logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Marlboro Man

Marlboro Man czyli fascynacja stylem życia


Źródło:



Kiedy w 1964 roku rząd USA ogłosił, że palenie powoduje raka, Marlboro miało mniej niż 1% światowego rynku papierosów. Ich marka skierowana była przede wszystkim do kobiet, ponieważ papierosy tej marki były łagodniejsze w smaku, aromatyczne i mniej mocne niż inne marki papierosów.

Swój produkt Marlboro reklamowało pokazując piękne Francuski palące papierosy. W tamtym czasie Marlboro nie miało budżetu reklamowego, który pozwalałby im konkurować z największymi graczami z branży. Co więcej, poprzez ujawnienie informacji o tym, że palenie powoduje raka, sprzedaż papierosów zaczęła gwałtownie spadać. Firmy tytoniowe robiły wszystko, aby zahamować ten trend - wprowadzono między innymi papierosy z filtrem oraz negowano rządowe oświadczenia o szkodliwym wpływie papierosów na zdrowie.

Marlboro wiedziało, że potrzebuje czegoś zupełnie innego. Musieli zmienić sposób, w jaki ludzie postrzegają ich markę. Wymyślili więc:

"The Marlboro Man"

Przystojny kowboj, to do którego każdy mężczyzna chciał być podobny. Chodziło o to, by mężczyźni czuli się bardziej męscy. Marlboro Man był twardy, stylowy i szybko stał się ikoną wolności i męskości. Mężczyźni w latach 60. szybko zafascynowali się Marlboro Manem i zaczęli kupować papierosy Marlboro.

W ciągu zaledwie jednego roku Marlboro stało się czwartą co do wielkości marką na świecie (a przypomnę, że wcześniej miało mniej niż 1% udziału w rynku).

Marketingowe spostrzeżenie

We wszystkich reklamach to nie papierosy były głównym celem reklam. W swoich reklamach Marlboro pokazywało mężczyznę, który był silny, pracowity, czuły i fajny. Jeździł na koniu, żył jak chciał i robił co chciał. Było to wszystko tym o czym marzą mężczyźni (a przynajmniej zdecydowana większość). W tych męskich reklamach po prostu Marlboro Manowi zdarzało się palić papierosa Marlboro.

Marlboro Man był wszędzie: w telewizji, na billboardach, w mediach drukowanych... Nawet kiedy reklama tytoniu w telewizji została zakazana w 1971 roku, Marlboro takie zakazy obchodziło z łatwością, ponieważ celem ich reklam nie było promowanie papierosów, ale raczej danie telewidzom "wzoru do naśladowania". Reklama "sprzedawała" wynik, a nie produkt.

I taka mała dygresja - zauważ, że tamte reklamy Marlboro praktycznie nie różnią się od dzisiejszych reklam firmy Nike. W reklamach Nike pokazywani są sportowcy, którzy odnoszą sukcesy, a nikt w reklamach nie mówi o tym, że buty Nike są lepsze niż buty innych firm.

Praktyczna rada: Sprzedawaj to, kim stanie się Twój klient, jeśli użyje Twojego produktu, a nie sam produkt!