Przeskoczyć przepaść
Odblokuj dostęp do 639 streszczeń książek biznesowych i samorozwojowych i zdobywaj wiedzę nawet 32 razy szybciej.
Przeskoczyć przepaść. Jak trafić z nowoczesnym produktem do każdego klienta
Crossing the Chasm: Marketing and Selling High-Tech Products to Mainstream Customers
Autor: Geoffrey A. Moore
Spis treści:
1. Innowacyjne osiągnięcia technologiczne są stopniowo absorbowane przez różne grupy.
2. Wizjonerzy i pragmatycy to przepaść, nad którą produkty marnieją, a firmy umierają.
3. By osiągnąć sukces na rynku głównego nurtu, należy w pełni zaspokoić potrzeby klientów za pomocą całego produktu.
4. Przejście przez przepaść jest jak rozpoczęcie inwazji - najpierw musisz zabezpieczyć sobie niszę będącą przyczółkiem.
5. Pierwszą niszę warto wybrać poprzez znalezienie najbardziej atrakcyjnego segmentu klientów.
6. By skutecznie pozycjonować swój produkt w umysłach klientów, użyj silnego claimu, by zademonstrować wiodącą pozycję na rynku.
7. Wybierz kanał dystrybucji, w którym pragmatycy czują się komfortowo i zmotywuj ten kanał do sprzedaży.
8. Na rynkach konsumenckich przepaść jest jeszcze trudniej przekroczyć niż na rynkach biznesowych.
9. Chcąc sprostać wyzwaniom związanym z okresem po kryzysie, firma musi zapewnić sobie rentowność i dostosować swoją organizację.
10. Podsumowanie końcowe
12 min czytania
10 rozdziałów
Spis treści:
1. Innowacyjne osiągnięcia technologiczne są stopniowo absorbowane przez różne grupy.
2. Wizjonerzy i pragmatycy to przepaść, nad którą produkty marnieją, a firmy umierają.
3. By osiągnąć sukces na rynku głównego nurtu, należy w pełni zaspokoić potrzeby klientów za pomocą całego produktu.
4. Przejście przez przepaść jest jak rozpoczęcie inwazji - najpierw musisz zabezpieczyć sobie niszę będącą przyczółkiem.
5. Pierwszą niszę warto wybrać poprzez znalezienie najbardziej atrakcyjnego segmentu klientów.
6. By skutecznie pozycjonować swój produkt w umysłach klientów, użyj silnego claimu, by zademonstrować wiodącą pozycję na rynku.
7. Wybierz kanał dystrybucji, w którym pragmatycy czują się komfortowo i zmotywuj ten kanał do sprzedaży.
8. Na rynkach konsumenckich przepaść jest jeszcze trudniej przekroczyć niż na rynkach biznesowych.
9. Chcąc sprostać wyzwaniom związanym z okresem po kryzysie, firma musi zapewnić sobie rentowność i dostosować swoją organizację.
10. Podsumowanie końcowe