logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Instagram

Od zera do 50 000 obserwujących na Instagramie w 12 tygodni

Facebook / Instagram
Źródło:



50 tysięcy obserwujących na Instagramie w zaledwie 12 tygodni? To jest jak najbardziej możliwe, co udowodnił Colin Landforce, który w tym czasie rozwinął swój profil od zera do 50 tysięcy obserwujących. Poza tym zyskał 11 tysięcy subskrybentów na swój newsletter i zaczął współpracować ze znanymi markami.

Colin skupił się na krótkich formach. Ale to nie wszystko. Oto co jeszcze zrobił:

1. Konsekwencja (ale nie jest to typowa rada)

Tu nie chodzi o algorytm Instagrama, ale o zwykłą matematykę.

Co dziesiąty film zamieszczany na Instagramie przez Colina ma ponad 100 tysięcy wyświetleń. Kiedy film staje się wiralem pojawiają się tysiące obserwujących i setki subskrybentów.

Wystarczy więc podejść do tego matematycznie. Jeśli co dziesiąty film staje się wiralem, to wolisz publikować 20 filmów w ciągu 3 miesięcy czy 20 filmów w ciągu 20 dni? Ta druga opcja znacząco zwiększa Twoje szanse na sukces.

2. Konsekwencja determinuje strategię

Cytując Colina: "Nikt nie powinien zgadywać jaka powinna być strategia dotycząca treści, dopóki nie opublikuje stu filmów".

Colin opublikował swój pierwszy film 21 kwietnia 2023 roku i codziennie aż do 10 lipca 2023 roku publikował przynajmniej 1 film dziennie.

Dzięki temu nauczył się:
• Co rezonuje, a co nie (polubienia)
• Co zyskuje na popularności, a co nie (wyświetlenia)
• Co jest interesujące, a co nie (komentarze)
• Co jest udostępniane, a co nie (udostępnianie)
• Co ludzie uważają za wartościowe, a co nie (oszczędności)
• Co zachęca do działania, a co nie (kliknięcia linków)

Konsekwencja rodzi dane. A w danych można znaleźć wspólne mianowniki. Nie sporadyczne wyniki.

3. Konsekwencja zwiększa dopasowanie treści do rynku

Dopasowanie treści do tego co potrzebują ludzie (rynek) buduje grupę odbiorców. Dopasowanie do rynku produktów pomaga zarabiać na tych odbiorcach.

Po opublikowaniu 100 filmów dowiesz się, jak znaleźć treści dopasowane do potrzeb rynku:
• Treści, które lubisz tworzyć
• Treści preferowane przez algorytm
• Treści pożądane przez odbiorców

W jaki sposób pomaga to znaleźć dopasowanie produktu do rynku? Twoje treści powinny wspierać sprzedaż produktu. Oznacza to, że jeśli zaczniesz umieszczać w swoich filmach produkty, to będzie się to wydawało płynne i organiczne.

4. Stwórz swój plan

Czas na opracowanie planu publikacji filmów. Colin podzielił to na 2 kategorie:
Tematy - 3 filary treści, wokół których Colin może tworzyć bez końca.
Formaty - typy treści, które napędzają udostępnianie, wzrost i działania.

Przykłady tematów: "tworzenie produktu", "golf" i "budowanie marki"
Przykłady formatów: "W jaki sposób…", "Fabryki", "Szkoła", "Wygląd marki", "Kto tworzy X" i "Jak dbać o swoją markę"

5. Pozyskiwanie osób z Instagrama do listy mailingowej

W przeciwieństwie do platform takich jak Twitter czy LinkedIn, na Instagramie nie można dodać linku do swoich treści. Link znajduje się tylko w Twojej biografii. Ale to nie jest jakiś duży problem.

Problem polega na tym, że oczekujesz, że większość odbiorców będzie szukać większej wartości.

Jak tego uniknąć: mówiąc użytkownikowi, gdzie ma się udać, dlaczego ma tam iść i co dostanie. Ważne, aby też dodać wezwanie do działania (CTA).

Zestaw wskazówek dla początkujących:

• Dodaj 100 filmów zanim zaczniesz określać swoją strategię
• Skup się bardziej na wysokiej jakości publikowanych treści a nie na wysokiej jakości produkcji
• Publikuj codziennie
• Stań się świetny w dostarczaniu zwięzłych informacji
• Ćwicz tworzenie 15-sekundowych filmów (zachęta/haczyk -> 1-2 punkty -> zakończenie)
• Używaj znanych marek i nazw na początku