Scientific Advertising. Naukowa reklama

Scientific Advertising


Autor: Claude Hopkins



15 min czytania
19 rozdziałów

Dostępna wersja audio
Zaloguj się, aby odłsuchać w Playerze



Spis treści:
1. Tak było, ale już nie jest
2. Reklama ma ludzką twarz i tylko jeden cel
3. Nie narzucaj, a zachęcaj
4. Wysyłkowa sprzedaż towarów - tylko dla orłów
5. Jego wysokość nagłówek
6. Psychologia na usługach sprzedaży
7. Reklama jest dźwignią handlu, a dźwignią reklamy jest konkret
8. Urok pełnych opowieści
9. Kwestia obrazków
10. Reklama nie jest tania
11. Warto mieć wiedzę…
12. Od fundamentu do dachu, czyli strategia
13. Dajemy popróbować…
14. Dystrybucja, czyli budujemy sieć kanałów
15. Kampanie testowe? Strzał w dziesiątkę,
16. Indywidualizm w drodze od anonimowości do bliskości
17. Reklama powinna dawać nadzieję i dodawać energii
18. Ludzie listy piszą…
19. Przepis na dobry biznes, czyli dobrą i bezpieczną reklamę

Streszczenie

Claude Hopkins bywa nazywany geniuszem reklamy, cudotwórcą, który każdy reklamowy projekt zamieniał w złoto. Był nie tylko teoretykiem reklamy, ale przede wszystkim praktykiem. 35 lat pracy w tej materii złożyło się na arsenał bezcennych przesłań, które do dziś są aktualne. Każdy nowy adept tej sztuki prawdopodobnie zaczyna od lektury Scientific advertising, czyli od reklamy naukowej, jak zatytułował swą książkę wielki mistrz. Zawarł w niej 21 legendarnych zasad pisania tekstów reklamowych. Swoją książkę określił jako podręcznik dla studentów i przewodnik dla reklamodawców. Warto pamiętać, że reklamę traktował jako naukę ścisłą, a książkę napisał w 1923 roku.

Dla kogo?

  • Dla każdego, kto jest zaintersowany sztuką reklamy

  • Dla każdego sprzedawcy i osób zajmujących się sprzedażą

  • Dla marketerów i twórców kampanii reklamowych

O autorze

Claude C. Hopkins (1866–1932) był jednym z pionierów reklamy. Uważał, że reklama istnieje tylko po to, aby coś sprzedać i powinna być mierzona i uzasadniana wynikami, jakie przynosi. Hopkins był człowiekiem bardzo uczciwym, który mówił tylko prawdę i zapewniał korzyści swoim klientom.