Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności

Getting Things Done: The Art of Stress-Free Productivity


Autor: David Allen



29 min czytania
15 rozdziałów

Dostępna wersja audio
Zaloguj się, aby odłsuchać w Playerze



Spis treści:
1. Co ja z tego mam? Odkryj moc bezstresowej produktywności.
2. Twój mózg świetnie radzi sobie z myśleniem, ale zawodzi pod względem zapamiętywania.
3. Aby w pełni wdrożyć system GTD, potrzebujesz odpowiedniego miejsca pracy, narzędzi i systemu segregacji.
4. Przechowuj wszystkie swoje zadania, pomysły, przypomnienia i inne w zaufanych zewnętrznych narzędziach do zbierania danych.
5. Opróżniaj swoje narzędzia zewnętrzne co tydzień, aby zachować jasność sytuacji.
6. Opróżnij swoje narzędzia do zbierania i umieść wszystko na właściwym miejscu, aby zachować porządek.
7. Korzystaj z listy projektów, aby śledzić bieżące projekty i zawsze nalegaj na jasne określenie kolejnych działań.
8. Naturalne planowanie precyzuje cele i kolejne kroki Twoich projektów.
9. Zamiast trzymać się codziennej spraw do załatwienia, zacznij prowadzić kalendarz i listę następnych działań.
10. Listy działań oczekujących mogą być bardzo pomocne, gdy pracujesz z innymi ludźmi.
11. Wszystkie pomysły o potencjalnym znaczeniu dla przyszłości powinny być umieszczane na liście spraw, które może będzie należało kiedyś załatwić lub w pliku łaskotek.
12. Stałe sprawdzanie swojego systemu jest niezbędne do efektywnej pracy i refleksji.
13. Wybieraj, co robić w każdym momencie w oparciu o bieżącą sytuację i swoje priorytety i podejmij się działania z pełnym zaangażowaniem.
14. Zrozum własne priorytety dzięki badaniu od deski do deski.
15. Podsumowanie

Streszczenie

W książce "Getting Things Done" David Allen przedstawia swój słynny system bezstresowej produktywności. Dzięki temu systemowi możesz zmierzyć się z przytłaczającą ilością obowiązków jako produktywny, kreatywny i zrelaksowany człowiek, który poradzi sobie z wieloma problemami na raz. Pewnie zastanawiasz się, czemu powinno Ci zależeć? Otóż nauczysz się robić więcej bez ryzyka zawału serca.

Dla kogo?

  • Dla każdego, kto czuje się zestresowany lub przepracowany,

  • Dla każdego, kto chce być produktywny w pracy i życiu osobistym,

  • Dla każdego, kto jest ciekaw szeroko znanej metody Getting Things Done.

O autorze

David Allen uważany jest za jednego z wiodących ekspertów w dziedzinie produktywności organizacyjnej i osobistej. Stworzył metodę efektywnego zarządzania czasem, którą nazwał Getting Things Done. Jest również pisarzem, który napisał wiele książek i artykułów na temat samozarządzania i produktywności.