logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Poziom biznesu

Na czym się skupić w zależności od poziomu rozwoju firmy?

Strategia Wskazówka
Źródło:



Pewnie każdy rasowy przedsiębiorca marzy o stworzeniu dużej firmy, która generuje ogromne zyski. Mało komu ta sztuka się jednak udaje, a jedną z przyczyn jest skupianie się na niewłaściwych rzeczach na danym poziomie rozwoju firmy.

Na czym więc przedsiębiorca powinien się skupić na dany etapie istnienia firmy?

Start firmy: przychód od 0 do 5 tysięcy złotych rocznie

Etap wdrażania pomysłu na biznes w życie. Skup się tutaj tylko i wyłącznie na sprzedaży czyli spróbuj coś komuś sprzedać.

Nie jest to czas na wdrażanie (a nawet naukę) zarządzania, skalowania i procesów. Nie twórz też biznesplanów, nikogo nie zatrudniaj. Na tym etapie nie warto nawet tworzyć złożonego produktu. Czyli np. jeśli Twoim pomysłem na biznes jest stworzenie kursu, to najpierw postaraj się sprzedać szkolenie 1:1 np. na Zoomie czy Skype'ie. Jeśli chcesz zbudować aplikację, to najpierw zrób ręcznie to co ma robić ta aplikacja.

Na tym etapie pracuje się tylko nad:
• znalezieniem klienta
• sprzedażą
• dostarczenie klientowi zakupionego produktu/usługi

Początki firmy: przychód od 50 do 250 tysięcy złotych rocznie

Jeśli masz już produkt lub świadczysz usługę i jesteś to w stanie sprzedawać to warto popracować tutaj nad procesami. W szczególności zajmij się takimi zagadnieniami jak:
• Marketing - proces pozyskiwania nowych potencjalnych klientów
• Sprzedaż - proces przekształcania potencjalnych klientów w płacących klientów
• Produkt - procesy związane z tworzeniem i udoskonalaniem produktu (tak, aby był on coraz lepszej jakości i był dostarczany na czas)
• Finanse - procesy związane z przepływem pieniądza (tak, aby wszystko w firmie się spinało)

Warto tutaj podzielić sobie tydzień pracy na pewne bloki np. w poniedziałek i wtorek pracujesz nad produktem, w środę zajmujesz się marketingiem, w czwartek przez pół dnia finansami i sprzedażą, a w piątek tylko sprzedażą.

Wzrost firmy: przychód od 250 tysięcy do 10 milionów (i więcej) złotych rocznie

Tutaj słowem kluczem jest delegowanie. Przy dużej firmie nie jesteś w stanie robić sam wszystkiego - musisz zatrudniać ludzi i dzielić się z nimi pracą (delegowanie obowiązków).

Zacznij od zatrudnienia asystenta - osoby, która odciąży Cię w Twojej pracy. Później możesz zatrudniać kolejne osoby, a z czasem (przy dużej firmie generującej miliony przychodu) zatrudniać osoby zarządzające.