Przeskoczyć przepaść. Jak trafić z nowoczesnym produktem do każdego klienta

Crossing the Chasm: Marketing and Selling High-Tech Products to Mainstream Customers


Autor: Geoffrey A. Moore



12 min czytania
10 rozdziałów

Dostępna wersja audio
Zaloguj się, aby odłsuchać w Playerze



Spis treści:
1. Innowacyjne osiągnięcia technologiczne są stopniowo absorbowane przez różne grupy.
2. Wizjonerzy i pragmatycy to przepaść, nad którą produkty marnieją, a firmy umierają.
3. By osiągnąć sukces na rynku głównego nurtu, należy w pełni zaspokoić potrzeby klientów za pomocą całego produktu.
4. Przejście przez przepaść jest jak rozpoczęcie inwazji - najpierw musisz zabezpieczyć sobie niszę będącą przyczółkiem.
5. Pierwszą niszę warto wybrać poprzez znalezienie najbardziej atrakcyjnego segmentu klientów.
6. By skutecznie pozycjonować swój produkt w umysłach klientów, użyj silnego claimu, by zademonstrować wiodącą pozycję na rynku.
7. Wybierz kanał dystrybucji, w którym pragmatycy czują się komfortowo i zmotywuj ten kanał do sprzedaży.
8. Na rynkach konsumenckich przepaść jest jeszcze trudniej przekroczyć niż na rynkach biznesowych.
9. Chcąc sprostać wyzwaniom związanym z okresem po kryzysie, firma musi zapewnić sobie rentowność i dostosować swoją organizację.
10. Podsumowanie końcowe

Streszczenie

Przeskoczyć przepaść (1991) omawia dynamikę rynku, z którą muszą zmierzyć się nowe, innowacyjne produkty, a w szczególności zniechęcającą przepaść, która znajduje się między rynkami wczesnego i mainstreamowego nurtu.
Publikacja zawiera konkretne porady dotyczące tego, jak dokonać tego trudnego przejścia, a także przykłady firm, które zmagały się z tą przepaścią.

Dla kogo?

  • Dla osób prowadzących własny biznes

  • Dla osób zajmujących się sprawami z zakresu reklamy i marketingu

  • Dla osób zainteresowanych rozwojem technologii

O autorze

Geoffrey A. Moore to autor, konsultant oraz partner w firmach venture capital, znany z analizowania strategii biznesowych firm technologicznych. Specjalizuje się w doradzaniu przedsiębiorstwom z Doliny Krzemowej, które przechodzą z fazy innowacji do etapu masowej adopcji rynkowej. Jego najbardziej znana książka, "Przeskoczyć przepaść. Jak trafić z nowoczesnym produktem do każdego klienta", stała się klasykiem literatury biznesowej i sprzedała się w setkach tysięcy egzemplarzy, mimo że pierwotnie miała trafić tylko do wąskiego grona specjalistów.