logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

IKEA

5 trików od IKEA na zwiększenie sprzedaży

Taktyki sprzedażowe Wskazówka
Źródło:



Każdy z nasz chyba zna sieć sklepów IKEA. Szwedzka firma jest liderem sprzedaży mebli na świecie, a jej roczne obroty sięgają 50 miliardów dolarów. Warto więc wiedzieć jakich taktyk sprzedażowych używa IKEA, aby zwiększać swoją sprzedaż.

Poznaj zatem 5 tików zwiększania sprzedaży stosowanych przez IKEA:

1. Lokalizacja
IKEA swoje sklepy buduje na obrzeżach miast. Dlaczego? Gdy poświęcisz pieniądze i czas na dojazd do takiego sklepu, to raczej na pewno coś kupisz. W końcu taki wyjazd bez zakupów byłby całkowicie zmarnowany :-)

2. Labirynt
Jeśli byłeś w sklepie IKEA to wiesz, że aby z niego wyjść, musisz przejść cały sklep czyli odwiedzić wszystkie jego działy. Wchodzisz do sklepu, idziesz według narysowanych strzałek aż do samych kas. Ten zabieg jest oczywiście celowy. Może podczas Twojej wędrówki po sklepie natrafisz na coś, co Cię zainspiruje lub zainteresuje.

3. Brak okien
W sklepach IKEA nie ma okien. Wchodząc tam zostaniesz jakby odizolowany od świata zewnętrznego. A to wszystko po to, żebyś zapomniał o upływającym czasie i nie śpieszył się z zakupami (kupisz wtedy więcej).

4. Samodzielne składanie mebli
Meble kupowane w IKEA klient musi sobie sam w domu złożyć. Ten prosty zabieg wpływa na obniżkę kosztów po stronie IKEA (w końcu dużo taniej jest składować i transportować meble w częściach, a poza tym odchodzą spore koszty montażystów) i pewnie wie o nim każdy, kto chociaż ma zielone pojęcie o biznesie. Nie wiem czy jednak wiesz, że konieczność składania mebli samemu ma jeszcze jedną ogromną zaletę z punkty widzenia sprzedawcy (IKEA). Mianowicie, gdy robisz coś samemu, to nadajesz temu większą wartość czyli cenisz to bardziej. Uczucie satysfakcji, które się z tym wiąże, sprawia, że kolejną rzecz też prawdopodobnie wybierzesz w IKEA.

5. Posiłki
Twórca sieci sklepów IKEA Ingvar Kamprad dobrze wiedział, że głodny klient to skąpy klient. Z tego powodu w sklepach IKEA są restauracje i kawiarnie. Klienci mogą zjeść i doładować energię. Co więcej, posiłki są tanie, więc masz wrażenie, że sklep "nie zdziera" też za inne swoje produkty.