logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Proces tworzenia treści

Jak tworzyć treści, gdy nie masz weny?

Copywriting Pisanie
Źródło:



Większość ludzi uważa, że kreatywność to coś co uderza jak błyskawica i nagle genialny pomysł się pojawia z powietrza. A gdy inspiracja nie przychodzi, to jest to mega frustrujące.

Ale czy tak właśnie działa kreatywność? Eddie Shleyner, założyciel VeryGoodCopy, twierdzi, że NIE! Twierdzi on:

"Lepszym słowem na określenie kreatywności jest łączność. Słowo 'kreatywność' nie mówi nic o procesie twórczym. Łączność jest lepszym sposobem myślenia o tym, ponieważ mówi dokładnie, co trzeba zrobić - połączyć rzeczy razem. Każdy może być kreatywny, jeśli potrafi łączyć ze sobą różne rzeczy."

Zatem nie musisz być Einsteinem, Van Goghiem czy Beethovenem, by być kreatywnym geniuszem. Jest pewien proces i pewna przewidywalność.

Eddie podzieił się swoim procesem twórczym i sposobem na tworzenie tekstów nawet jeśli w danej chwili nie masz tak zwanej weny twórczej.

1. Stwórz "studnię" pomysłów

Proces twórczy Eddiego zaczyna się od tego, co nazywa "studnią". Jest to repozytorium pomysłów w Dokumentach Google. Każdy pomysł składa się z 4 elementów:
• Roboczy nagłówek lub tytuł
• Narracja lub anegdota
• Lekcja copywritingu lub wskazówka
• Liczba słów

Twórz i zapisuj najpierw pomysły, które później możesz wykorzystać.

2. Wybierz pomysł ze "studni"

Kiedy Eddie przegląda swoją "studnię", aby wybrać pomysł do pracy, zadaje sobie pytanie: "Czy odczuwam to samo uczucie, kiedy zapisałem ten pomysł? Czy jestem tak samo podekscytowany, radosny, zachwycony lub zwariowany na jego punkcie?"

Inną praktyczną zasadą jest to, że jeśli nie może przestać myśleć o pomyśle przez kilka dni po tym jak go zanotował, to jest wskazówka, że warto do tego pomysłu wrócić i nad nim popracować.

3. Napisz szybko

Gdy Eddie wybierze pomysł do pracy, opisuje go stosunkowo szybko (w porównaniu z tym, ile go edytuje). Zwykle napisanie od 300 do 500 słów zajmuje mu godzinę.

Ważne jest, aby nie poświęcać zbyt wiele czasu na edycję pierwszego szkicu. Celem jest przelanie na papier pomysłu, emocji lub uczucia, które siedzi w Twojej głowie.

"Prawo Parkinsona mówi, że jeśli dasz sobie rok na napisanie książki, to napisanie tej książki zajmie ci rok. Ale jeśli dasz sobie 3 tygodnie, skończysz to w 3 tygodnie. Pisząc szybko, nie dajesz sobie czasu na komplikowanie i nadmierne myślenie."

4. Inkubacja tekstu

Eddie po napisaniu pierwszej, bardzo wstępnej wersji tekstu, zostawia go na jakiś czas i zajmuje się czymś innym. Dopiero następnego dnia do niego wraca i go poprawia oraz edytuje. W ten sposób wraca do pomysłu ze świeżym spojrzeniem.

5. Pracuj nad wieloma projektami

Nie skupiaj się tylko na jednym projekcie jednocześnie. Eddie sugeruje, żeby nie robić jednego projektu od początku do końca i dopiero wtedy zabierać się do następnego, ale żeby angażować się w jednoczesną pracę nad kilkoma projektami. To pozwoli Twojemu mózgowi odpocząć i nabrać innego spojrzenia oraz dystansu. Dzięki temu projekty (teksty) stają się lepsze.