logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Strategia cenowa

11 niezawodnych strategii cenowych

Cena Taktyki sprzedażowe
Źródło:



Poznaj 11 strategii cenowych, dzięki którym klienci ustawią się w kolejce, aby Ci zapłacić:

1. Zakotwiczenie ceny

Zakotwiczenie jest psychologicznym zabiegiem, które nadmiernie podkreśla pierwszą otrzymaną informację.

Oto jak się go używa:

Sprzedawcy pokazują potencjalnym klientom wysoką cenę, a następnie podają niższą cenę, aby zwiększyć postrzeganą wartość.

Większa wartość = większa sprzedaż

Zakotwiczenie ceny

2. Wabik

Często spotyka się opcje cenowe, które występują w trzech wariantach.

Jedną z opcji jest "wabik" wprowadzony w celu zwiększenia sprzedaży tańszego planu.

Wabik

W powyższym przykładzie obecność planu za 1680 GBP zwiększa sprzedaż planu za 560 GBP, ponieważ jest on stosunkowo tańszy.

3. Freemium

Firmy umożliwiają częściowe korzystanie ze swoich produktów w zamian za założenie konta.

Zazwyczaj najważniejsze funkcje są ograniczone lub użytkownik korzystając produktu musi oglądać reklamy.

Darmowe wersje są skuteczne w "rozgrzewaniu" potencjalnych użytkowników do zostania płatnymi użytkownikami.

Freemium

4. Przeformatowanie ceny

Podziel miesięczne lub roczne ceny przez liczbę dni w tym okresie, aby pokazać cenę dzienną lub najmniejszą możliwą liczbę.

Porównaj również ceny z przedmiotami codziennego użytku, takimi jak filiżanka kawy, aby większe koszty były bardziej akceptowalne.

Niższa liczba = mniejsze opory.

Przeformatowanie ceny

5. Kuszące ceny

Ceny kończące się na 9 wywołują w ludzkim mózgu efekt podniecenia.

Udowodniono, że ceny kończące się na 9 prowadzą do wzrostu sprzedaży o co najmniej 8%.

Konsumenci zapłacą nawet WIĘCEJ za ten sam produkt, jeśli cena kończy się na 9 w porównaniu, gdyby cena nie kończyła się dziewiątką.

Ceny zakończone 9

6. Liderzy strat

Niektóre sklepy sprzedają produktu poniżej kosztów ich wytworzenia. Celem jest tutaj jednak przyciągnięcie do sklepu ludzi, aby sprzedać im również produkty o wyższej marży.

Na przykład sklepy spożywcze często sprzedają mleko poniżej kosztów, bo wiedzą, że ludzie którzy przyjdą kupić tanie mleko, do koszyka wrzucą również inne produkty, zwiększając tym samym całkowitą wartość zamówienia.

7. Dynamicznie zmieniające się ceny

Jest to strategia mająca na celu zharmonizowanie podaży i popytu w celu maksymalizacji zysku w oparciu o zapasy lub dostępność czasową.

Organizatorzy koncertów, linie lotnicze i hotele stosują to podejście, aby mieć pewność, że sprzedadzą wszystkie swoje zapasy lub uzyskają maksymalną wartość ze sprzedaży biletów bądź rezerwacji pokoi.

Dynamiczne ceny

8. Obniżanie wysokich cen

Ustal wysoką cenę początkową, a następnie obniż ją podczas wyprzedaży lub przeceny.

Celem jest stworzenie pilnej potrzeby, ponieważ ta ATRAKCYJNA cena nie zawsze będzie dostępna.

Wysoka cena pozostaje widoczna, aby zachęcać do zakupu i pokazywać rzeczywistą wartość sprzedawanej rzeczy.

Obniżanie cen

9. Odwołanie do kwestii etycznych

Konsumenci, zwłaszcza milenialsi i pokolenie Z, nie kupują wyłącznie ze względu na cenę.

Wspierają firmy, które podzielają ich przekonania i wizję przyszłości.

Na przykład Amazon wyświetla niektóre produkty jako "przyjazne dla klimatu", dzięki czemu cena staje się mniej istotna.

Etyka

10. Łączenie produktów

Zamiast sprzedawać wiele produktów po różnych cenach, skuteczniej jest połączyć je w jedną ofertę.

Zazwyczaj produkty w pakiecie uzupełniają się wzajemnie i zapewniają pewne oszczędności.

Wygoda i oszczędności związane z produktami w pakiecie zwiększają sprzedaż.

Pakiet

11. Kup teraz, zapłać później

Jest to krótkoterminowa opcja finansowania, która umożliwia klientom zakup produktu teraz, ale płatność w ratach.

Zmniejsza ból związany z zakupem, obniżając kwotę, którą trzeba zapłacić w momencie realizowania zakupu.