cowych:
-proste produkty oraz proste 鈥瀘pakowane鈥 us艂ugi (do 500-1000 z艂) 鈫 sprzeda偶 online
-drogie produkty 鈫 demo call / indywidualna wycena
-z艂o偶one us艂ugi 鈫 konsultacja


Element 7 鈥 ruch na stronie i odbiorcy

Nie skupiaj si臋 jedynie na poprawie lejka sprzeda偶owego. Du偶o wa偶niejsze jest 艣ci膮ganie ruchu na Twoj膮 stron臋 l膮dowania (landing page). nawet gorszy lejek sprzeda偶owy b臋dzie dawa艂 wi臋cej zarobi膰, je艣li b臋dzie do niego trafia艂o wi臋cej odbiorc贸w.

Pami臋taj, 偶e przej艣cie potencjalnego klienta od pocz膮tku do ko艅ca lejka sprzeda偶owego trwa膰 mo偶e kilka dni, kilka tygodni, ale tak偶e kilka lub kilkana艣cie miesi臋cy. Je艣li nie b臋dziesz stale dostarcza膰 ruchu na Twoj膮 stron臋, to za ten czas oka偶e si臋, 偶e nie b臋dziesz mie膰 w og贸le sprzeda偶y.
Docieraj zatem tam, gdzie s膮 Twoi odbiorcy.

Du偶o wi臋cej na temat budowania lejka sprzeda偶owego przeczytasz w tym artykule.


 

Poznaj 13 sposob贸w Apple na 艣wietny copywriting

殴r贸d艂o: Twitter | Sprzeda偶

Apple - copywriting

O tym, 偶e firma Apple umie sprzedawa膰, to chyba nikogo specjalnie nie trzeba przekonywa膰. W ko艅cu to firma warta ponad 2 biliony dolar贸w, a jej produkty nie nale偶膮 do najta艅szych. 呕eby sta膰 si臋 takim gigantem po prostu trzeba by膰 mistrzem sprzeda偶y. Poznaj wi臋c 13 spos贸b, z jakich korzysta firma Apple, aby robi膰 marketing za pomoc膮 s艂owa.

1.Skup si臋 na jednej idei

Ka偶dy nag艂贸wek Apple skupia si臋 na jednej idei. Ca艂a uwaga czytelnika zwr贸cona jest na t膮 korzy艣膰. Zwraca ca艂膮 uwag臋 i 艣wiadomo艣膰 na t臋 korzy艣膰, dzi臋ki czemu mo偶na skutecznie przekaza膰 sw贸j komunikat.

Przyk艂ad: "Mniej ramek, wi臋cej ekranu".


2.Pisz dla os贸b "skanuj膮cych" stron臋

A偶 76% os贸b odwiedzaj膮cych stron臋 internetow膮 to tzw. "skanerzy" czyli osoby, kt贸re jedynie skanuj膮 wzrokiem stron臋. Stosuj wi臋c du偶e nag艂贸wki, u偶ywaj podtytu艂贸w (zach臋c膮 do czytania) oraz pisz tak, aby na pocz膮tku pokazywa膰 te najwi臋ksze korzy艣ci, a dopiero p贸藕niej te mniejsze.


3.Pisz te偶 dla czytaj膮cych

Chocia偶 wi臋kszo艣膰 odwiedzaj膮cych to "skanerzy", to jednak spora cz臋艣膰 u偶ytkownik贸w b臋dzie czyta艂a od deski do deski. Spraw wi臋c, aby to czytanie nie wymaga艂o wysi艂ku. U偶ywaj kr贸tki akapit贸w, pisz proste i kr贸tkie zdania, u偶ywaj prostych s艂贸w.


4.Korzystaj z kr贸tkich i urywanych zda艅

Apple cz臋sto zaczyna zdania od "i" lub "ale". Chocia偶 to mo偶e nietypowe (pewnie niejeden polonista 艂apie si臋 teraz za g艂ow臋), ale 艂atwiej si臋 to czyta i jest 艂atwiejsze do zrozumienia. A przecie偶 celem tutaj jest sk艂onienie u偶ytkownika do dalszego czytania.


