logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Porównanie

Używaj porównań i kontrastu, aby podkreślić wartość Twojego produktu

Taktyki sprzedażowe Wskazówka
Źródło:



Jedno z najbardziej skutecznych marketingowych przesłań brzmi: "Nie każ mi myśleć."

Kiedy obrazowo opisujesz swój produkt i wartość, jaką on daje, pomagasz ludziom go sobie wyobrazić i uświadomić im, jakie przynosi im korzyści. Ty za nich myślisz.

Wizualizacje sprawiają, że ta wartość jest jeszcze bardziej oczywista. Zwłaszcza jeśli użyjesz w tych wizualizacjach porównań i kontrastu.

Oto kilka przykładów:

Przykłady porównań

• W przykładzie środka do włosów dla mężczyzn pokazany jest kontrast łysiejącej głowy w zestawieniu z bujną czupryną - taki zabieg jest o wiele skuteczniejszy niż pokazanie jedynie obrazu mężczyzny z bujną fryzurą. Musisz pokazać alternatywę np. "przed i po", "z i bez".

• W przypadku portfela Ridge taka wizualizacja zestawiająca go z typowym innym portfelem jest o wiele potężniejsza niż powiedzenie "Nasze portfele są o 70% cieńsze", bo widzisz tu dokładnie jak wygląda to porównanie: "nasz produkt a produkt konkurencji". To porównanie robi po prostu wrażenie.

Wskazówka: Spraw, aby wartość jaką daje Twój produkt była dla klienta oczywista, pokazując jak wyglądałoby jego życie bez tego produktu.

Zawsze, kiedy chcesz przyciągnąć uwagę - użyj kontrastu i porównania. Możesz to zrobić na kilka sposobów:
• Przed / Po (przed użyciem produktu / po użyciu produktu)
• Z / Bez (np. życie z produktem / życie bez produktu)
• My vs. Oni (nasz produkt - produkt konkurencji)

Pamiętaj, że jeśli przedstawiasz tylko jedną opcję samodzielnie, to klient może mieć problem z oceną tego (a przecież nie chcesz zmuszać klienta do myślenia).