logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Podnoszenie ceny

Jak podnieść ceny nie tracąc klientów?

Cena
Źródło:



Wielu przedsiębiorców musi lub chce podnieść ceny swoich produktów. Boi się przy tym, że straci klientów. Najczęściej ta obawa jest mocno na wyrost, bo podniesienie ceny wcale nie musi powodować odpływu klientów, ale za to daje wymierne korzyści finansowe.

Żeby jednak nie tracić klientów, gdy podnosisz ceny, to warto zastosować pewien psychologiczny trik, który w swoim filmie na YouTube pokazał Alex Hormozi. O co w tym chodzi?

Załóżmy, że chcesz podnieść cenę swojego produktu z 2000 zł na 3000 zł. Jak to można zrobić? Informujesz, że cena Twojego produktu to teraz 4000 zł, przy czym klient może teraz zapłacić 2000 zł i pozostałe 2000 zł za jakiś czas (np. za miesiąc). Dlaczego akurat 2000 zł ma być tą kwotą pierwszej raty? A to dlatego, że cena 2000 zł (ta stara cena) jest już u klienta dość dobrze zakotwiczona (taką cenę płacił dotychczas). Zapłacenie takiej kwoty nie będzie wywoływało u klienta negatywnych emocji.

Ale na tym nie koniec. Informujesz klienta, że może mieć produkt w jednorazowej płatności 3000 zł. Płaci dzisiaj 3000 zł i na tym koniec. Tym samym pokazujesz klientowi, że może mieć 1000 zł oszczędności, jeśli zapłaci od razu.

Taki model zwiększania ceny daje klientowi możliwość wyboru. Poza tym Twoi handlowcy nie będą odczuwali strachu rozmawiając z klientem, bo wciąż operują na tych samych kwotach.

I jeszcze jedna uwaga - chyba najważniejsza. Musisz wcześniej poinformować swoich klientów, że będziesz podnosił ceny. To da Twoim stałym klientom motywację, aby zamówić już teraz, przez co możesz znacząco poprawić swój cash flow.