5.Rozwi膮zuj problemy

Apple przedstawia swoje funkcje jako rozwi膮zania problem贸w.

Na przyk艂ad nowy tryb nocny w iPhone'ach to funkcja. "Nie wychodz膮 Ci zdj臋cia w nocy? Teraz mo偶esz robi膰 portrety, kt贸re wychodz膮 w nocy."


6.Dziel si臋 szczeg贸艂ami i detalami

Wi臋kszo艣膰 tekstu pisana przez Apple jest prosta i 艂atwa do zrozumienia. Kiedy jednak Apple m贸wi o szczeg贸艂ach, to ma to na Tobie zrobi膰 wra偶enie. Ugruntowuje to firm臋 Apple jako eksperta i buduje zaufanie do ich produkt贸w.


7.U偶ywaj analogii

Kiedy co艣 jest trudne w zrozumieniu warto si臋gn膮膰 po analogi臋 czyli por贸wnanie do czego艣 co rozumiemy.

Przyk艂ad: "Wy艣wietlacz Super Retina XDR. Pikseli po horyzont."


8.Przewiduj zastrze偶enia konsumenta

My艣l o tym, jakie zastrze偶enia mog膮 mie膰 Twoi konsumenci i po kolei si臋 do nich odno艣. To utwierdzi kupuj膮cych w przekonaniu, 偶e podejmuj膮 w艂a艣ciw膮 decyzj臋.
Przyk艂ad: U偶ytkownicy iPhone'贸w skar偶膮 si臋 na p臋kaj膮cy ekran. Apple przedstawia sw贸j nowy ekran jako "twardszy ni偶 jakiekolwiek inne szk艂o w smartfonach".


9.Por贸wnuj do innych produkt贸w

Za ka偶dym razem kiedy Apple wypuszcza sw贸j nowy produkt, por贸wnuje go do poprzedniej wersji. Dlaczego? U偶ytkownicy produkt贸w Apple ci膮gle pragn膮 czego艣 lepszego. Por贸wnuj膮c funkcje i pokazuj膮c wdro偶one ulepszenia, Apple przekonuje, 偶e nowy produkt jest lepszy.


10.U偶ywaj mocnych s艂贸w

Mocne s艂owa to takie jak "Ty, Tw贸j, wyobra藕 sobie, nowy". I tych Apple u偶ywa bardzo du偶o w swoich tekstach sprzeda偶owych. S艂owa te pomagaj膮 klientowi wyobrazi膰 siebie z produktem Apple. W tek艣cie sprzeda偶owym dla iPhone'a 5 u偶yto a偶 110 razy s艂贸w "Ty" i "Tw贸j".


11.U偶ywaj rym贸w

Pisanie tekst贸w reklamowych to prawdziwa sztuka. A teksty sprzeda偶owe Apple to cz臋sto czysta poezja. U偶ywaj膮 do tego rym贸w, aby lepiej si臋 to czyta艂o i zapami臋tywa艂o.

Przyk艂ad (po angielsku): iPhone 12 - Blast past fast.


12.Korzystaj z aliteracji

Aliteracja to powtarzanie pocz膮tkowych sp贸艂g艂osek. Jest to inna forma rymu zwana czasem rymem g艂owowym. Apple u偶ywa jej, aby poruszy膰 wa偶ne kwestie.

Przyk艂ad: "A display that鈥檚 not just smaller. It鈥檚 smarter."


12.Wykorzystuj powt贸rzenia

Apple u偶ywa tych samych s艂贸w w jednym zdaniu, aby je podkre艣li膰.

Przyk艂ad: "A poniewa偶 tak 艂atwo go u偶ywa膰, 艂atwo go pokocha膰".


 

Nowe funkcjonalno艣ci nie zawsze wychodz膮 na dobre

殴r贸d艂o: Seth's Blog | Biznes

Nowe funkcjonalno艣ci

Seth Godin (mistrz marketingu) na swoim blogu m贸wi na temat rozrostu funkcjonalno艣ci w produktach i zagro偶e艅 z tym zwi膮zanych. Dodanie nowej funkcjonalno艣ci do produktu jest najcz臋艣ciej bardzo tanie, zw艂aszcza je艣li to por贸wnamy z korzy艣ciami jakie daje u偶ytkownikowi (klientowi). Tyle, 偶e raz dodana funkcja prawie nigdy nie jest usuwana. Kiedy doda si臋 wystarczaj膮co du偶o funkcji, system za艂amuje si臋 i przestaje dzia艂a膰.

