logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Cennik

Jak zoptymalizować stronę z cennikiem, aby lepiej konwertowała?

Cena E-commerce
Źródło:



Strona z cennikiem jest drugą najważniejszą stroną w Twojej witrynie. A to dlatego, że wielu klientów używa jej jako źródła informacji o produkcie i na jej podstawie decyduje, czy go wypróbować (kupić). Dobrze zoptymalizowana strona z cennikiem może prowadzić do wzrostu liczby rejestracji nawet po podniesieniu cen.

Poznaj zatem 7 praktycznych wskazówek dotyczących projektowania strony z cennikiem, która konwertuje:

1.Nieustannie wzmacniaj swoją propozycję wartości

Potencjalni klienci najczęściej niewiele wiedzą o Twoim produkcie, kiedy trafiają na stronę z cennikiem. Dlatego warto, aby ta strona pomogła im zrozumieć, w jaki sposób Twój produkt rozwiązuje ich bolączki.

Zamiast więc pokazywać jakie masz pakiety i jakie one funkcje oferują, pokaż dla kogo dany pakiet jest najlepszy. Tak właśnie zrobił Typeform (oprogramowanie do tworzenia formularzy i ankiet online). Ich strona z cennikiem jest niezwykle jasna i pokazuje kto i dlaczego powinien kupić dany pakiet.

2.Przestań martwić się "sztuczkami cenowymi"

To naprawdę jest mało istotne czy sprzedajesz produkt po 9,99 zł czy po 9 zł. Zamiast tego skup się na tym, aby Twoje ceny były utrzymane poniżej pewnych kluczowych progów psychologicznych w umysłach użytkowników czyli np. jeśli wiesz, że pewną barierą psychologiczną dla Twoich klientów jest cena 100 zł, to warto wtedy sprzedawać produkt poniżej tej wartości, przy czym dużo mniejsze znaczenie będzie miało wtedy czy będzie to cena 89, 97 czy 99 zł.

3.Nie przytłaczaj potencjalnych klientów informacjami

Twoim celem jest jak najszybsze zachęcenie klienta do zapoznania się z produktem (lub rozmowy telefonicznej z przedstawicielem). Dlatego nie wdawaj się w szczegóły, tylko na stronie z cennikiem skup się na kluczowych informacjach, których potrzebują Twoi klienci, a także nad rozbiciem ich potencjalnych obaw powstrzymujących ich przed wypróbowaniem Twojego produktu.

4.Podkreślaj korzyści, a nie funkcje czy cechy produktu

Zamiast wypisywać na stronie cennika wszystkie funkcje lub cechy produktu skup się na tych najważniejszych funkcjach, ale zamiast je wymieniać, napisz co klient może zrobić dzięki tej funkcji.

5.Każdy pakiet musi mieć jasny cel

Każdy powinien wiedzieć, dla kogo przeznaczony jest dany pakiet, do czego służy i jak pomaga zarabiać pieniądze.

Określ rolę, jaką każdy pakiet ma odgrywać w generowaniu przychodów i ustal jasne cele dotyczące tego, jaki procent klientów dołączy do każdego pakietu, ile osób będzie migrować w górę po pakietach, jaki poziom rezygnacji jest akceptowalny dla każdego z nich i tak dalej.

Na przykład: Oferujesz pakiet freemium jako sposób na przyciągnięcie jak największej liczby użytkowników i zapisuje się do niego 1000 osób. Skąd wiesz, czy jest to dobre i zgodne z Twoimi celami biznesowymi? Jaki jest twój cel dotyczący tego, ilu z nich powinno przekształcić się w płacących klientów? Jak duże obciążenie związane ze wsparciem zakładałeś? Ile środków przeznaczyłeś na pozyskanie użytkowników freemium?

6.Wyeliminuj utrzymujące się obawy

Strona z cennikiem to strona sprzedażowa. Ma ona za zadanie przekonać użytkownika do zakupu w momencie, kiedy ją przegląda. Dlatego na tej stronie musisz rozbijać wszelkie obawy potencjalnego klienta.

Pokaż klientowi jakie marki już korzystają z Twojego produktu, co obecni klienci mówią o produkcie, odpowiedz na najczęściej zadawane pytania (FAQ) albo zamieść teksty wyjaśniające funkcje produktu, których użytkownicy mogą nie rozumieć.

7.Zachęcaj użytkowników psychologią behawioralną

W dość prosty sposób możesz nakłaniać potencjalnych klientów do podejmowania decyzji, które są najkorzystniejsze dla Ciebie. Oto kilka przykładów:

Zakotwiczenie: wprowadzenie wyższego i droższego pakietu, aby zachęcić kupujących do kupna tego tańszego.

Podpowiedź: podkreślenie najpopularniejszego pakietu, aby wizualnie zachęcić kupujących do jego wyboru (np. poprzez dodanie słowa "rekomendowany").

Prostota: zminimalizowanie liczby wyborów na ekranie w celu zmniejszenia paraliżu kupującego. Najlepiej, żeby liczba dostępnych pakietów nie przekraczała pięciu.

Efekt okazji: sprawianie, że niektóre pakiety wyglądają jak okazje dzięki względnie niskiej cenie w stosunku do oferowanych funkcji.