logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Email marketing

20 błędów w email marketingu, których musisz unikać

Email marketing
Źródło:



Chase Dimond jest ekspertem od e-mail marketingu. Jak sam mówi, wygenerował na tej działalności ponad 75 milionów dolarów przychodu, a wysłał już ponad miliard maili. Na Twitterze podzielił się 20 największymi błędami, które popełnił pisząc maile. Oto one:

1. Spamowanie zniżką
Istnieje wiele innych opcji sprzedaży, które nie nazywają się zniżką np. pakiety, gratisy, konkursy, afiliacja.

2. Przedłużanie w dochodzeniu do sedna
Uwaga odbiorcy skupiona jest nie dłużej niż przez 8 sekund, dlatego pisz szybko o co Ci chodzi.

3. Słabe tytuły
Tytuł w mailu jest najważniejszy. Lepiej mieć średni mail i dobry tytuł, niż średni tytuł i dobry mail.

4. Wprowadzające w błąd tytuły
Albo nic nie mówiące: "Cześć", "Co tam?". Klikają się, ale nie sprzedają.

5. Wysyłanie maili do każdego
Pamiętaj o segmentacji swojej bazy mailowej. Nie wysyłaj tego samego do wszystkich. Inne maile do tych co kupują, inne do tych co dopiero dołączyli, jeszcze inne do tych co tylko czytają.

6. Skupienie się na ilości zamiast na jakości
10 000 zaangażowanych czytelników jest lepsze niż 100 000, którzy nie czytają Twoich maili.

7. Skupienie na zbyt wielu rzeczach
Sprzedawaj jedną rzecz. Opisuj jeden temat. Pokazuj jedno rozwiązanie.

8. Nie używanie drugiego tytułu (preheader)
Tytuł w połączeniu z drugim tytułem (preheaderem) to mieszanka wybuchowa. Tytuł sprawia, że użytkownicy się zatrzymują, drugi tytuł rozbudza w nich ciekawość.

9. Spekulowanie
Przestań się zastanawiać i spekulować. Zamiast tego testuj co działa.

10. Sprzedawanie przez email
Wykorzystuj email do kierowania na landing page. Tam możesz więcej.

11. Przejmowanie się odsubskrybowaniem
Niektórzy po prostu się wypisują z listy mailingowej. Nie przejmuj się tym. Skup się na tych, którzy czytają.

12. Pisanie jak robot
Przeczytaj maila na głos. Upewnij się, że brzmi jak napisany przez człowieka.

13. Brak systemu i automatyzacji
Ktoś coś kupił? Ktoś się zarejestrował? Ktoś nie czyta od 30 dni Twoich maili? Co ma się stać w takich wypadkach? Dobry system to ogarnie (nawet kiedy Ty śpisz).

14. Brak ekscytacji własną ofertą
Nie można zawsze krzyczeć. Ale jak masz dobrą ofertę, to daj o niej znać nieco wcześniej niż inni (żeby nie zginąć w tłumie).

15. Bycie zbyt przewidywalnym
Zaskakuj swoich czytelników. Wyślij im czasem coś innego (np. prezent).

16. Wysłanie do martwych kontaktów
Przestań wysyłać maile do osób, które nie czytają. Jak ktoś nie czytał od roku, to pewnie Twojego kolejnego maila też nie przeczyta.

17. Brak edycji i sprawdzania
Zanim wyślesz, sprawdź czy wszystko jest dobrze i nie ma błędów.

18. Brak regularności
Lepiej wysyłać średnie emaile regularnie niż wybitne raz do roku.

19. Nie bycie empatycznym
Pomyśl zawsze czego potrzebuje Twój czytelnik w danym momencie.

20. Nie sprzedawanie wystarczająco dużo
Ludzie, którzy już od Ciebie kupili, ufają Ci bardziej niż ludzie, którzy nie kupili. Możesz więc sprzedać im więcej (drogich) rzeczy. Zbyt dużo sprzedaży może zaszkodzić Twojemu biznesowi, ale jeśli nie będziesz sprzedawać odpowiednio dużo, to też zaszkodzisz swojej firmie.