logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Mail i Spam

Co robić, żeby Twoje maile nie lądowały w SPAMie?

Email marketing
Źródło:



Każdy dostawca skrzynek pocztowych ma własny, zastrzeżony algorytm decydujący o tym, która wysłana wiadomość na skrzynkę mailową będzie uznawana za SPAM, a która nie. Kiedy więc zaczniesz wysyłać mailing do bazy swoich użytkowników, to wspomniane algorytmy zaczynają analizować dziesiątki pozytywnych i negatywnych sygnałów, aby móc zdecydować gdzie trafią Twoje wiadomości.

Pozytywne sygnały
• otwarcia maili
• kliki
• odpowiedzi na wysłane maile
• dodanie adresu mailowego nadawcy do książki adresowej
• średni czas, przez jaki użytkownicy czytają maila
• przesłanie wiadomości przez użytkownika komuś innemu
• przeniesienie wiadomości z folderu SPAM do głównej skrzynki odbiorczej

Negatywne sygnały
• mała liczba otwarć maili
• mała liczba klików
• niskie czasy czytania maila
• oznaczenie wiadomości jako SPAM przez adresata maila
• duża liczba maili wysłana do niezaangażowanych użytkowników
• przeniesienie wiadomości z głównej skrzynki odbiorczej do folderu SPAM

W jaki więc sposób zapobiegać oznaczaniu maili jako SPAM przez algorytmy skrzynek pocztowych? Oto kilka sugestii:

• Rób testy A/B tematów maili, aby sprawdzić, który temat lepiej rezonuje z Twoimi odbiorcami (celem jest utrzymanie open rate na wysokim poziomie min. 20-30%).

• Wymyślaj intrygujące tematy maili - to sprawi, że Twoi użytkownicy będą chcieli otworzyć wiadomość od Ciebie, aby dowiedzieć się więcej.

• Spróbuj opowiadać historie w swoich mailach. Historie sprawiają, że czytelnicy są zaangażowani i chcą czytać więcej. To prowadzi do dłuższego czasu czytania Twoich maili. A dłuższe czasy czytania są dokładnie tym, czego potrzebujesz.

• Staraj się zamieszczać kilka linków w Twoich mailach, aby zwiększać współczynnik klikalności maili. Jeśli coś sprzedajesz w swoim mailu, to umieść link do strony docelowej produktu (landing page) zamiast w mailu zamieszczać dużą liczbę informacji sprzedażowych.

• Poproś o odpowiedź w pierwszym mailu wysyłanym do nowego subskrybenta (np. żeby odpowiedział "tak" na Twojego maila). Możesz też zaoferować jakiś gratis osobom, które odpowiedzą na maila.

• Twórz dobre treści, które wysyłasz w mailu. Dobra treść to gwarancja czytania, a tym samym spędzania czasu na zaznajomieniem się z treścią maila. Czas czytania maila jest ważny. Im dłużej czasu ktoś spędza na czytaniu Twojego maila, tym lepiej.

• Upewnij się, że link rezygnacji z subskrypcji jest dobrze widoczny. Nie zakopuj go w ścianie tekstu, używając małej czcionki i koloru, którego nie da się odczytać. I nie obawiaj się, że ludzie będą klikać na link rezygnacji z subskrypcji! Nie zostaniesz za to ukarany przez dostawców skrzynek pocztowych. Gorzej jeśli adresat sam oznaczy maila od Ciebie jako SPAM, bo nie mógł łatwo wypisać się z subskrypcji.

• Upewnij się, że Twoje treści pozostają istotne dla odbiorców. Jeśli chcesz zmienić tematykę swojego newslettera poinformuj swoich odbiorców o tym dużo wcześniej, aby byli oni świadomi tych zmian i ewentualnie mogli się wypisać z Twojej listy mailingowej.