logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Start-up

Jak powinien wyglądać proces tworzenia start-upu?

Pomysł na biznes Produkt
Źródło:



Wiele osób ma pomysł na biznes, ale nie wie od czego zacząć. Tim Stodz na swoim blogu daje gotową receptę i pokazuje krok po kroku co trzeba zrobić, aby z sukcesem stworzyć start-up.

Krok 1: Stwórz stronę internetową

W świecie mediów społecznościowych istnieje przekonanie, że strony internetowe nie są już ważne. Ludzie myślą, że ich profil w mediach społecznościowych to ich marka.

A to duży błąd, bo to nie jest prawdą.

Nie jesteś np. właścicielem swojego konta na Twitterze. To Twitter jest jego właścicielem. Mogą Ci je odebrać, kiedy tylko zechcą. To się stało wiele razy i to się stanie ponownie.

Twoja strona internetowa nie musi być jakoś rozbudowana. Warto by jednak miała:
• stronę główną, na której można zbierać maile użytkowników
• stronę z informacjami o Tobie/Twojej firmie
• blog
• stronę kontaktową

Mając stronę internetową jesteś właścicielem treści oraz bazy danych użytkowników (bazy z mailami użytkowników).

Krok 2: Zbuduj grupę odbiorców

Wielu przedsiębiorców uważa, że pierwszym krokiem budowania firmy jest stworzenie produktu. Tyle, że to jest fatalny pomysł. Kiedy tworzysz produkt lub usługę, tak naprawdę nie masz pojęcia, czy ludzie będą chcieli to kupować. Wielu początkujących przedsiębiorców wydaje dziesiątki lub setki tysięcy złotych na stworzenie produktu, tylko po to, aby odkryć, że nikt nie potrzebuje tego, co sprzedają.

"Grupa odbiorców" to coś więcej niż tylko osoby Cię obserwujące. To przede wszystkim informacja.

Im więcej będziesz służyć swoim odbiorcom, tym więcej dowiesz się o tym czym się interesują i jakie mają problemy, które Ty możesz rozwiązać. Dlatego poświęć czas, aby dowiedzieć się kim jest Twoja grupa docelowa i czym tak naprawdę jest zainteresowana.

Kiedy to będziesz wiedział, to sprzedaż będzie już łatwa.

Krok 3: Stwórz produkt lub usługę

Kiedy już wiesz czym się interesują Twoi odbiorcy oraz wiesz jakie mają problemy, które możesz zaspokoić, czas na stworzenie produktu bądź usługi, która te problemy Twoich odbiorców rozwiązuje.

Krok 4: Automatyzacja

Ten krok jest najtrudniejszym dla zdecydowanej większości przedsiębiorców, ponieważ nigdy nie poświęcają czasu na zbudowanie odpowiedniego lejka sprzedażowego.

Aby zarabiać musisz sprzedawać. Nie ma innego sposobu. Tyle, że możesz swoją sprzedaż w pewnym stopniu zautomatyzować.

Niech Twoje automatyzacje staną się Twoim działem sprzedaży.

Możesz tworzyć automatyzacje sprzedaży dla produktów, usług, oprogramowania jako usługi (SaaS), sponsorowania newsletterów, coachingu, doradztwa - czegokolwiek chcesz.

Na początku Twoje automatyzacje nie wystarczą, aby samodzielnie wygenerować wystarczającą sprzedaż. Nadal potrzebujesz promocji i najprawdopodobniej będziesz musiał prowadzić sprzedaż osobistą lub telefoniczną. Ale z czasem Twoje automatyzacje będą stawały się coraz potężniejsze, zwłaszcza jak zaczniesz sprowadzać ludzi do swojego lejka sprzedażowego.

Krok 5: "Napełnij" lejek sprzedażowy

Te wszystkie wcześniejsze kroki mają na celu stworzenie efektu skali. Twoja strona internetowa, lista e-mailowa i automatyzacja tworzą dźwignię, co oznacza, że nie potrzeba wkładać więcej pracy, aby osiągnąć lepsze wyniki (np. komunikacja z 1000 klientami wymaga tyle samo pracy, co komunikacja z 1 klientem).

Teraz, gdy stworzyłeś swój proces biznesowy, cała Twoja uwaga powinna skupić się na wygenerowaniu jak największej świadomości wokół Twoich produktów i usług.

To jest Twoje jedyne zadanie.

Teraz jedynym pytaniem staje się "jak możesz zdobyć najwięcej ludzi do swojej listę e-mailowej?".

Nie ma tutaj dobrej lub złej odpowiedzi. Niektórzy generują większość moich subskrybentów poprzez Twittera i LinkedIn. Inni subskrybentów pozyskują dzięki działaniom SEO.

Dobra rada: Bądź cierpliwy. To wszystko wymaga czasu. Presja szybkiego odniesienia sukcesu najczęściej kończy się porażką.