logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Psychologia marketingu

5 zasad psychologicznych, dzięki którym zwiększysz sprzedaż

Psychologia Taktyki marketingowe
Źródło:



Neal O'Grady podzielił się kilkunastoma zasadami bazującymi na psychologii, które możesz wykorzystać w marketingu, a tym samym zwiększyć sprzedaż. Poznaj 5 najważniejszych z tych zasad:

1. Efekt 'Halo'

Co to jest: Tendencja do przypisywania komuś (lub marce) pozytywnych cech na podstawie korzystnego pierwszego wrażenia lub pojedynczej pozytywnej cechy.

Przykład: Patagonia jest znana ze swojego zaangażowania w zrównoważony rozwój, etyczną produkcję i społeczną odpowiedzialność biznesu. Dlatego konsumenci czują się dobrze, robiąc zakupy w tym sklepie, ponieważ wierzą, że wspierają markę, która przyczynia się do większego dobra.

2. Efekt pierwszeństwa

Co to jest: Ludzie częściej zapamiętują i przywiązują większą wagę do informacji podanych na początku.

Przykład: Kiedy sprzedawca zaczyna swoje wystąpienie od najbardziej imponujących zalet produktu, to ta informacja jest najważniejsza dla klientów.

3. Negatywne nastawienie

Co to jest: Tendencja do nadawania większej wagi negatywnym doświadczeniom niż pozytywnym, prowadząca do pesymizmu i awersji do ryzyka.

Przykład: Firma zajmująca się cyberbezpieczeństwem mówi o okropnościach bycia zhakowanym w jednej reklamie, a o przytulnym poczuciu bezpieczeństwa w innej. Zgodnie z tą zasadą, pierwsza reklama pozostawia silniejsze wrażenie.

4. Efekt kadrowania

Co to jest: Na decyzje i postrzeganie ludzi ma wpływ sposób, w jaki przedstawia się im informacje.

Przykład: Usługa oparta na abonamencie podkreśla dzienny koszt zamiast ceny miesięcznej, przez co wydaje się tańsza.

5. Efekt torowania

Co to jest: Ekspozycja na bodziec wpływa na myśli, uczucia lub zachowania danej osoby w odpowiedzi na kolejny, powiązany bodziec.

Przykład: Organizacja non-profit używa emocjonalnie naładowanego języka i obrazów w swojej kampanii zbierającej fundusze, wzbudzając tym samym empatię i zwiększając prawdopodobieństwo wpłat.