logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Marketing firmy lokalnej bardzo różni się od marketingu firmy działającej globalnie (w całym kraju, na świecie). Prowadząc lokalny biznesu wcale nie musisz przesadzać z publikacjami w mediach społecznościowych, publikować setek artykułów na swoim blogu ani robić szalonych sztuczek PR-owych, aby Twoja firma dobrze funkcjonowała. W rzeczywistości jest to DUŻO prostsze.

Poznaj zatem listę najskuteczniejszych taktyk marketingowych dla lokalnego biznesu:

1.Reklama Google
Uruchom kampanię Google Ads na słowa kluczowe bezpośrednie związane z Twoją branżą i miejscem, w którym prowadzić działalność. Jeśli np. prowadzisz lokalne biuro rachunkowe w Szczecinie, to reklamuj się w Google używając wszystkich wariacji fraz związanych z "biuro rachunkowe Szczecin" czy "księgowość Szczecin".

2.Słowa kluczowe
Pod słowa kluczowe odpowiedniej dla Twojej branży musisz zoptymalizować również swoją stronę internetową. Czyli jak w poprzednim przykładzie, powinieneś zadbać, aby w treści Twojej strony, w nagłówkach, tytułach pojawiały się frazy związane z "biuro rachunkowe Szczecin" czy "księgowość Szczecin". Do optymalizacji możesz użyć narzędzi takich jak YoastSEO i RankMath.

3.Osobna strona dla Twoich lokalizacji
Jeśli prowadzisz działalność w kilku miejscach, to stwórz osobną stronę (lub podstronę) dla każdej lokalizacji, którą prowadzisz i zoptymalizuj ją pod kątem słowa kluczowego: [lokalizacja] + [usługa]. Czyli jeśli prowadzisz biuro rachunkowe w Szczecinie i Toruniu, to zrób 2 osobne strony (lub podstrony) - dla Torunia i Szczecina.

4.Osobna strona dla Twoich usług
Stwórz stronę dla każdej usługi, którą oferujesz i zamieszczaj linki do tych z innych stron Twoje witryny. Zoptymalizuj każdą stronę pod kątem słowa kluczowego [lokalizacja] + [usługa], np. "fotografia Kraków".

5.Reklama remarketingowa
Jeśli Twoją stronę internetową odwiedza tysiąc i więcej osób, to warto skonfigurować reklamę remarketingową na Facebooku i wyświetlać reklamy na Facebooku tym osobom, które odwiedziły Twoją stronę.

6.Facebook i Twoja lokalizacja
Wyświetlaj reklamy na Facebooku oparte na lokalizacji, kierowane na Twoje miasto lub konkretną dzielnicę. Reklamuj swoją ofertę (np. sprzedawana przez Ciebie desery) zamiast reklamować swoją firmę. Pozwoli Ci to śledzić osoby, które trafiły do Twojej firmy za pośrednictwem reklam i będziesz wiedział czy generujesz ROI (zwrot z inwestycji), czy nie.

7.Google Moja Firma
Zoptymalizuj swoje konto Google Moja Firma. To ma bardzo duże znaczenie jeśli chodzi o lokalne SEO, a o Twojej firmie może się dowiedzieć tysiące klientów każdego miesiąca.

8.Katalogi firm
Dodaj swoją stronę internetową do katalogów firm w regionie, którym działasz np. BiznesFinder, TripAdvisor (jeśli działasz w turystyce) itp.

9.Nie eksperymentuj z reklamami
Nie ma co eksperymentować z różnymi, mniej znanymi platformami reklamowymi np. Quora, Reddit. Dla małych biznesów najlepiej sprawdzają się te podstawowe i najbardziej popularne platformy reklamowe (Google i Facebook).

10.Wpisy z podsumowaniami
Poszukaj wpisów podsumowujące dane usługi, w których działasz i wyróżnij się. Czyli np. wpisz w Google "kancelarie prawne w Warszawie" i powinieneś znaleźć stronę, zawierającą podsumowanie lub ranking najlepszych kancelarii prawnych w stolicy. Sprawdź czy możesz się znaleźć na tej liście (np. napisz do właściciela strony czy mógłby dodać tam też Twoją firmę). Możliwe, że będzie Cię to dodatkowo kosztować.

11.Partnerzy
Współpracuj z firmami, które nie są bezpośrednimi konkurentami i wymieniaj się klientami, gdy jest to możliwe i warte zachodu.

12.Ulotki w hotelach
Zostaw swoje ulotki w hostelach i hotelach. Sprawdza się to zwłaszcza jeśli masz firmę w branży związanej z turystyką (np. wycieczki, restauracje).

