logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Strategia rabatowa

Jak można zwiększyć zyski nawet o 600% dzięki prostej strategii rabatowej?

Strategia Taktyki sprzedażowe Wskazówka
Źródło:



Dzięki jednej prostej zmianie w strategii rabatowania, CrossNet zwiększył swoje zyski o 600% bez uszczerbku dla współczynnika konwersji. Co zrobiła firma CrossNet?

Wcześniej CrossNet oferował 20 dolarów rabatu w zamian za rejestrację u nich w serwisie. Zmienili jednak ten rabat na cashback. Klient dokonujący zakupów u nich otrzymywał nagrodę w postaci zwrotu gotówki za zakupy w wysokości 20 dolarów. Niby podobny zabieg marketingowy, te same kwoty, ale jaka różnica!

Okazało się, że tylko 15% klientów Crossnet realizowało odbiór nagrody w postaci zwrotu gotówki. A to sprawiło, że Crossnet wydawał mniej na promocje i tym samym zwiększył zyski o 600%.

A oto kilka wniosków ze stosowania tej strategii:

1.Marża

Dzięki oferowanej promocji (cashback) CrossNet osiągał lepsze współczynniki konwersji niż gdyby takiej promocji nie stosował. Jednocześnie zachował znaczą część marż rabatowych, dlatego że niewielki odsetek klientów odbierał nagrody w postaci zwrotu gotówki (w porównaniu do zwykłego rabatu oferowanego na początku).

2.Wizerunek marki

Cashback jest również korzystny dla wizerunku marki CrossNet. Rabaty są często postrzegane jako obniżenie wartości produktu, które obniża wartość marki, podczas gdy oferty typu cashback są postrzegane jako bezpośrednia korzyść dla klientów - coś, co firma oferuje, aby okazać swoje uznanie klientom.

3.Lojalność klientów

W przeciwieństwie do jednorazowych rabatów, cashback daje klientom powód do powrotu i dokonania drugiego zakupu. Klienci, którzy dokonali drugiego zakupu, są o 54% bardziej skłonni do dokonania trzeciego zakupu w stosunku do tych, którzy dokonali tylko jednego zakupu. Cashback pomaga zwiększyć poziom zatrzymania klientów i wskaźnik LTV (livetime value czyli wartość klienta).

Korzystanie z cashback może mieć jednak pewną wadę. Rabaty są zwykle bardziej skuteczne w zachęcaniu do natychmiastowych zakupów poprzez tworzenie poczucia pilności, podczas gdy oferty cashback są bardziej skuteczne w budowaniu długoterminowej lojalności.