logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Darmowa próbka

Jak zmienić bezpłatne wersje próbne w płatnych klientów?

Konwersja Produkt Wskazówka
Źródło:



Pewnie nie raz byłeś w centrum handlowym i widziałeś jak hostessa trzyma tacę ze smacznymi przekąskami oferując Ci próbkę produktu. Jeśli w tym czasie byłeś głodny, to istnieje spora szansa, że zaraz po tym stanąłeś w kolejce do złożenia zamówienia.

Dzieje się tak, ponieważ dawanie próbek żywności przekształca przeglądających w kupujących o 20% częściej niż klientów, którzy nie próbowali.

Podobnie jest również przy innych asortymentach - dawanie próbek produktu przekłada się na większą ilość klientów.

I tu mogą rodzić się 3 pytania:

1.Dlaczego firmy oferują bezpłatne wersje próbne?
Aby umożliwić właściwemu klientowi wypróbowanie produktu przed podjęciem decyzji.

2.Dlaczego klienci zapisują się na bezpłatne wersje próbne?
Aby upewnić się, że produkt zapewnia obiecaną wartość.

3.Gdzie popełniane są błędy?
• Firmy proszą o zbyt wiele danych przed rozpoczęciem bezpłatnego okresu próbnego.
• Firmy nie potrafią odpowiednio szybko wywołać u potencjalnych klientów zachwytu.


Rozwiązanie
1.Pozwól klientom doświadczyć wartości produktu za darmo dając im próbkę produktu.
2.Stwórz pomost, który wywoła efekt "łał" u Twoich klientów.
3.Daj podgląd płatnego produktu.

Jak to wdrożyć?

1.Pozwól klientom doświadczyć wartości produktu za darmo dając im próbkę produktu

Istnieją trzy proste sposoby na umożliwienie konsumentom podglądu produktu:

Daj narzędzia - daj dostęp do narzędzia, które jest podglądem płatnego narzędzia np. Ahrefs (narzędzie dla webmasterów i pozycjonerów stron) oferuje użytkownikom, którzy nie zapłacili za produkt, dostęp do 10% narzędzi jakie wchodzą w skład całego pakietu i to całkowicie za darmo. To 10% narzędzi pokazuje cały potencjał, jaki może zapewnić pozostałe 90% narzędzi.

Daj kredyty - pozwól im użyć produktu x razy, zanim klienci będą musieli za niego zapłacić. Tak właśnie robi SparkToro. Oferuje potencjalnym klientom 20 darmowych kredytów miesięcznie umożliwiających 20 wyszukiwań. Potrzebujesz tylko 20 wyszukiwań miesięcznie? W takim razie możesz korzystać ze SparkToro za darmo, na zawsze. Potrzebujesz więcej niż 20 wyszukiwań? Poczekaj do następnego miesiąca lub wykup subskrypcję. Najlepszy sposób na zatrzymanie klientów? Dać im dostęp na zawsze, dopóki nie znajdą w produkcie tak wiele wartości, że będą musieli wykupić subskrypcję, aby uzyskać szerszy dostęp.

Daj czas - pozwól użytkownikom korzystać z Twojego produktu przez pewien czas za darmo. Tak właśnie robi YouTube. Wystarczy, że klikniesz w przycisk i już możesz się przekonać czy ten produkt (YouTubeTV) Ci się spodoba. Jeśli tak, to możesz rozpocząć bezpłatny okres próbny, a dopiero po nim decydujesz czy chcesz płacić za ten produkt.

2. Stwórz pomost, który wywoła efekt "łał" u Twoich klientów

Bezpłatna wersja próbna nie jest rozwiązaniem. To tylko jego część. Teraz musisz doprowadzić klienta do momentu "łał" czyli momentu, w którym klient zdaje sobie sprawę, że potrzebuje Twojego produktu.

Nie robi się tego poprzez przypominanie o korzyściach w serii powitalnej - robi się to poprzez zachęcenie potencjalnego klienta do jak najszybszego doświadczenia korzyści.

Możesz to zrobić poprzez:

Natychmiastowy dostęp - np. w YouTubeTV na okres próbny daje Ci pełny dostęp do wszystkich treści wideo bez żadnych ograniczeń. Możesz przez określony czas w pełni korzystać z produktu i się nim zachwycać.

Przewodnik - poprowadź swoich klientów do momentu "łał" pokazując jak coś wdrożyć albo rozwiązać konkretny problem. Chodzi o to, żeby pokazać klientowi za pomocą np. przewodnika albo samouczka w jaki sposób korzystać z produktu, aby osiągnąć zamierzony efekt.

3.Daj podgląd płatnego produktu

Jeśli klient korzystał już Twojego produktu, to teraz musisz popracować na tym, aby wiedział, jak wydobyć z niego każdą wartość. Twoim zadaniem jest sprawić, by klient poczuł, że już nigdy nie wróci do tego, jak wyglądało jego życie przed rozpoczęciem bezpłatnego okresu próbnego.

Możesz to zrobić dając mu podgląd płatnych możliwości. Na przykład Sparktoro po tym jak klient zaczyna po raz pierwszy korzystać z ich produktu wysyła maila do użytkownika, w którym:
• Gratuluje użytkownikowi korzystania z produktu
• Udostępnia wideo pokazujące, co zrobić z nowymi danymi/informacjami
• Udostępnia przypadki użycia produktu, aby przypomnieć mu o wartości jaką daje produktu
• Udostępnia podgląd płatnego produktu
• Oferuje możliwość zadawania pytań i uzyskania osobistej odpowiedzi
• Pozwala mu zrezygnować z sekwencji wiadomości mailowych