13.Profile w social mediach
Stwórz odpowiednie profile w mediach społecznościowych. Nie zapomnij o LinkedIn (głównie dla firm działających B2B, takich jak firmy księgowe, kancelarie prawne itp.), Facebook (to must have dla każdej firmy), Twitter (popularny szczególnie w USA), Instagram (dotyczy szczególnie firm, w których oferujesz estetyczny produkt, usługę lub doświadczenie np. biżuteria, restauracja, fryzjer, wycieczka itp.).

14.Aktualizuj infromacje w mediach społecznościowych
Dbaj o to, by Twoje profile w mediach społecznościowych były jak najbardziej aktualne.

15.Nie "podpalaj się"
To, że wszyscy mówią o TikToku nie oznacza, że jest to istotne dla Ciebie i sprawdzi się w przypadku Twojego biznesu.

16.Dobre zdjęcia
Jeśli prowadzisz restaurację lub zajmujesz się tematami w których estetyka odgrywa ogromną rolę w sprzedaży produktów / usług, zdobądź profesjonalny aparat i zrób kilka wysokiej jakości zdjęć i prześlij je na swoje strony w mediach społecznościowych.

17.Zachowaj rozsądek w działaniach marketingowych
Nie myśl przesadnie o taktykach marketingowych. Nie musisz działać wiralowo na TikToku, organizować wielkiej imprezy w centrum miasta lub robić cokolwiek, o czym większość ludzi myśli, gdy słyszą słowo „marketing”. Sprawdzony i przetestowany wcześniej marketing zawsze działa lepiej.

18.Wykorzystaj lokalne media
Zrobiłeś coś ciekawego? Wprowadziłeś na rynek nową linię produktów? Otworzyłeś innowacyjny bar z grami planszowymi, miejsce do uprawiania sportu? Daj znać lokalnym mediom. Skontaktuj się z dziennikarzami, którzy już wcześniej relacjonowali podobne wydarzenia za pośrednictwem poczty elektronicznej i przedstaw im swój nowy produkt lub usługę.

19.Proś o recenzje
Zachęcaj swoich klientów do zostawiania recenzji na Facebooku, w Mapach Google, TripAdvisor (jeśli dotyczy to Twojego biznesu) i we wszystkich innych portalach, które są istotne dla Twojej firmy. Nie przekupuj ich darmowymi prezentami - to wbrew zasadom. Zamiast tego skup się na dostarczeniu produktu / usługi najwyższej klasy, a dopiero potem poproś o recenzję.

20.Rozdawaj promocyjne ulotki
Prowadzisz restaurację lub bar? Rozdawaj ulotki na ulicy. Możesz na przykład zaproponować w nich, że jeśli klient przyniesie ze sobą tą ulotkę do baru lub restauracji, to dostanie darmowego drinka.

21.Aktualizuj Google Moja Firma
Zadbaj o to, żeby informacje o Twoim biznesie w Google Moja Firma zawsze były aktualne. Traktuj go tak samo, jak traktujesz swój profil biznesowy na Facebooku. Bardzo dużo ludzi używa Google Moja Firma, aby zdecydować, co robić, gdzie jeść, gdzie pójść itd.

22.Wykorzystaj możliwości targetowania Facebooka
Facebook zbiera ogromne ilości danych na temat swoich użytkowników. Możesz to wykorzystać dla swojego lokalnego biznesu. Oto kilka pomysłów:
-Chcesz zareklamować coś turystom? Kieruj bezpośrednio reklamy do osób "Podróż do [lokalizacja]".
-Chcesz kierować reklamy na właścicieli lokalnych firm? Masz dosłownie taką opcję targetowania na Facebooku.
-Organizujesz przyjęcia urodzinowe? Kieruj reklamy do osób, których urodziny zbliżają się w następnym miesiącu.

23.Mikroinfluencerzy
Celuj w mikroinfluencerów w Twojej okolicy (sprawdzi się zwłaszcza w biznesie typu B2C). Znajdź osoby z 1000-3000 obserwujących na Instagramie i zaoferuj im coś za darmo, aby nawiązać relację. W przeciwieństwie do dużych influencerów, nie dostają oni dużo płatnych kampanii.

24.Networking
Weź udział w wydarzeniach networkingowych w Twojej okolicy (zwłaszcza jeśli prowadzisz działalność B2B).

25.LinkedIn
Skorzystaj z LinkedIn Sales Solution, aby dotrzeć do potencjalnych klientów B2B w Twojej okolicy.

26.Nie inwestuj w reklamę banerową
Nie kupuj reklamy na banerów reklamowych (billboardach). To droga forma reklamy i sprawdzać się może tylko dla dużych marek. Lepiej inwestuj w reklamę internetową - tutaj uzyskasz DUŻO lepszy zwrot z każdej zainwestowanej złotówki.

27.Konkursy
Organizuj konkursy z nagrodami na swoich profilach w mediach społecznościowych.