Sztuka skutecznego przekazu, czyli przyczepne koncepcje

Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die


Autorzy: Chip Heath, Dan Heath



11 min czytania
10 rozdziałów

Dostępna wersja audio
Zaloguj się, aby odłsuchać w Playerze



Spis treści:
1. Wszystkie koncepcje można zaprezentować w taki sposób, aby trzymały się kupy.
2. Chwytliwy pomysł musi być prosty.
3. Pomysł musi być zaskakujący.
4. Ludzka ciekawość pomaga w realizacji pomysłów.
5. Najlepsze pomysły są dobrze opisane i konkretne.
6. Ciekawy pomysł musi być wiarygodny.
7. Emocje inspirują ludzi do działania.
8. Nawoływania do działania są najskuteczniejsze, jeśli jest w nich coś dla odbiorców.
9. Pomysły najlepiej się przyjmują, gdy są opowiedziane w formie historii.
10. Podsumowanie końcowe

Streszczenie

Sztuka skutecznego przekazu, czyli przyczepne koncepcje tłumaczy, czemu niektóre pomysły stają się popularne, natomiast inne więdną i umierają.
Książka opisuje najważniejsze cechy "lepkości", czyli to, co sprawia, że pomysły "trzymają się" w umyśle i jak sprawić, by działały na Twoją korzyść.
Dla kogo jest ta książka?

Dla kogo?

  • Dla każdego, kto ma pomysł, którym chce się podzielić,

  • Dla każdego, kto jest zainteresowany tym, dlaczego niektóre pomysły się przyjmują, a inne nie,

  • Każdego reżysera filmowego, kierownika działu reklamy, pracownika organizacji pozarządowej i tak dalej.

O autorach

Chip Heath jest wykładowcą w Stanford Graduate School of Business. Jest również konsultantem, który specjalizuje się w zapewnianiu wsparcia i strategii biznesowych w startupach, pomagając im rozwinąć się w silne organizacje. Posiada tytuł licencjata z inżynierii przemysłowej i doktorat z psychologii.

Dan Heath jest wykładowcą w Duke University's CASE Center. Specjalizuje się we wspieraniu przedsiębiorców i organizacji pozarządowych, które są zaangażowane w dokonywanie pozytywnych zmian na świecie. Jest również założycielem firmy wydawniczej Thinkwell, która stosuje nowe, dydaktyczne podejście do pisania podręczników.