Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'5 zasad psychologicznych, dzięki którym zwiększysz sprzedaż
Psychologia Taktyki marketingoweŹródło:
Neal O'Grady podzielił się kilkunastoma zasadami bazującymi na psychologii, które możesz wykorzystać w marketingu, a tym samym zwiększyć sprzedaż. Poznaj 5 najważniejszych z tych zasad:
1. Efekt 'Halo'
Co to jest: Tendencja do przypisywania komuś (lub marce) pozytywnych cech na podstawie korzystnego pierwszego wrażenia lub pojedynczej pozytywnej cechy.
Przykład: Patagonia jest znana ze swojego zaangażowania w zrównoważony rozwój, etyczną produkcję i społeczną odpowiedzialność biznesu. Dlatego konsumenci czują się dobrze, robiąc zakupy w tym sklepie, ponieważ wierzą, że wspierają markę, która przyczynia się do większego dobra.
2. Efekt pierwszeństwa
Co to jest: Ludzie częściej zapamiętują i przywiązują większą wagę do informacji podanych na początku.
Przykład: Kiedy sprzedawca zaczyna swoje wystąpienie od najbardziej imponujących zalet produktu, to ta informacja jest najważniejsza dla klientów.
3. Negatywne nastawienie
Co to jest: Tendencja do nadawania większej wagi negatywnym doświadczeniom niż pozytywnym, prowadząca do pesymizmu i awersji do ryzyka.
Przykład: Firma zajmująca się cyberbezpieczeństwem mówi o okropnościach bycia zhakowanym w jednej reklamie, a o przytulnym poczuciu bezpieczeństwa w innej. Zgodnie z tą zasadą, pierwsza reklama pozostawia silniejsze wrażenie.
4. Efekt kadrowania
Co to jest: Na decyzje i postrzeganie ludzi ma wpływ sposób, w jaki przedstawia się im informacje.
Przykład: Usługa oparta na abonamencie podkreśla dzienny koszt zamiast ceny miesięcznej, przez co wydaje się tańsza.
5. Efekt torowania
Co to jest: Ekspozycja na bodziec wpływa na myśli, uczucia lub zachowania danej osoby w odpowiedzi na kolejny, powiązany bodziec.
Przykład: Organizacja non-profit używa emocjonalnie naładowanego języka i obrazów w swojej kampanii zbierającej fundusze, wzbudzając tym samym empatię i zwiększając prawdopodobieństwo wpłat.