logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Prześwietlanie konkurencji

Znajdź słabości konkurencji i wykorzystaj je do zwiększania swojej sprzedaży

Taktyki sprzedażowe Wskazówka
Źródło:



Wyobraź sobie, że chcesz kupić nowy telewizor. Widzisz reklamę w mediach społecznościowych konkretnej marki i myślisz sobie: "To wydaje się być świetnym wyborem"

Sprawdzasz jednak w Google tą markę i okazuje się, że ma ona całe mnóstwo złych opinii. Ludzie po prostu nie są zadowoleni z zakupu. Narzekają na jakość obrazu, dźwięk z głośników itd.

Kontynuujesz więc przeglądanie Google i znajdujesz telewizor innej marki. Odwiedzasz ich stronę internetową, aby poczytać na temat telewizorów tej firmy.

Ta nowa marka, którą znajdziesz, przywołuje wszystkie złe opinie, które otrzymał ich konkurent, i wyjaśnia, dlaczego to ona jest lepszą marką. To tak, jakby dokładnie wiedzieli, czego ludzie nienawidzą w pierwszej marce. I wykorzystali to do sprzedaży swojego telewizora.

I to prowadzi do nasz do… badania konkurencji. Cokolwiek sprzedajesz powinieneś wiedzieć kto jest Twoim konkurentem. Ale nie tylko KIM jest Twoja konkurencja, ale JAKIE są jej mocne i słabe strony. A także JAK wykorzystać te słabości na swoją korzyść.

Strategia
1. Przygotuj listę swoich konkurentów. Staraj się umieścić na niej 3-5 konkurencyjnych firm.
2. "Wygoogluj" każdą firmę i poszukaj recenzji na jej temat. Mogą to być zwykłe recenzje Google lub recenzje na stronach i blogach związanych z tą konkretną usługą lub produktem. Przeczytaj recenzje i wynotuj wszelkie skargi lub negatywne opinie pozostawione przez użytkowników.
3. Jeśli nie możesz znaleźć żadnych opinii na temat konkurentów w sieci, spróbuj wykorzystać Amazon. Znajdź książki z Twojej niszy i zobacz jakie negatywne opinie zostawili czytelnicy. Je również zanotuj. Czy widzisz już jakieś wspólne wzorce?

Wdrożenie
1. Mając zebraną listę typowych skarg jakie mają klienci wobec Twoich konkurentów, możesz utworzyć do nich pozytywne odpowiedzi.
2. Dla każdej negatywnej odpowiedzi opracuj odpowiedź, która odpowiada, w jaki sposób TWÓJ własny produkt/usługa rozwiązuje ten problem lub pozycjonuje TWÓJ produkt/usługę jako lepszą opcję wyboru.
3.Stwórz teraz maila zawierającego wszystkie typowe negatywne opinie wraz z Twoimi pozytywnymi odpowiedziami na nie w formie najczęściej zadawanych pytań (FAQ). Ten mail będzie Twoim mailem sprzedażowym, który zostanie włączony do kolejki maili powitalnych jakie dostaje użytkownik, który zarejestrował się na Twojej stronie internetowej. Taki e-mail pozwoli złagodzić wszelkie obawy, jakie Twoi subskrybenci mieli w przeszłości z konkurencją i popchnie ich w stronę pozostania Twoimi klientami.