KAIZEN jako strategia. Zastosowanie oceny Przepływu, Synchronizacji i Poziomowania [FSL] do pomiarów i doskonalenia wyników operacyjnych

Strategic Kaizen: Using Flow, Synchronization, and Leveling Assessment to Measure and Strengthen Operational Performance


Autor: Masaaki Imai



15 min czytania
9 rozdziałów

Dostępna wersja audio
Zaloguj się, aby odłsuchać w Playerze



Spis treści:
1. Poznaj sekrety oszczędnej produkcji.
2. Chwilowa rentowność nie zagwarantuje długoterminowego sukcesu.
3. Dbaj o swoich udziałowców
4. Wątpliwości klientów są kosztowne.
5. Praca na zamówienie pozwala na redukcję kosztów i dodatkowych opłat.
6. Ciągnięcie jest o wiele łatwiejsze niż pchanie.
7. Marnotrawstwo ma różne formy, ale zawsze jest drogie.
8. Szereg drobnych usprawnień pozwala usprawnić procesy pracy.
9. Podsumowanie końcowe

Streszczenie

KAIZEN jako strategia (2021) bada metody i praktyki korporacji, które wdrożyły lean thinking - pionierski w powojennej Japonii proces produkcji zorientowany na potrzeby klienta. Ta filozofia zarządzania, znana również jako System Produkcyjny Toyoty, polega na maksymalizacji wydajności i ograniczaniu marnotrawstwa poprzez wprowadzanie wielu drobnych zmian.

Dla kogo?

  • N/A

  • N/A

  • N/A

O autorze

Masaaki Imai jest światowej sławy orędownikiem ciągłego doskonalenia, konsultantem ds. zarządzania i autorem bestsellerów. Jako wieloletni współpracownik Taiichi Ohno z Toyoty, twórcy słynnego systemu produkcji japońskiej firmy samochodowej, Imai jest uznawany za osobę, która wprowadziła strategię lean do świata zachodniego. W 1986 roku Masaaki Imai założył Kaizen Institute Consulting Group.