I wcale nie chodzi tutaj tylko o oprogramowanie. Mo偶e to by膰 menu w restauracji (zbyt du偶o r贸偶nych da艅 oferowanych klientom powoduje, 偶e nie wiedz膮 oni co wybra膰, a Ty jako restaurator nie jeste艣 w stanie zadba膰 o wy艣mienit膮 jako艣膰 wszystkich swoich da艅) czy deska rozdzielcza samochodu (zbyt du偶o kontrolek na desce rozdzielczej powoduje, 偶e jest ona nieczytelna). Inny przyk艂ad. Prosz臋 bardzo. To r贸偶norodno艣膰 wybor贸w, jakie oferuje si臋 rodzicom w kwestii daty rozpocz臋cia lub zako艅czenia obozu letniego. S艂owem, chodzi o to wszystko, gdzie wiele ci臋偶kiej pracy mo偶na nieco poprawi膰 po prostu dodaj膮c "niewinn膮" opcj臋.

W pewnym momencie, Yahoo mia艂o na stronie g艂贸wnej a偶 183 linki. Google z kolei mia艂 tylko dwa. Zgadnij, kt贸ra z tych wyszukiwarek wiedzie teraz prym na 艣wiecie :-) Mo偶esz te偶 przecie偶 zaprojektowa膰 w aplikacji samochodowej na telefonie kombinacj臋 przycisk贸w, kt贸ra otwiera np. baga偶nik. To si臋 da zrobi膰 - tylko po co.

Nowe funkcjonalno艣ci s膮 przydatne. To nie ulega w膮tpliwo艣ci. Jednak ich ci膮g艂e dodawanie do produktu nie mo偶e trwa膰 wiecznie. W ko艅cu ten system si臋 za艂amie i trzeba b臋dzie zaczyna膰 wszystko od pocz膮tku. I chocia偶 cz臋sto trudno jest nam odm贸wi膰 dodania nowej funkcjonalno艣ci do produktu, to powinni艣my to robi膰 w spos贸b przemy艣lany. Powinni艣my te偶 by膰 na tyle m膮drzy, aby wiedzie膰 kiedy z pewnych funkcjonalno艣ci zrezygnowa膰 i kt贸re p贸藕niej usun膮膰 z produktu. Pami臋taj - nie ka偶dy jest geekiem. Wi臋kszo艣膰 ludzi lubi prostot臋 i ceni 艂atwo艣膰 obs艂ugi bardziej ni偶 dodatkowe funkcjonalno艣ci, z kt贸rych i tak pewnie nigdy nie korzysta.


 

Skuteczna formu艂a reklamowa

殴r贸d艂o: Opracowanie w艂asne | Sprzeda偶

Formu艂a reklamowa

Je艣li my艣lisz o sprzedawaniu czegokolwiek i chcesz pozyska膰 klient贸w za pomoc膮 reklamy, to jedn膮 z najskuteczniejszych formu艂 reklamowych jest ta:

Pomagam (komu) z (czym) oraz bez (czego klienci chc膮 unikn膮膰) + unikalny mechanizm dzia艂ania.

Brzmi troch臋 skomplikowania, ale prosty przyk艂ad wyja艣ni Ci na czym to polega:

"Pomagam kobietom po 40-tym roku 偶ycia straci膰 przynajmniej 10 kg bez chodzenia na si艂owni臋 za pomoc膮 diety ketogenicznej".

Rozbijaj膮c powy偶szy przyk艂ad na czynniki pierwsze mamy:
-pomagam (komu): kobietom po 40-tym roku 偶ycia
-z (czym): z utrat膮 wagi/odchudzaniem
-bez (czego kliencie chc膮 unikn膮膰): bez chodzenia na si艂ownie
-unikalny mechanizm dzia艂ania: dieta ketogeniczna

Inny przyk艂ad - prosz臋 bardzo: "Pomagam przedsi臋biorcom pozyska膰 klient贸w z u偶yciem p艂atnej reklamy bez konieczno艣ci prowadzenia dzia艂a艅 w mediach spo艂eczno艣ciowych.".

