Jak i kiedy dawać kody rabatowe?
Kody rabatowe dla kupujących są jak wygrana w loterii. Ale dla sprzedającego też mogą być przepustką do większej sprzedaży i zdobycia lojalności klientów.
Przeczytaj najlepsze artykuły o biznesie, sprzedaży i marketingu, które pojawiły się w zagranicznych serwisach internetowych.
Wyszukiwarka przeszuka sekcję 'Artykuły'Kody rabatowe dla kupujących są jak wygrana w loterii. Ale dla sprzedającego też mogą być przepustką do większej sprzedaży i zdobycia lojalności klientów.
Pamiętasz koncepcję 4P w marketingu? Odnosi się ona do czterech kluczowych elementów strategii marketingowej: produktu (product), ceny (price), miejsca (place) i promocji (promotion). Tyle, że brakuje w niej jeszcze jednego "P". I to chyba najważniejszego. Chodzi o pozycjonowanie (positioning).
Wyobraź sobie taką sytuację. Jest mega gorący dzień, żar leje się z nieba, a Ty chcesz ochłodzić się kupując sobie lody. Zbliżasz się do cukierni, gdzie sprzedają Twoje ulubione lody i nagle ktoś klepie Cię w ramię. Odwracasz się i widzisz obcą Ci osobę, która klęczy na jednym kolanie i pyta Cię czy się z nią ożenisz.
W 2003 roku duńska firma LEGO miała 800 milionów dolarów długu i była na skraju bankructwa. Udało się im jednak wyjść z kryzysu i do 2021 roku sprzedać towarów za ponad 7,7 miliarda dolarów. Jak to się stało, że z prawie bankruta firma przeszła do wielomiliardowej sprzedaży?
Nie wiem czy wiesz, czym jest serwis internetowy MasterClass, ale to potężna firma edukacyjna (oferuje zajęcia online stworzone dla uczniów na każdym poziomie zaawansowania), której wartość przekracza już 2,7 miliarda dolarów. Nie wiem czy wiesz, ale sukces ten zawdzięcza ona w dużej mierze działaniom SEO czyli optymalizacji stron internetowej pod wyszukiwarki. Jak zatem zbudowali oni tak duże imperium edukacyjne?
Dobry ladning page (strona lądowania) ma ogromny wpływ na konwersję, a co za tym idzie na sprzedaż. Warto więc przyłożyć się do tego, aby Twój landing page był wykonany perfekcyjnie. Oto o co powinieneś zadbać:
Tworzenie i sprzedawanie produktów jest trudne. Ale jest to łatwiejsze, gdy podchodzisz do tego z odpowiednim nastawieniem.
Marketing firmy lokalnej bardzo różni się od marketingu firmy działającej globalnie (w całym kraju, na świecie). Prowadząc lokalny biznesu wcale nie musisz przesadzać z publikacjami w mediach społecznościowych, publikować setek artykułów na swoim blogu ani robić szalonych sztuczek PR-owych, aby Twoja firma dobrze funkcjonowała. W rzeczywistości jest to DUŻO prostsze.
Każdy szanujący się sprzedawca wie, że 3-5 razy łatwiej jest sprzedać coś klientowi, który już coś u nas kupił, niż sprzedać to coś całkiem nowemu klientowi. A to wszystko dlatego, że ten dotychczasowy klient przeszedł już przez największą barierę ze wszystkich: barierę zaufania. Innymi słowy - ufa Ci.
Budowa odpowiedniego lejka sprzedażowego to podstawa sukcesu w sprzedaży. Zły lejek nie zapewni Ci odpowiednich zwrotów z inwestycji w pozyskiwanie ruchu. I chociaż branża branży nie równa i dla każdej z nich pewnie nieco inaczej wygląda lejek sprzedażowy, to jest kilka elementów wspólnych, na które trzeba zwrócić uwagę, jeśli nie chcesz przepalać budżetu reklamowego.