logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Lejek sprzedażowy

7 elementów skutecznego lejka sprzedażowego

Lejek sprzedażowy
Źródło:



Zbudowanie odpowiedniego lejka sprzedażowego to podstawa sukcesu w sprzedaży. Dobry lejek pozwoli Ci zarabiać czyli pokryje koszty sprowadzenia ruchu na Twoją stronę internetową i da Ci jeszcze zysk ze sprzedaży. Jeśli chcesz zbudować dobry lejek sprzedażowy weź pod uwagę te 7 elementów:

Element 1 – wybierz odpowiednią zachętę
Zachęć potencjalnego klienta, aby zrobił prostą akcję na Twojej stronie (np. zostawił Ci maila, zapisał się na webinar). Zachęcisz go do tego dając mu coś naprawdę wartościowego, coś co będzie dla niego cenne. Może to być ebook, dostęp do darmowego kursu, raport, checklista, case study, zapis na webinar itp. Ważne, żeby miało wartość dla klienta i nie wymagało od niego wiele wysiłku. Na tym etapie nie próbuj niczego sprzedawać.

Element 2 - strona lądowania (landing page)
Kieruj ruch z reklam, social mediów, artykułów sponsorowanych na Twoją stronę lądowania (a nie np. na stronę główną Twojego serwisu). Strona musi być prosta czyli zawierać jedynie informacje o tym co klient dostanie w zamian za zrobienie prostej akcji (np. dostanie ebooka za podanie swojego maila). Nie dawaj tam żadnych elementów rozpraszających uwagę klienta (np. pokazania produktów jakie sprzedajesz). Podepnij taką stronę lądowania pod analitykę (Google Analytics, Facebook Pixel), abyś wiedzieć, które źródła lepiej konwertują i aby móc podjąć działania remarketingowe.

Element 3 - Remarketing (retargeting)
Śledź użytkowników, którzy odwiedzili już Twoją stronę (np. piksel Facebooka czy Google'a) i trafiaj do nich z reklamą remarketingową. To dużo tańszy sposób dotarcia do klientów, bo są to osoby, które już wcześniej wyraziły zainteresowanie Twoją firmą, produktem lub usługą. Kieruj reklamy remarketingowe również do osób, które weszły na Twoją stronę, ale nie wykonały nawet tej pierwszej akcji (np. podanie swojego maila). Nie oznacza to bowiem, że te osoby nie są zainteresowane Twoją ofertą, a jedynie z jakiegoś powodu nie wykonały wcześniej pożądanej przez Ciebie akcji (bo np. nie miały wtedy czasu).

Element 4 – strona podziękowania (thank you page)
Wykorzystaj stronę podziękowania czyli stronę, która pojawia się po wykonaniu akcji przez użytkownika (np. po zapisaniu się na newsletter, dokonaniu zakupu) dla własnych korzyści. Użytkownik, który trafił na stronę podziękowania jest użytkownikiem aktywnym, zaangażowanym i w tym momencie masz jego uwagę. Dzięki temu możesz go płynnie przekierować do wykonania innej akcji (np. żeby dołączył do Twojej grupy na Facebooku, pobrał dodatkowy materiał, umówił się na rozmowę albo zapisał w swoim kalendarzu informacje o Twoim webinarze). Strona lądowania świetnie też nadaje się do mierzenie konwersji.

Element 5 – ogrzewanie i follow up
Jak już pozyskasz adres mailowy użytkownika, to zacznij go wykorzystywać. Możesz na przykład przez 10 dni z rzędu wysyłać mu wartościowe wiadomości dotyczące problemu, który rozwiązuje Twój produkt. Często okaże się wtedy, że ten użytkownik nie zdawał sobie sprawy z tego, że w ogóle ma jakiś problem. A Ty nie dość, że mu to uświadomisz, to masz jeszcze rozwiązanie dla jego problemu. Sytuacja idealna do zamknięcia sprzedaży.

Element 6 – główna akcja online
Nie każda akcja jest możliwa dla użytkownika do zrobienia online. Czasami jest ona po prostu zbyt duża dla niego (np. kupno drogiej rzeczy w Internecie bez kontaktu osobistego ze sprzedawcą). Musisz więc ustalić końcową konwersję dostosowaną do zachowań Twojego odbiorcy w sieci. Może najlepszą konwersją nie będzie sprzedaż online, tylko umówienie się na konsultację albo indywidualna prezentacja produktu u klienta. Na przykład częstym błędem jest, kiedy nam się wydaje, że skoro produkt jest typowym produktem internetowym, to musimy go sprzedawać online automatycznie bez naszego udziału.
Kilka przykładów dobrych konwersji końcowych:
-proste produkty oraz proste „opakowane” usługi (do 500-1000 zł) → sprzedaż online
-drogie produkty → demo call / indywidualna wycena
-złożone usługi → konsultacja

Element 7 – ruch na stronie i odbiorcy
Nie skupiaj się jedynie na poprawie lejka sprzedażowego. Dużo ważniejsze jest ściąganie ruchu na Twoją stronę lądowania (landing page). nawet gorszy lejek sprzedażowy będzie dawał więcej zarobić, jeśli będzie do niego trafiało więcej odbiorców.
Pamiętaj, że przejście potencjalnego klienta od początku do końca lejka sprzedażowego trwać może kilka dni, kilka tygodni, ale także kilka lub kilkanaście miesięcy. Jeśli nie będziesz stale dostarczać ruchu na Twoją stronę, to za ten czas okaże się, że nie będziesz mieć w ogóle sprzedaży.
Docieraj zatem tam, gdzie są Twoi odbiorcy.