logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Zrozumienie

Reguła trzech czyli jak pisać, aby Cię rozumieli

Copywriting Pisanie Psychologia
Źródło:



Pisząc artykuły na bloga, teksty reklamowe czy przemawiając publicznie, jeśli chcesz coś osiągnąć, to musisz przede wszystkim sprawić, aby ludzie Cię rozumieli.

Znany aktor Alan Alda (na pewno pamiętasz jego główną rolę w serialu M*A*S*H) jest również mówcą publicznym, entuzjastą nauki i wieloletnim orędownikiem lepszej komunikacji naukowej. Podzielił się on swoimi trzema zasadami skutecznej i empatycznej komunikacji.

Oto one:
• Przedstaw nie więcej niż trzy punkty
• Wyjaśnij trudne idee na trzy różne sposoby
• Podkreśl ważne punkty trzy razy

Przedstaw nie więcej niż trzy punkty

Najnowsze badania sugerują, że pamięć krótkoterminowa jest znacznie mniej solidna niż sądzono wcześniej i człowiek jest w stanie zapamiętać maksymalnie od trzech do pięciu pozycji. Co więcej, pamięć krótkotrwała nie radzi sobie dużo lepiej z pomysłami lub myślami. Może ona pomieścić tylko określoną liczbę tematów i punktów stycznych do nich, a kiedy już osiągnie pełną pojemność, musi usunąć stare informacje, aby "pobrać" coś nowego.

Dlatego Alda radzi, abyś ograniczył liczbę punktów konwersacji do nie więcej niż trzech, co pozwoli Tobie i Twojemu partnerowi skupić się na danej myśli.

Podkreśl ważne punkty trzy razy

Jeśli będziesz się starał wyjaśnić trudny temat na trzy różne sposoby, to Twój odbiorca uzyska takie trójwymiarowe spojrzenie na ten problem, a przez to zwiększą się szanse na to, że to zrozumie.

Świetnie się tu sprawdzają wszelkiego rodzaju metafory. Metafory działają bowiem opierając się na istniejących wzorcach neuronowych, które powstały w wyniku wcześniejszej nauki. Te istniejące wzorce pomagają następnie stworzyć nowe sieci neuronowe w celu przyswojenia nowych informacji. Na przykład nauczyciel fizyki może wyjaśnić zdumiewającą koncepcję rozszerzającego się Wszechświata, porównując ją z rozszerzaniem się chleba z rodzynkami podczas pieczenia. Taka metafora pomaga uczniom połączyć kosmologiczną wielkość z czymś, czego wcześniej doświadczyli na Ziemi.

Oprócz metafor można w tej strategii wykorzystywać przykłady, wizualizacje, zmianę układu odniesienia i porównania.

Wyjaśnij trudne idee na trzy różne sposoby

Powtarzanie jest potężnym narzędziem komunikacji, ponieważ pomaga nam zidentyfikować kluczowe informacje i przenieść je z pamięci krótkotrwałej do długotrwałej.

I chociaż najlepiej sprawdzają się powtórki rozłożone w czasie (wtedy dochodzi do rozwijania i wzmacniania wzorców neuronowych, w których te informacje się znajdują), to powtórzenia zawsze będą skutecznym narzędziem w przekazie informacji. Gdy coś powtarzasz, to sygnalizujesz odbiorcy, że ta informacja jest ważna, więc powinien on zwróć na nią uwagę.