logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Porzucony koszyk

Jak zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków w sklepie internetowym?

Sklep Wskazówka
Źródło:



Baymard Institute od 12 lat prowadzi badania i gromadzi statystyki związane z porzuconymi koszykami w sklepach internetowych. W swoim badaniu uwzględnił ponad 20 tysięcy witryn internetowych. Okazuje się, że w 2022 roku prawie 69% klientów dodaje zakupy do koszyka i rezygnuje z zakupów!

Poznaj zatem 6 obszarów, nad którymi warto popracować, aby ten współczynnik zmniejszyć:

1. Wybór i tworzenie konta
• Opcja zamów jako gość powinna być łatwo dostępna.
• Ponad 80% witryn narzuca zbyt wysokie wymagania dotyczące haseł. W efekcie klienci rezygnują z zakupu.

2. Wysyłka i odbiór w sklepie
Podaj konkretną datę dostawy, zamiast czasu oczekiwania: Paczkę otrzymasz 24 marca, zamiast za 2 dni (tak robi Amazon).
• Czas zamówienia: "Zamów w ciągu 48 minut", zamiast "Zamów do 14.00".
• Opcja odbiór w sklepie powinna być w sekcji rodzaj dostawy.
• Obok opcji odbiór w sklepie, warto dodać ile zaoszczędzi klient decydując się na tę opcję dostawy.

3. Formularz płatności kartą
• Waliduj poprawność numerów kart.
• Kolejność wprowadzania danych karty jest ważna i najlepiej dać taką kolejność: numer karty > data ważności > kod bezpieczeństwa.
• Najbardziej powszechny format daty ważności to MM/RR.
• Automatyczne formatowanie spacji podczas wpisywania numeru karty bardzo pomaga klientowi.

4. Przegląd zamówienia
• Pozwól klientowi edytować zamówienie na etapie jego podglądu.
• Umieść oddzielne opcje edytuj dla każdej informacji (adres, wysyłka).

5. Interakcje i rozproszenia
• Przycisk wstecz powinien przenosić użytkownika do poprzedniego kroku, a nie do poprzedniej strony.
• Daj znać klientowi, żeby kliknął zastosuj po wpisaniu kodu rabatowego.
• W oknie podsumowania powinien być tylko jeden główny przycisk.

6. Wygląd
• Tylko 15% stron wyraźnie zaznacza wymagane do wypełnienia pola. Zadbaj o to, żeby klient wiedział, co musi wypełnić.
• Interfejs powinien być prosty, dostosowujący się do urządzenia.
• Pola do wprowadzania np. numeru telefonu powinny się odpowiednio formować: np. 123 456 789, a nie 123456789.