logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Segmentacja

Segmentuj swoją listę mailingową, aby więcej sprzedawać

Email marketing
Źródło:



Nie wiem czy wiesz, ale średni CTR (współczynnik klikalności) w mailach marketingowych wynosi tylko 1-5%. Oznacza to, że jeśli masz listę mailową składającą się z 2000 osób, to średnio Twoje wiadomości będzie klikać od 20 do 100 osób.

Dlatego wielu przedsiębiorców segmentuje swoje listy mailingowe, aby było im łatwiej sprzedawać.

Stwórz listę VIP

Jednym z najprostszych sposobów na segmentację listy jest stworzenie listy VIP czyli odbiorców, którzy są najbardziej zainteresowani zakupem Twojego nowego produktu.

Robi się to bardzo prosto. Zakładam, że wysyłasz regularnie maile do swoich odbiorców. W miesiącu poprzedzającym premierę Twojego nowego produktu (np. nowego kursu, ebooka itp.) zacznij umieszczać dodatkowy akapit w mailu, w którym będziesz zapowiadać swój nowy produkt. Wyglądać on może na przykład tak:

"Mam nowy [produkt/usługę], nad którym pracowałem od dawna i który pomoże Ci [wstaw problem, który rozwiąże]. Jestem bardzo podekscytowany, że mogę ogłosić szczegóły na ten temat. Jeśli chcesz dołączyć do ekskluzywnej listy i uzyskać wcześniejszy dostęp do produktu w atrakcyjnej cenie, kliknij tutaj, aby zostać dodanym do listy VIP."

Każdy kto kliknie w ten link zostanie oznaczony ("zasegmentowany") jako osoba wyraźnie zainteresowana Twoim produktem (u nas - dodanie do listy VIP). Większość programów do wysyłki newsletterów na taką segmentacje pozwala i jest ona łatwa do wdrożenia. Ten segment ("lista VIP") to prawdziwa żyła złota dla Ciebie. Są bowiem na niej osoby, które podniosły rękę i powiedziały, że CHCĄ dowiedzieć się więcej o tym, co wprowadzasz na rynek.

Potęga listy VIP

Utworzenie takiego segmentu VIPów robi kilka ważnych rzeczy:
Ustawia oczekiwania u Twoich odbiorców, że będziesz do nich wysyłać e-maile dotyczące danego produktu/usługi.
Przygotowuje odbiorców do zakupu - są to bowiem osoby, które kliknęły w link, aby uzyskać więcej informacji.
• Sprawia, że odbiorcy czują się ważni - uzyskują dostęp do czegoś, czego nie mają wszyscy inni.
Tworzy ukierunkowaną grupę odbiorców, która będzie miała wyższy współczynnik otwarć/kliknięć, a to sprawia, że Twoje wiadomości rzadziej trafiać będą do SPAMu.

Jak korzystać z listy VIP?

W dniach poprzedzających wprowadzenie Twojego produktu/usługi na rynek:
• Zacznij "kusić" swoją listę VIP i poinformuj odbiorców o dacie premiery.
• Używaj innego języka pisząc do nich maile (ci odbiorcy są już Twoimi "fanami", więc nie powinni potrzebować tak wiele perswazji).
• Wysyłaj do nich więcej wiadomości mailowych niż do szerszej grupy odbiorców.
• Stwórz pilną potrzebę w związku z zakończeniem przedsprzedaży. Nie bój się wysłać 2-3 maili w dniu jej zamknięcia.