logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Grywalizacja

3 pomysły na grywalizację w marketingu

Grywalizacja Taktyki marketingowe
Źródło:



Coraz trudniej przykuć uwagę odbiorcy. O wiele trudniejszym jednak zadaniem jest nie tylko przyciągnąć uwagę klienta, aby go pozyskać, ale później zatrzymać go na dłużej. Jedną z metod zatrzymania klienta na dłużej jest grywalizacja.

Grywalizacja w marketingu oznacza włączenie elementów gier do kontekstu z nimi nie związanego, aby poprawić poziom zaangażowania i zachęcić użytkowników do podjęcia określonych działań.

Poznaj zatem 3 pomysły, które warto wypróbować, aby podnieść swój marketing na wyższy poziom poprzez grywalizację:

Program lojalnościowy

Programy lojalnościowe najczęściej same w sobie zawierają elementy grywalizacji. Im więcej pieniędzy Twoi klienci wydają u Ciebie, tym więcej punktów bądź nagród zdobywają. Kiedy klient zdobędzie odpowiednią ilość punktów, może wymienić je na nagrody lub rabaty.

Przykład: Program lojalnościowy Starbucksa - klienci zwiększają swoje wydatki, zostają nagrodzeni gwiazdkami (1 gwiazdka = 2 zł), które mogą przeznaczyć na przyszłe zakupy. Ten przykład grywalizacji pokazuje, jak proces zakupowy zachęca klientów do ciągłego powrotu, po to, aby zdobyć więcej punktów, które mogą przeznaczyć na przyszłe nagrody.

Konkurs

Konkursy świetnie sprawdzają się, kiedy chcesz zwiększać świadomość swojej marki, zwłaszcza wtedy, kiedy odniosą one sukces. Wtedy nie tylko poprawia się widoczność Twojej marki, ale również dochodzi do lepszej interakcji z klientami.

Przykład: Konkurs McDonald's Monopoly Game, który odbywa się corocznie od 1987 roku. Jest to gra typu "zbieraj i wygrywaj", gdzie masz za zadanie zebrać rzadkie elementy do gry, aby wygrać nagrody. Najczęściej elementy zdobywa się poprzez zakup konkretnych produktów McDonald's (te konkursowe produkty zmieniane są co roku). Częścią konkursu jest błyskawiczna gra losowa (obejmuje np. nagrody w postaci posiłków w McDonald's, wycieczki).

Rywalizacja

Możesz też wykorzystać ducha rywalizacji Twoich odbiorców, bo w głębi duszy wszyscy lubimy rywalizować. Spraw, żeby mogli konkurować ze sobą, sprawdzić się kto jest lepszy.

Przykład: Nike i jego aplikacja 'Nike + Run Club'. Umożliwia ona użytkownikom personalizować własny program treningowy na podstawie ich aktualnego poziomu zaawansowania. Pozwala także na rywalizację w wyzwaniach, zdobywanie trofeów i odznak.