Zauwa偶, 偶e ta formu艂a niemal od razu wskazuje Ci Twoj膮 grup臋 docelow膮 (kobiety po 40-tym roku 偶ycia, przedsi臋biorcy). A to jest bardzo wa偶ne, bo wiesz do kogo kierowa膰 sw贸j przekaz reklamowy. Grup臋 docelow膮 powinny stanowi膰 osoby, kt贸re maj膮 pewien problem, szukaj膮 jego rozwi膮zania i maj膮 pieni膮dze, 偶eby Ci zap艂aci膰 za rozwi膮zanie ich problemu. Je艣li dodatkowo sprawisz, 偶e klienci b臋d膮 mieli efekty szybciej i przy mniejszym nak艂adzie pracy z ich strony, to masz praktycznie pewno艣膰, 偶e b臋dziesz sprzedawa膰.

I jeszcze jedna uwaga na koniec. Pami臋taj, 偶e sprzedajesz efekty jakie daje Tw贸j produkt, a nie sam produkt np. nie sprzedajesz diety dla kobiet, ale to, 偶e b臋d膮 one wygl膮da艂y 艣wietnie i b臋d膮 si臋 podoba艂y m臋偶czyznom. Albo nie sprzedajesz kursu dla programist贸w, ale wizj臋 tego, 偶e kto艣 znajdzie 艣wietn膮 i dobrze p艂atn膮 prac臋, dzi臋ki zdobyciu umiej臋tno艣ci programistycznych.


 

5 sprawdzonych wskaz贸wek, jak poprawi膰 wska藕nik otwar膰 newslettera

殴r贸d艂o: Marketing Examined | Marketing

Newsletter

Alex Garcia, kt贸ry prowadzi bloga 'Marketing Examined', daje 5 konkretnych wskaz贸wek co nale偶y zrobi膰, aby zwi臋kszy膰 wska藕nik open rate (czyli ilo艣膰 otwar膰) swojego newslettera.

1.Wybierz emotikonk臋, kt贸ra Ci臋 wyr贸偶nia

Emotikonka (emotikon) to taki graficzny element, kt贸ry mo偶na wysy艂a膰 w mailu, wiadomo艣ciach SMS, na komunikatorach np. (馃榾 馃). Warto ten element wykorzystywa膰 w tytule swoich maili. Po pierwsze przykuwa on uwag臋 u偶ytkownika. Ale Alex sugeruje, aby艣my zawsze u偶ywali tej samej emotikonki w ka偶dym naszym wys艂anym newsletterze. Alex na przyk艂ad tytu艂y swoim maili zawsze oznacza emotikonk膮 lupy (馃攳). A Morning Brew w tytu艂ach swoich maili dodaje fili偶ank臋 kawy (鈽).

A teraz wyobra藕 sobie, 偶e budzisz si臋 rano i ma swojej skrzynce mailowej masz 30 nowych wiadomo艣ci. I od razu wiesz, 偶e ten z fili偶ank膮 kawy pochodzi od Morning Brew.

Warto te偶 poinformowa膰 u偶ytkownika w pierwszym powitalnym mailu, po zapisaniu si臋 na Tw贸j newsletter, o tym, 偶e tytu艂y Twoich maili b臋d膮 zawsze zaczyna艂y si臋 od danej emotikonki.


2.Popro艣 o odpowied藕 na pierwszego maila

Najgorsz膮 bol膮czk膮 wszystkich tych co wysy艂aj膮 newslettery jest to, 偶e ich wiadomo艣ci trafiaj膮 do SPAMu. A jak tam trafi膮 to praktycznie nigdy nie s膮 czytane (kto przegl膮da bowiem folder SPAM).

Jednym z najbardziej efektywnych sposob贸w, aby zwalczy膰 ten problem jest pro艣ba o prost膮 odpowied藕 w Twoim mailu powitalnym.

