logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Dobry ladning page (strona lądowania) ma ogromny wpływ na konwersję, a co za tym idzie na sprzedaż. Warto więc przyłożyć się do tego, aby Twój landing page był wykonany perfekcyjnie. Oto o co powinieneś zadbać:

Po pierwsze ladning page można podzielić na dwie części: część widoczną od razu (above the fold) oraz część widoczną po scrollowaniu (below the fold).

W części widocznej od razu powinny się znaleźć następujące elementy:

1.Tytuł: Wyjaśnij jaką wartość dajesz.
2.Podtytuł: Wyjaśnij jak tworzysz tę wartość.
3.Wizualizacja: Pozwól odbiorcy zobaczyć efekt.
4.Dowód społeczny: Zbuduj zaufanie pokazując opinie.
5.Wezwanie do akcji (CTA): Zmaksymalizuj łatwość zapisania się lub podjęcia jakiegoś kroku, na którym Ci zależy.

Część widoczna od razu powinna wyglądać mniej więcej tak:
Część widoczna od razu

A oto kilka wskazówek do poszczególnych punktów wspomnianych wyżej:

TYTUŁ
Istnieje pewnie ze 100 sposobów na napisanie dobrego tytułu. Tutaj skupimy się na trzech:

• Wyjaśnij czym się zajmujesz - kiedy Twój produkt jest unikalny wszystko co musisz zrobić to wyjaśnić co robisz tak prosto jak to tylko możliwe np. "baton energetyczny z dodatkiem kawy".
• Hooks (tzw. punkty zaczepienia) - większość produktów nie jest unikalna, więc taki hook (punkt zaczepienia) pozwala od razu potencjalnemu klientowi wyzbyć się obiekcji. Najlepiej więc zająć się tymi największymi zastrzeżeniami jakie może mieć Twój klient odnośnie produktu np. jeśli świadczysz usługi pozycjonowania stron, a największą obiekcją Twojego klienta jest to, że nie zna się on na SEO, to możesz napisać: "Nie musisz być ekspertem od SEO, aby Twoja strona była wysoko w rankingu Google".

• Nisza - jeśli działasz w jakiejś niszy, to pisz z przekonaniem, że Ty i Twój produkt jesteście najlepszym rozwiązaniem dla klienta np. jeśli specjalizujesz się w pomaganiu w sprzedaży małym firmom to możesz napisać: "Jak małe firmy mogą sprzedawać więcej online".

PODTYTUŁ
W podtytule czas na więcej konkretów. Przedstaw swój produkt. Wyjaśnij, jak tworzy on wartość dla klienta np. jak w przykładzie powyżej, gdzie tytułem było "Jak małe firmy mogą sprzedawać więcej online", to w podtytule możesz napisać "Nasz email marketing i narzędzie do wysyłania wiadomości tekstowych pozwoli zdobyć Ci więcej klientów".

WIZUALIZACJA
Pokaż swój produkt w całej okazałości. Pokaż jak wygląda w rzeczywistości, a nie wstawiaj wymyślnych ilustracji. Najlepiej jak pokażesz jak Twój produkt działa (produkt w akcji) np. jeśli sprzedajesz produkt do higieny jamy ustnej to pokaż twarze osób z pięknym uśmiechem i białymi zębami jak korzystają np. z Twoich nici dentystycznych.

Wizualizacja

DOWÓD SPOŁECZNY
Dowód społeczny dodaje natychmiastowej wiarygodności Twojemu produktowi. Ludzie widzą, że dostarczasz to co obiecujesz. Wróćmy do przykładu z małymi firmami, które mogą sprzedawać więcej. Każda firma może "Jak małe firmy mogą sprzedawać więcej online". Ale to tysiące recenzji od ludzi sprawiają, że w to wierzysz.

