logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Sprzedaż

Jak sprzedawać, kiedy nie jesteś sprzedawcą?

Taktyki sprzedażowe Wskazówka
Źródło:



Sprzedaż to konieczność każdej firmy. Niestety bycie sprzedawcą nie przychodzi większości ludzi naturalnie. A to dlatego, że sprzedaż sprawia, że ludzie czują się niekomfortowo.

Ale nie musi tak być. I nie powinno tak być.

Co zatem zrobić, aby sprzedaż była bardziej naturalna, a może nawet przyjemna? Jak sprzedawać w sposób etyczny, skuteczny i bez skrępowania? Poznaj 6 zasad i stosuj je we własnym biznesie.

Zasada 1: Wzajemność

Czy zauważyłeś kiedyś, że jesteś skłonny odwzajemnić przysługę, gdy ktoś zrobi dla ciebie coś miłego? Taka jest ludzka natura.

Wykorzystaj wzajemność i stań się źródłem niekończącej się wartości. Dziel się swoją wiedzą, promuj innych bez celu i autentycznie angażuj się w ich treści. W ten sposób staniesz się znany z dawania więcej niż brania.

Praktyczne zastosowanie: Raz w tygodniu znajdź twórcę, którego podziwiasz i przeanalizuj jego pracę. Następnie podziel się tym w mediach społecznościowych. Ty zyskujesz wartość, twórca zyskuje wartość i Twoi odbiorcy zyskują wartość.

Zasada 2: Zaangażowanie i konsekwencja

W perswazji i sprzedaży dużą rolę odgrywa zachęcanie odbiorców do zaangażowania, nawet w niewielki sposób.

Na przykład zapisanie się do newslettera. Jest to proste zobowiązanie, ale takie, które sprawia, że subskrybent jest znacznie bardziej skłonny do współpracy z Tobą w przyszłości.

A im więcej osób będzie z Tobą współpracować, tym większe prawdopodobieństwo, że będą o Tobie pamiętać, gdy będą szukać rozwiązania jakiegoś problemu.

Zamiast więc skupiać się na "sprzedaży", skoncentruj się na nakłonieniu odbiorców do podjęcia z tobą małych kroków transakcyjnych, nawet jeśli te transakcje są bezpłatne.

Może zacznij od poproszenia ludzi, by Cię śledzili. Następnie poproś ich, aby zapisali się do Twojego newslettera. Może kilka miesięcy później, zaprezentujesz im swój lead magnet.

Każda mała darmowa transakcja zwiększa prawdopodobieństwo, że w przyszłości staną się płatnymi klientami.

Praktyczne zastosowanie: Znajdź jedną okazję, aby poprosić o małą, darmową "transakcję" w tym tygodniu. Aby ktoś zaczął Cię obserwować albo dołączył do Twojego darmowego newslettera.

Zasada 3: Zdobądź dowód społeczny

Pozytywne recenzje i referencje to Twoja tajna broń. Kiedy potencjalni klienci widzą, że inni ręczą za Ciebie, czują się pewni i stają się znacznie bardziej skłonni do zakupu. A świetne referencje i opinie klientów zawsze będą lepsze niż nawet najlepsza strona docelowa czy nawet najlepszy copywriting.

Jeśli już skutecznie grasz w grę wzajemności (zasada 1), to dość łatwo jest zachęcić ludzi do wystawienia miłej opinii na temat Twojego produktu lub usługi. Możesz też na przykład umożliwić swoim największym fanom bezpłatne (lub tańsze) wypróbowanie produktu lub usługi, aby zebrać kilka pierwszych pozytywnych opinii.

Praktyczne zastosowanie: Skontaktuj się z jednym z zadowolonych klientów i zapytaj, czy zechciałby napisać 2-3 zdania na temat swoich doświadczeń.

Zasada 4: Buduj autorytet

Zbudowanie autorytetu jest kluczowym elementem każdej sprzedaży. A to dlatego, że na rynku jest mnóstwo innych firm, które sprzedają to co Ty. Dlaczego więc ludzie mieliby kupować od Ciebie?

Nie możesz więc tylko opowiadać. Musisz to pokazać.

Zdobądź zaufanie i zbuduj autorytet, umieszczając linki do artykułów, których jesteś autorem, podcastów lub wywiadów, w których zagłębiasz się w swoją tematykę, albo zaprezentuj studia przypadków lub portfolio swojej pracy.

Pamiętaj, że ludzie ufają ekspertom. Trudno jednak być "ekspertem", gdy ograniczasz się do krótkich postów w mediach społecznościowych.

Praktyczne zastosowanie: Znajdź czas w ciągu najbliższych 30 dni na napisanie jednego dłuższego tekstu o czymś, czego się nauczyłeś i co jest istotne dla twoich odbiorców.

Zasada 5: Przywiązanie

Ludzie mają skłonność do zgadzania się z ludźmi, których lubią. Ta sama zasada odnosi się do sprzedaży. Ludzie chętniej kupują od ludzi, których lubią.

A najlepszym sposobem na zdobycie sympatii jest bycie wiarygodnym i życzliwym.

Podziel się swoją osobistą podróżą - dobrą, złą i brzydką. Mów ludziom, w co wierzysz i bądź przykładem swoich wartości. Traktuj wszystkich z szacunkiem, nawet jeśli się z nimi nie zgadzasz. Z czasem obserwujący dobrze zrozumieją, kim jesteś i za czym się opowiadasz. A ludzie, którzy rezonują z twoim przesłaniem, staną się twoimi największymi fanami.

Praktyczne zastosowanie: Znajdź w tym miesiącu 3-5 osób, które wywarły na Ciebie wpływ. Wyślij im krótką wiadomość lub e-mail z informacją, dlaczego wywarły na Ciebie wpływ i co dzięki nim zrobiłeś.

Zasada 6: Niedobór

Wprowadzając elementy niedoboru, możesz stworzyć poczucie pilności, które może prowadzić do poprawy sprzedaży.

Przykładem zastosowania elementów niedoboru są oferty ograniczone czasowo lub oferty tylko dla zaproszonych. Pamiętaj tylko, że kluczem jest równowaga i że nie wolno przesadzać.

Rozważ stworzenie rocznego kalendarza, w którym co kwartał będziesz identyfikować okazje do pilnej i rzadkiej sprzedaży swoich produktów i usług.

Praktyczne zastosowanie: Stwórz swój "kalendarz pilności" na następne 12 miesięcy. Umieść w nim 2-4 terminy, wokół których zastosujesz strategię niedoboru Twoich produktów i usług?