Pow贸d jest taki, 偶e odpowied藕 lub konwersacja jest silnym sygna艂em dla Twojego serwera email, 偶e ufasz nadawcy. Dzi臋ki temu mo偶esz mie膰 pewno艣膰, 偶e Tw贸j email wyl膮duje w skrzynce odbiorczej Twojego czytelnika, a nie w SPAMie.


3.Zmie艅 zdj臋cie profilowe na swojej poczcie

Chcesz przyci膮gn膮膰 wzrok u偶ytkownika? Dodaj lub zmie艅 swoje zdj臋cie profilowe na Twojej skrzynce email.

Nie zawsze wstawienie loga firmy jako zdj臋cia profilowego b臋dzie najlepszym rozwi膮zaniem (ale na pewno lepszym ni偶 brak jakiegokolowiek zdj臋cia). Je艣li wiesz sk膮d pochodz膮 Twoi u偶ytkownicy to u偶ywaj zdj臋cia, z kt贸rym Ci臋 kojarz膮. Na przyk艂ad Alex swoich u偶ytkownik贸w pozyskuje g艂贸wnie z Twittera. W jego przypadku oznaczanie wiadomo艣ci zdj臋ciem przedstawiaj膮cym logo firmy niewiele dawa艂o, bo ludzie nie kojarzyli loga firmy. Za to doskonale na Twitterze kojarzyli jego twarz. Dlatego Alex zmieni艂 swoje zdj臋cie profilowe w skrzynce email na te, kt贸rego u偶ywa艂 na Twitterze. I to podzia艂a艂o.

Mo偶esz te偶 stworzy膰 animowanego GIFa z Twoim zdj臋ciem profilowym. Ruch z animacji naturalnie b臋dzie przyci膮ga艂 wzrok u偶ytkownika.


4.Testuj tytu艂y maila

To drastycznie zwi臋ksza ilo艣膰 otwar膰 Twojego newslettera. Zanim wy艣lesz newsletter do wszystkich Twoich u偶ytkownik贸w przeprowad藕 test A/B/C.

Na kilka godzin przed g艂贸wn膮 wysy艂k膮 wy艣lij tego samego maila do grupy Twoich najbardziej zaanga偶owanych u偶ytkownik贸w. Stw贸rz 2-3 tytu艂y (nag艂贸wki) maila i sprawd藕, kt贸ry tytu艂 najlepiej si臋 sprawdza (np. ma najwi臋cej otwar膰). A nast臋pnie wybierz ten zwyci臋ski tytu艂 i u偶yj go do wysy艂ki newslettera do wszystkich Twoich u偶ytkownik贸w.


5.Segmentuj swoich odbiorc贸w

Czytelnicy Alexa zostali podzieleni na 4 grupy:

Pierwszy segment: Abonenci ze wska藕nikiem otwar膰 75%-100%.
Drugi segment: Abonenci ze wska藕nikiem otwar膰 50%-74%.
Trzeci segment: Abonenci ze wska藕nikiem otwar膰 25%-49%.
Czwarty segment: Abonenci ze wska藕nikiem otwar膰 0% -24%.

Dzi臋ki segmentacji odbiorc贸w Alex unika wysy艂ania masowych wiadomo艣ci e-mail, kt贸re mog膮 potencjalnie zaszkodzi膰 jego reputacji nadawcy.

Inne sposoby segmentowania odbiorc贸w opieraj膮 si臋 na:
-Danych demograficznych
-Klikni臋ciach
-Zainteresowaniach
-Klientach (ci co co艣 kupili od Ciebie, nie tylko s膮 na li艣cie mailingowej)
-Punkcie wej艣cia

Im bardziej segmentujesz odbiorc贸w, tym bardziej mo偶esz spersonalizowa膰 sw贸j przekaz.


 

Skuteczne reklamy: Cadillac - cena przyw贸dztwa

殴r贸d艂o: The 100 Greatest Advertisement 1852-1958 | Skuteczne reklamy

Cadillac

Je艣li by艣 si臋 zapyta艂 czo艂owych spec贸w od reklamy, kt贸ra z reklam wywar艂a na nich pioronuj膮ce wra偶enie, to prawie ka偶dy z nich na swojej li艣cie najlepszych reklam umie艣ci reklam臋 Cadillaca wraz z ich sloganem "Kara przyw贸dztwa" ("The Penalty of Leadership").

