logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Email marketing

Jak wykorzystać email marketing do zatrzymania klienta?

Email marketing Newsletter Taktyki marketingowe
Źródło:



Większość marketerów postrzega email jako kanał do pozyskiwania klientów. Ale jest to również świetny kanał do zatrzymywania klientów. A musisz wiedzieć, że zatrzymanie klienta przekłada się na większe zyski:

• Zwiększenie wskaźnika utrzymania klienta o 5% zwiększa zyski o 25% do 95%.
• Pozyskanie nowego klienta kosztuje od 5 do 25 razy więcej niż utrzymanie istniejącego


Dlatego czym szybciej Twój klient odkryje przydatność Twojego produktu oraz fakt, że rozwiązuje on jego konkretny problem, tym lepiej dla Ciebie. I właśnie dzięki email marketingowi możesz przyspieszyć ten moment. Jak? Najlepiej wykorzystać do tego wiadomość powitalną. Wiadomość powitalna to pierwsza wiadomość, którą Twój klient dostaje od Ciebie po zakupie lub zapisie na Twoją listę mailingową (np. newsletter). Wiadomości powitalne mają to do siebie, że mają bardzo wysoki współczynnik otwarć wynoszący od 50 do 75%. Jest więc ogromna szansa, że Twój klient przeczyta Twoje pierwszego maila.

Ok. Czas więc na strategię, która przyśpieszy ten moment, kiedy klient zda sobie sprawę z przydatności Twojego produktu. Jest ona dość prosta. Musisz stworzyć listę 5 najpopularniejszych problemów, które rozwiązuje Twój problem lub rezultatów, które pozwala on osiągnąć. Do każdego z tych problemów tworzysz osobną stronę, w którym będziesz dokładnie opisywać w jaki sposób Twój produkt pozwoli klientowi rozwiązać jego problem. Następnie w mailu powitalnym zapytaj klienta "Co by chciał osiągnąć dzięki Twojemu produktowi?" oraz wymieniasz te 5 problemów/rozwiązań, gdzie każde z nich jest linkiem uruchamiającym automatycznie mini kurs mailowy, w którym poprowadzisz klienta do punktu, w którym uzna Twój produkt za przydatny. Klient przez kilka kolejnych dni będzie otrzymywał wiadomość pokazujące w jaki sposób Twój produkt może rozwiązać jego problem lub przyczynić się do osiągnięcia przez klienta odpowiednich rezultatów.