logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Ciastka

Ilość sztuk czy waga - co lepiej sprzedaje?

Taktyki marketingowe
Źródło:



Twoje produkty mogą wydawać się mniej lub bardziej wartościowe w zależności od tego, jak je opiszesz lub zaprezentujesz. Wpływają na to techniki, takie jak poprawianie nasycenia kolorów lub umieszczanie produktów na zdjęciach. Ale to nie wszystko. Ważny jest też sposób, w jaki opisujesz ilość swojego produktu.

Opisz ilość swojego produktu używając jednostek, które ludzie mogą intuicyjnie zrozumieć (np. sztuki, kawałki), zamiast oficjalnych miar jak gramy czy uncje.

Oczywiście nadal musisz podać oficjalną wagę lub rozmiar produktu (np. 300 grami), ale wystarczy wyróżnić intuicyjne jednostki (np. 36 ciasteczek), a ludzie uznają Twój produkt za bardziej wartościowy i będą skłonni zapłacić za niego więcej.

Wnioski
• Podkreślenie intuicyjnych jednostek ilości (które klienci mogą łatwo zrozumieć i sobie wyobrazić) w porównaniu ze standardowymi pomiarami (np. waga, długość) sprawia, że ludzie lepiej oceniają produkt i są skłonni za niego zapłacić więcej.
• Na podstawie serii 7 badań i analizy 1388 produktów na Amazonie ustalono, że:
-średnia cena przekąsek, w przeliczeniu na gram produktu, sprzedawanych na Amazon była o 36% wyższa w przypadku produktów z intuicyjnymi jednostkami miary w porównaniu z tymi, które pokazywały tylko wagę produktu;
-ludzie mówili, że są skłonni zapłacić o 49% więcej za produkt, gdy jednostka intuicyjna (w porównaniu z jednostką standardową) jest bardziej widoczna.
• Efekt ten działa nawet wtedy, gdy zarówno ilość, jak i waga są pokazane obok siebie.
• Efekt słabnie wraz ze wzrostem rozmiaru paczki, ponieważ większe liczby stają się trudniejsze do wizualizacji.

Dlaczego to działa?
• Przetwarzamy jednostki intuicyjne na podstawie tego, co widzą, słyszą i czują nasze zmysły - jest to w nas zakodowane od dzieciństwa (np. to brzmi jakby było więcej, więc musi być więcej). Natomiast na jednostki znormalizowane patrzymy analitycznie, stosując matematykę umysłową, która wymaga większego wysiłku umysłowego.