logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Nie wiem czy wiesz, czym jest serwis internetowy MasterClass, ale to potężna firma edukacyjna (oferuje zajęcia online stworzone dla uczniów na każdym poziomie zaawansowania), której wartość przekracza już 2,7 miliarda dolarów. Nie wiem czy wiesz, ale sukces ten zawdzięcza ona w dużej mierze działaniom SEO czyli optymalizacji stron internetowej pod wyszukiwarki. Jak zatem zbudowali oni tak duże imperium edukacyjne?

Zanim odpowiem na to pytanie najpierw kilka faktów/liczb o MasterClass:

• Miesięczna liczba wizyt na stronie: 11,2 miliona
• Miesięczna wartość ruchu organicznego: 4,4 miliony dolarów
• Liczba linków do strony MasterClass: ponad 601 tysięcy
• Liczba domen linkujących do strony MasterClass: ponad 49,3 tysiące

To sprawia, że wyszukiwanie jest głównym źródłem ruchu. Tyle, że kluczem do sukcesu jest to, w jaki sposób optymalizują ten ruch na podstawie intencji wyszukiwania.

Jak zrozumieć intencje wyszukiwania?


Za procesem wyszukiwania czegoś w wyszukiwarce (np. Google) zawsze stoi pytanie "dlaczego". Każda osoba, która wykonuje wyszukiwanie w Google, szuka jednej z czterech rzeczy:

Informacji - ludzie szukają konkretnych pytań lub chcą zagłębić się w określony temat.
Nawigacja - ludzie szukają konkretnej strony internetowej.
Transakcja - ludzie szukają konkretnego produktu (już wiedzą, czego szukają).
Porównanie - ci ludzie potrzebują więcej informacji lub przekonania, ale ogólnie chcą kupić produkt.

Rozumiejąc "dlaczego" będziesz mógł zaplanować "jak" prowadzić do działania SEO.

Słowa kluczowe, które pomogą Ci zrozumieć intencje wyszukiwania


Za każdym "dlaczego" kryją się konkretne słowa kluczowe. Możesz wykorzystać tą tabelę, aby zrozumieć, które słowa kluczowe napędzają intencje danej osoby:

Słowa kluczowe

Poza stroną główną każda ważna podstrona serwisu MasterClass spełnia informacyjne intencje użytkownika czyli odpowiada na pytania jakie użytkownik może wpisać w wyszukiwarkę np. "Ile łyżeczek mieści się w jednej łyżce stołowej?". Po prostu MasterClass stworzył ogromną ilość artykułów odpowiadających na częste pytania użytkowników. W ten sposób Masterclass zapewnia sobie ruch na stronę czyli poprzez intencję informacyjną napędza marketing na górze lejka sprzedażowego.

Masterclass tworzy artykuły (ma ich już ponad 10 tysięcy), które pomagają pojedynczemu użytkownikowi rozwiązać jego problem lub dostarczyć mu potrzebnej informacji.

Jak MasterClass przenosi swój ruch z artykułów na produkty


Przyciągnięcie na swoją stronę ruchu (użytkowników) to jedno. Teraz należałoby tych użytkowników spróbować przemienić w klientów. W jaki sposób robi to MasterClass?

Masterclass łączy każdy artykuł z konkretnym kursem, prowadzonym przez konkretnego instruktora i skupionym wokół tematu, który odnosi się do informacji, których szukają użytkownicy.

Przedłużeniem właściwej informacji jest właśnie odpowiedni produkt.

Innymi słowy każdy artykuł zawierający dużą dawkę informacji jest łączony z odpowiednim kursem na platformie MasterClass.

To co klikniesz, to później znów zobaczysz


Mamy więc taką sytuację. Wyszukałeś w Google konkretną informację i w ten sposób trafiłeś na stronę MasterClass. Przeczytałeś tam artykuł, a następnie kliknąłeś na konkretny kurs związany z tą informacją.

Ta podróż po prostu zaprowadziła Cię od świadomości problemu do świadomości produktu.

Ale nie kupiłeś…

I co dalej? MasterClass mówi: "Zobaczymy się ponownie".

I tak oto serfujesz sobie po Internecie, oglądasz filmy na YouTube, czytasz posty na Facebooku, a potem na Instagramie. I nagle "bum" - Masterclass kieruje Cię do konkretnej kreacji reklamowej związanej z konkretnym kursem, którym byłeś początkowo zainteresowany.

Wygląda to mniej więcej tak:
1. Wyszukiwałeś w Google "Jaka jest różnica między żółtkami a białkami jaj?".
2. Kliknąłeś na link prowadzący do artykułu MasterClass.
3. Tak trafiłeś na kurs gotowania Gordona Ramseya.
4. Nie kupiłeś kursu.
5. Wyświetlane Ci są różne reklamy remarketingowe na Youtube, Facebooku i Instagramie dotyczące kursu Gordona Ramseya.

A oto krótkie podsumowanie:
• Intencja wyszukiwania czyli słowo "dlaczego" stojące za każdym wyszukiwaniem.
• Każde wyszukiwanie spełnia jedną z czterech intencji wyszukiwania.
• MasterClass tworzy tysiące artykułów skoncentrowanych wokół intencji informacyjnej.
• Te artykuły informacyjne są jak pomost do właściwego produktu.
• Jeśli byłeś na stronie kursu, to poprzez remarketing będą Ci pokazywane kreacje reklamowe dotyczące tego kursu na innych platformach internetowych.