Co ciekawe reklama ta pojawi艂a si臋 tylko raz. 2 stycznia 1915 r. zosta艂a ona zamieszczona w gazecie "The Saturday Evening Post", ale nawet po 30 latach od jej wydrukowania prawie nie by艂o tygodnia, aby Cadillac lub jego agencja MacManus, John & Adams, Detroit, nie otrzymali pr贸艣b o jeden lub wi臋cej egzemplarzy. A tych egzemplarzy zosta艂y rozdane miliony.

Autorem reklamy by艂 Theodore F. MacManus. Tre艣膰 og艂oszenia w gazecie nie zawiera艂a nazwy ani odniesienia do 偶adnego produktu 鈥 poza umieszczonym na g贸rze, niewielkim logo z napisem Cadillac. A oto co MacManus napisa艂 w tym og艂oszeniu:

鈥淲 ka偶dej dziedzinie ludzkiej dzia艂alno艣ci ten, kto przeciera szlaki, poddaje si臋 nieustannie pod publiczny os膮d. Dzier偶膮cy palm臋 pierwsze艅stwa 鈥 czy to cz艂owiek, czy produkt 鈥 niezw艂ocznie staje si臋 obiektem zazdro艣ci, a tak偶e na艣ladownictwa. W sztuce, w literaturze, w muzyce, w technice 鈥 nagrody i kary s膮 wsz臋dzie te same. Powszechny podziw i uznanie, albo stanowcze odrzucenie i poni偶enie. Gdy czyj艣 wytw贸r staje si臋 艣wiatowym standardem, zaraz przypatruj膮 mu si臋 zawistnicy. Je艣li jest kiepski 鈥 zignoruj膮, je艣li to majstersztyk 鈥 zaczn膮 mieli膰 j臋zykami. Zazdro艣膰 nie wtyka swego o艣lizg艂ego nosa w 偶ycie tw贸rcy, kt贸ry pope艂ni艂 miernot臋. Cokolwiek piszesz, malujesz, grasz, 艣piewasz czy budujesz 鈥 nikt nie b臋dzie ci臋 ma艂powa艂 ani ci z艂orzeczy艂, je艣li twego dzie艂a nie naznacza geniusz. Kiedy dokonasz czego艣 istotnego, rozczarowani i zazdro艣ni b臋d膮 krzycze膰 bez ko艅ca. Naszego Whistlera z艂o艣liwi krytycy nazywali pozerem jeszcze d艂ugo po tym, jak 艣wiat uzna艂 jego artystyczny geniusz. T艂umy wali艂y do Bayreuth by podziwia膰 muzyk臋 Wagnera, podczas gdy zdetronizowani przeze艅 poprzednicy odmawiali mu w og贸le miana kompozytora. Podli ludzie wrzeszczeli, 偶e Fulton nigdy nie zbuduje parowca, porz膮dni za艣 przychodzili nad rzek臋 popatrze膰, jak sunie on po tafli wody. Lidera si臋 atakuje, poniewa偶 jest liderem, lecz wysi艂ki pragn膮cych go zdo艂owa膰 jedynie potwierdzaj膮 jego pozycj臋. Kto nie potrafi dor贸wna膰, deprecjonuje i niszczy, ale w ten spos贸b dodaje tylko chwa艂y temu, na kogo naskakuje. Nie ma w tym nic nowego. To stare jak 艣wiat i ludzkie nami臋tno艣ci 鈥 zawi艣膰, l臋k, chciwo艣膰, duma i agresja. Ale to nic nie daje. Je艣li lider naprawd臋 prowadzi, to pozostaje liderem. Mistrz s艂owa, mistrz p臋dzla, mistrz swego fachu 鈥 ludzie uwielbiaj膮 im dogryza膰, ale Historia ich pami臋ta. To, co warto艣ciowe, obroni si臋 samo, niewa偶ne jak g艂o艣no ujadaj膮 wrogowie. To, co warte przetrwania 鈥 przetrwa鈥.