logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Pomysł na biznes

Jak weryfikować pomysły na biznes?

Pomysł na biznes
Źródło:



Większość pomysłów na biznes niestety nie jest genialna, a co gorsze, raczej nie będzie rentowna. O sukcesie decyduje bowiem rynek i jeśli będziesz chciał sprzedawać coś, czego ludzie nie potrzebują, to masz gotowy przepis na porażkę. Dlatego kluczową sprawą przy ocenie pomysłu biznesowego jest proces sprawnego decydowania czy Twój produkt lub usługa jest potrzebny ludziom.

W jaki sposób więc się zabrać do oceny pomysłu biznesowego? Oto kilka wskazówek:

1.Nie pytaj znajomych i rodziny
To najczęściej najgłupsza decyzja jaką możesz podjąć, chociaż wydaje się, że w ten sposób najłatwiej będzie zweryfikować swój pomysł. Twoi znajomi i Twoja rodzina to najczęściej osoby, które Ci mocno kibicują i Cię wspierają. Nie będą chcieli zranić Twoich uczuć mówiąc nieprzychylne rzeczy na temat tego co chcesz zrobić. Będą zawsze podchodzić do tematu Twojego pomysłu zbyt optymistycznie. Poza tym pewnie zdecydowana większość z tych osób nie ma doświadczenia biznesowego, więc ich rady raczej Ci nie pomogą. No i wreszcie Twoi znajomi i rodzina pewnie nie są Twoją grupą docelową, która ma konkretny problem, który Twój produkt bądź usługa ma rozwiązywać.

2.Zrób badania
Sprawdź ile osób poszukuje rozwiązania problemu, który ma rozwiązywać Twój produkt lub usługa. Możesz to tego wykorzystać następujące narzędzia: Ubersuggest, KeywordTool lub KeywordSheeter.

3.Sprawdź konkurencję
Jeśli nie ma konkurencji to dla Ciebie bardzo zła wiadomość. Brak konkurencji najczęściej oznacza, że w danej niszy rynkowej nie ma pieniędzy albo chcesz rozwiązywać nieistniejący problem.

4.Stwórz prostą stronę "lądowania" (tzw. landing page)
Stwórz prosty landing page, na którym opiszesz problem oraz Twoje rozwiązanie tego problemu. Możesz do tego wykorzystać narzędzie Mailer Lite (jest darmowe do 1000 subskrybentów). Pozwól użytkownikom zapisywać się do Twojej bazy potencjalnych osób zainteresowanych produktem. Możesz też od razu próbować sprzedać swój produkt (którego jeszcze na razie nie masz) - powiedz płacącym, że produkt powstanie np. za 2 miesiące, a oni, jako pierwsi klienci, mogą go kupić teraz taniej.

5.Sprowadź ruch na stworzony landing page
Nie zaczynaj od pisania bloga czy tworzenia treści na YouTube and tworzenia lead magnetów (tzw. zachęt) - na to będziesz miał jeszcze czas. Zacznij od płatnej reklamy w Google lub Facebooku i kieruj z niej ruch na stworzoną stronę lądowania (landing page). Wydasz na to maksymalnie kilkaset złotych, a Google i Facebook pozwalają na dotarcie do konkretnych osób (targetowanie) - potencjalnie zainteresowanych Twoim produktem. Zobaczysz jak wybrana przez Ciebie idealna grupa potencjalnych klientów reaguje na Twój produkt - czy masz dużo zapisów na listę mailingową lub czy ktoś kupuje produkt (pamiętaj, że dużo lepszym miernikiem jest sprzedaż - ludzie, którzy tylko zapisali się na listę nie zawsze będą później chcieli wydać pieniądze). Jeśli widzisz, że zainteresowanie jest spore - masz dobry pomysł na biznes. Jeśli jest odwrotnie - oddaj pieniądze kupującym i wytłumacz im dlaczego produkt nie będzie dostępny i porzuć projekt.