logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Rozum vs serce

Emocjonalne haki czyli jak tworzyć treści 10 razy lepsze

Pisanie Content Marketing
Źródło:



Co sprawia, że treść jest przekonująca? To właśnie emocje są tym czynnikiem, który sprawia, że łatwiej kogoś przekonać. Trzeba z nich jednak w umiejętny sposób korzystać. Poznaj zatem 9 wskazówek, które pozwolą zbudować Ci więź z klientami i podbić ich serca:

1.Opowiadaj historie

Chcesz utrzymać zaangażowanie swoich odbiorców? Opowiedz im dobrą historię. Opowiadanie historii to proste, ale skuteczne narzędzie do przyciągnięcia uwagi odbiorców i emocjonalnego zaangażowania w Twoje treści. Każdy bowiem chce wiedzieć, co się stanie dalej, zwłaszcza jeśli może się identyfikować z bohaterem opowieści. Opowiadanie historii związanych z Twoim biznesem może pomóc w polubieniu Twojej marki przez klientów. Możesz na przykład opowiedzieć swoim odbiorcom, jak rozpoczęła się Twoja działalność, jakie wyzwania udało Ci się pokonać i jak pracujesz nad osiągnięciem swoich obecnych celów. Opowieści o klientach również mogą być skutecznym sposobem na nawiązanie kontaktu z odbiorcami. Spróbuj wykorzystać swoje umiejętności opowiadania historii poprzez studia przypadków.

2.Wykorzystaj strach przed przegapieniem (FOMO)

Strach przed przegapieniem (pominięciem) jest potężną siłą. Nikt nie chce bowiem przegapić świetnej okazji. Jeśli możesz stworzyć poczucie niepokoju lub pilności u swoich odbiorców, to masz duże szanse na ich reakcję. Spróbuj na przykład promować produkt lub ofertę tylko przez ograniczony czas albo zaoferuj ekskluzywne członkostwo lub program lojalnościowy. Jeśli ludzie martwią się o to, co mogą stracić, będą bardziej zainteresowani Twoją marką i produktem.

3.Spraw, aby Twoi odbiorcy poczuli się wyjątkowo

Pragnienie poczucia bycia wyjątkowym napędza wiele decyzji zakupowych. Ludzie często kupują rzeczy tylko po to, aby poczuć się wyjątkowo lub lepiej niż inni. Wykorzystanie tej chęci to świetny sposób na zbudowanie silnego wizerunku Twojej marki. Twórz takie treści, które będą sprawiały, że Twój produkt będzie odbierany za produkt wysokiej jakości i ekskluzywny. Przedstawiaj swoich obecnych klientów jako osoby, z którymi odbiorcy mogą się identyfikować lub które chcieliby naśladować. Jeśli sprawisz, że dzięki Twoim produktom Twoi odbiorcy poczują się ważni, inni i lepsi, to pójdą za Tobą i będą od Ciebie kupować.

4. Stwórz poczucie przynależności

Ludzie potrzebują czuć się akceptowani, lubiani i ważni. Dlatego twórz treści takie, które sprawiają, że ludzie czują się częścią grupy. Dobrym sposobem jest przedstawienie Twojej marki nie jako biznesu, ale jako stylu życia albo nawet klubu, do którego warto należeć.

5. Bądź tajemniczy i intrygujący

Kto nie lubi zagadek? Pytania bez odpowiedzi są intrygujące. To właśnie dlatego tak wiele treści jest zatytułowanych pytaniem. Ludzie chcąc poznać odpowiedź, dlatego klikają i czytają. Wykorzystaj więc tą tajemniczość w komunikacji z klientem. Zadaj pytanie w tytule, a następnie w treści staraj się na nie odpowiedzieć. Jeśli w Twojej branży istnieją pytania, na które od dawna nikt nie odpowiedział, to spróbuj stworzyć treść wokół tych pytań. Ludzie bowiem mają tendencję do interesowania się tym, co nieznane.

6. Obiecaj, że pomożesz Twoim odbiorcom osiągnąć ich cele

Wyznaczanie celów i osobiste osiągnięcia to bardzo emocjonalne tematy. Większość ludzi ma pragnienia, obawy i poczucie własnej wartości związane nawet z najbardziej błahymi celami. Jeśli możesz dowiedzieć się, czego najbardziej pragną Twoi odbiorcy, to możesz ich łatwo pozyskać i zamienić w klientów. Zaoferuj im pomoc w zdobyciu tego, czego chcą, a będą postrzegać cię jako sojusznika - i prawdopodobnie dokonają zakupu. Aby to zrobić musisz jednak dużo rozmawiać ze swoimi odbiorcami. Możesz stworzyć ankietę, wysłać maila z pytaniami albo kontaktować się bezpośrednio z Twoimi odbiorcami. Jeśli już dowiesz się co chcą oni osiągnąć, to wykorzystaj to w swoich treściach i podkreśl w jaki sposób Twój produkt lub usługa może pomóc odbiorcom uzyskać to, czego chcą od życia.

7. Wykorzystaj humor

Marketing nie musi być cały czas poważny. Włączenie humoru w przekaz reklamowy może być zbawienne dla wizerunku Twojej marki (pokazujesz m.in. że Twoja marka nie traktuje siebie zbyt poważnie, a to zwiększa zaufanie).

8. Zaskocz swoich odbiorców

Jeśli uważasz, że Twoje treści nie za bardzo zapadają w pamięć, to dodaj do nich element zaskoczenia. Może istnieją w Twojej branży jakieś powszechne błędne przekonania, które możesz obalić? A może znasz jakieś ciekawostki, w które większość ludzi nie wierzy na samym początku? Kwestionowanie czyichś pomysłów lub zmiana zdania w jakiejś kwestii to świetny sposób na to, aby użytkownicy zapamiętali Twoją markę.

9. Nawiąż do popkultury

Używanie odniesień do popkultury pomoże zwiększyć zainteresowanie Twoimi treściami. Aż 28% najbardziej znanych firm świata wykorzystuje w komunikacji nawiązania do popularnych filmów, postaci i książek. Zastanów się, jakie rodzaje rozrywki lubią Twoi odbiorcy i wybierz takie nawiązania do popkultury, które pozwolą im poczuć wspólną płaszczyznę porozumienia. Spróbuj w swoich treściach nawiązać do klasycznych programów telewizyjnych, nowych hitów kinowych, a nawet memów - pamiętaj tylko, by nie naruszać żadnych praw autorskich.

Pamiętaj - marketing emocji działa, bo łatwiej zapamiętujemy to, co wywołało nasz zachwyt, śmiech czy oburzenie.