Dowód społeczny

WEZWANIE DO AKCJI (CTA)
Wezwaniami do akcji są najczęściej przyciski takie jak "Zapisz się na listę", "Zarejestruj się" czy "Wypróbuj za darmo". Ale są jeszcze 3 typy przycisków akcji, które mogą być bardziej przekonujące:

• Odwołanie się do wartości - przyciski, które kładą większy nacisk na "wartość" niż na "działanie", zwykle działają lepiej. Sztuką jest spełnienie wartości, którą obiecuje Twój przycisk. Przykład: jeśli Twoim tytułem był "Nagraj podcast w jakości studyjnej" to przyciskiem CTA może być np. "Zacznij nagrywać".

• Odniesienie się do obiekcji klienta - dodaj kilka dodatkowych słów do swojego przycisku CTA, aby usunąć największą obiekcję użytkownika powstrzymującą go przed kliknięciem w ten przycisk. Przykład: zamiast przycisku "Rozpocznij okres próbny" daj przycisk "Rozpocznij okres próbny. Nie wymagana karta kredytowa".

• Zdobycie maila + CTA - możesz zrobić wezwanie do akcji dwuetapowo. Najpierw pobierasz maila, wysyłasz wiadomość (link aktywacyjny) na tego maila, a dopiero po kliknięciu w link aktywacyjny zachęcasz do podjęcia akcji np. rejestracja w serwisie - zamiast zbierać od razu wszystkie dane, w tym ustalanie hasła dostępu, w pierwszym kroku prosisz użytkownika o podanie jedynie adresu email. Gdy użytkownik poda adres mailowy - zostanie do niego wysłana wiadomość z linkiem aktywacyjnym. Kliknięcie w link aktywacyjny zatwierdza założenie konta i dopiero w tym momencie prosisz o ustalenie hasła dostępu (tak robi na przykład Netflix).

Ok. To teraz przejdźmy do części widocznej po przewinięciu strony (nie widać jej od razu, użytkownik musi przewinąć stronę, aby zobaczyć co tam jest, bo na tym pierwszym ekranie się to nie zmieściło). Ta sekcja below the fold robi właśnie sprzedaż. Oto 5 kolejnych elementów, które powinny się znaleźć na landing page'u:

6.Konkretna wartość: Pokaż dokładnie wartość obiecaną w tytule oraz rozwiej wszelkie obiekcje klienta/użytkownika. W rozwianiu obiekcji klientów najlepiej sprawdzą się te pytania, które najczęściej dostajesz od klientów. Możesz tu na nie odpowiedzieć rozbijając w ten sposób wszystkie obiekcje klientów.

Obiekcje

7.Więcej dowodów społecznych: Zbuduj zaufanie opiniami klientów. Pokaż ich sukcesy. W części widocznej od razu Twoim celem było osiągnięcie wiarygodności. Tutaj dowód społeczny ma zachęcić klientów do działania - to taka darmowa przepustka do sprzedaży Twojego produktu. Możesz tutaj wykorzystać istniejących klientów, aby pokazać wartości, które obiecujesz dostarczyć np. "Uzyskaj uśmiech, który kochasz" i wtedy pokazujesz uśmiechniętych klientów.

Dowody społeczne

8.FAQ (najczęściej zadawane pytania): Jeśli wiesz o obiekcjach klientów lub cechach produktu, o których nie wspomniałeś wyżej, to doskonałym miejscem na to jest sekcja FAQ. Zapisz te wszystkie obiekcje i cechy produktu w pytania i odpowiedz na nie.

FAQ

9.Drugie wezwanie do akcji (CTA): Umieść kolejną opcję zapisu lub zakupu. Tym razem masz dużo miejsca, więc na przycisku możesz przypomnieć klientowi dlaczego powinien w niego kliknąć.

Drugie CTA

10.Zostań zapamiętany czyli nota założycielska: Napisz historię dzięki której klient łatwiej Cię zapamięta. Możesz użyć następującego schematu:
• Postaw się w sytuacji klienta
• Wyjaśnij problem
• Weź odpowiedzialność za problem
• Pokaż szczęśliwe zakończenie
Prowadzisz klientów ścieżką, którą sami będą chcieli podążać.

A oto pełny schemat poprawnego landing page'a:

Cały landing page

I na koniec pamiętaj -  ludzie kupują od ludzi.