Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Jeśli stajesz przed zadaniem budowania listy mailingowej od początku, to mam dla Ciebie dobrą wiadomość: Nie jest to takie trudne. I chociaż sposób, który za chwilę pokażę, jest prosty, to większość osób budujących listę mailową z niego nie korzysta (może właśnie dlatego on działa).
Jak więc zacząć? Najlepiej od napisania i wysłania e-maila do dziesięciu osób z Twoich znajomych, rodziny oraz Twoich kontaktów. Tyle, że musi to być indywidualny mail osobno napisany do każdej z tych osób i wysłany z Twojej "prawdziwej" skrzynki mailowej. Taki e-mail powinien wyglądać tak:
--
Tytuł e-maila: To może nie być dla Ciebie, ale...
Hej [imię],
Tworzę trochę treści na temat [Twój temat] i pomyślałem, że możesz być zainteresowany!
Czy mogę przekazać Ci kilka rzeczy?
[Twoje imię]
--
Nie pisz nic po pytaniu na końcu e-maila. Nie mów "Dziękuję". Nie pisz "Mam nadzieję, że u Ciebie wszystko w porządku!”. Zakończ wiadomość pytaniem, ponieważ tworzy to otwartą pętlę, którą trudno zignorować.
Co się stanie, jeśli dana osoba odpowie twierdząco (np. napisze "Tak" w odpowiedzi na Twój pierwszy e-mail)? Wyślij im następującego maila (możesz to zrobić w tym samym wątku), a jeśli zaczynasz nowy wątek e-mail, po prostu użyj poniższego tematu:
--
Tytuł e-maila: Dwa szybkie pytania!
Cześć [imię],
Super!!! Naprawdę szybko, mam dwa pytania:
Jakie jest Twoje największe pytanie dotyczące [tematu]?
Jakie blogi, książki lub podcasty odwiedzasz, aby dowiedzieć się więcej o [temacie]?
Czy mógłbyś dać mi znać?
[Twoje imię]
--
To naprawdę takie proste. A proste rzeczy działają i nie ma ich co komplikować. Zacznij od dziesięciu osób. Prawdopodobnie otrzymasz co najmniej dwie pozytywne odpowiedzi, co oznacza, że masz 20-procentowy współczynnik akceptacji. Skoro zadziałało raz, może zadziałać ponownie. Wybierz kolejnych dziesięć osób i zrób to samo ponownie.
Po co wysyłać drugiego e-maila, a nie zawrzeć wszystko w jednym? Ponieważ musisz wyrobić w sobie nawyk zbierania danych. Dane są tym, czego profesjonalny marketer używa do podejmowania decyzji. W tej sytuacji zbierasz dane "grupy fokusowej", aby zrozumieć:
• Główne wyzwanie lub pytanie, jakie ludzie zadają na określony temat
• Kim są twoi konkurenci
Jeśli ludzie nie odpowiadają "tak" na Twojego pierwszego maila, może to powiedzieć Ci coś o tym, co oferujesz lub jak ludzie postrzegają Ciebie i Twój poziom wiedzy. Nie bierz wyników do siebie… po prostu zbierz dane.