logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Zasada jednego

'Zasada jednego' czyli podstawowa zasada copywritingu

Copywriting Pisanie
Źródło:



Każdy z nas na skrzynkę e-mail dostaje do czasu do czasu (a może nawet kilka razy dziennie) maila, w którym jego autor chce coś sprzedać. Nie ma w tym nic nadzwyczajnego, bo każdy przedsiębiorca ma coś co chce sprzedać.

Tyle, że te maile sprzedażowe czasami wyglądają jak… lista zakupów. Autor wysyła Ci wszystko co oferuje, a przy każdym produkcie (najczęściej cyfrowym) wstawia przycisk wzywający do zakupu. Skąd masz wtedy wiedzieć co jest dla Ciebie właściwe i co pasuje do Ciebie. Masz kliknąć na każdym z tych linków prowadzących do produktu i tam sobie poczytać na jego temat, zanim zdecydujesz czy jest on dla Ciebie właściwy? No raczej nie. Widać, że autor takiego maila "z listą zakupów" raczej nie słyszał o "Zasadzie jednego". A to jest podstawą copywritingu, którą każdy właściciel firmy powinien znać i rozumieć.

Czym jest "Zasada jednego"?

Jest to jedna z podstawowych zasad copywritingu i opiera się na założeniu, że każdy tekst powinien skupiać się na JEDNEJ rzeczy. Dostarczanie czytelnikowi zbyt wielu opcji i zbyt wielu wezwań do działania (CTA) spowoduje, że będzie on przytłoczony i nie podejmie żadnego działania.

"Zasada jednego" skupia się na tych 4 rzeczach:
• Jeden czytelnik
• Jedna wielka idea
• Jedna obietnica
• Jedno CTA

Jeden czytelnik

Nie myśl, że musisz sprzedawać WSZYSTKIM, aby w ogóle sprzedawać. Zamiast tego napisz tekst maila tak, jakbyś pisał do znajomego. Udawaj, że wiadomość e-mail jest wysyłana tylko do jednej osoby. Jeśli spróbujesz rozmawiać ze wszystkimi naraz, istnieje duże prawdopodobieństwo, że nikt nie będzie cię słuchał.

Jedna wielka idea

Zacznij od zrobienia listy wszystkich korzyści, które rozwiązuje Twój produkt lub usługa. Kluczem są tu korzyści, a nie cechy Twojego produktu. Czy Twoja oferta pomaga czytelnikowi zwiększyć jego dochody? Oszczędza czas? Oszczędza pieniądze? Wybierz jedną korzyść, która sprawia, że jesteś wyjątkowy i lepszy od konkurencji. To powinno stać się Twoją "Jedną wielką ideą".

Jedna obietnica

Jest to wynik lub rezultat, którego Twój czytelnik może się spodziewać. Nie przesadzaj z jakimś szalonym twierdzeniem typu "korzystając z moich usług, zwiększysz swoje przychody stukrotnie". Zamiast tego upewnij się, że obietnica jest realistyczna, autentyczna i zgodna z celami Twoich odbiorców.

Jedno wezwanie do działania (CTA)

W każdym mailu powinno być tylko jedno wezwanie do działania. Możesz umieścić to jedno wezwanie do działania kilka razy w całym tekście, ale zawsze powinno ono kierować do zamierzonego celu.

Oto kilka przykładów CTA:
• Rezerwacja rozmowy telefonicznej
• Dokonanie zakupu
• Wypełnienie formularza

Jakąkolwiek reakcję chcesz, aby czytelnik podjął, powinna ona być Twoim jednym CTA.

Jak stosować "Zasadę jednego"?

Następnym razem, gdy będziesz pisał maila sprzedażowego, zastosuj się do zasad przedstawionych powyżej. Zadaj sobie pytanie, czy jeden cel, który chcesz, aby czytelnik podjął, jest jasny i bezpośredni? Czy składasz czytelnikowi obietnicę, która jest zgodna z jego celami?

To nie tylko pomoże ci skupić się na twojej JEDNEJ rzeczy, ale także przyspieszy twój proces pisania.