logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

YouTube

Rady od najlepszego stratega Youtube

Social media YouTube
Źródło:



W świecie YouTube Paddy Galloway jest jednym z najbardziej rozchwytywanych strategów.

Wśród marek i twórców, z którymi współpracował, są m.in. MrBeast, Jesser, Noah Kagan i Red Bull. Kanały, z którymi współpracuje, tylko w lipcu tego roku uzyskały 770 milionów wyświetleń.

Lista oczekujących na jego usługi ciągnie się miesiącami. Jak można sobie wyobrazić, możliwość porozmawiania z nim o Youtube jest prawie niemożliwa. Na szczęście dla nas Paddy jest bardzo aktywny na Twitterze (obecnie X), gdzie często publikuje i odpowiada na pytania. I właśnie z tych odpowiedzi zebraliśmy najlepsze rady dotyczące budowania kanału na YouTube:

Nisza

• Trzymaj się jednej niszy na jednym kanale.

• Jeśli odniosłeś sukces w swojej niszy, a chcesz eksperymentować z nowymi formatami bez poświęcania satysfakcji odbiorców, to zacznij stosować strategię "filmów pomostowych" - eksperymentuj z niektórymi filmami, które łączą twój obecny format z nowym formatem. Staraj się przy tym nie zrażać odbiorców, wprowadzając drastyczne zmiany w rzeczach, których mogli nie subskrybować.

• Stworzenie popularnego kanału na YouTube, w którym twórca nie pokazuje swojej twarzy, jest jak najbardziej możliwe, ale jest to dużo trudniej zrobić. Poza tym kanały takie gorzej przyciągają sponsorów. Trudniej jest też zbudować lojalność widzów na takim kanale, a często wpadają one w szare strefy, jeśli chodzi o wykorzystanie treści.

Formaty treści

• Warto się skupić na jednym formacie i być w tym bardzo dobrym. Niemniej jednak warto też eksperymentować z innymi formatami, przy czym te eksperymenty nie powinny stanowić więcej niż 10% wszystkich Twoich filmów.

• Twórcy powinni traktować shorty (krótkie filmy) jako narzędzie do zwiększania liczby odbiorców krótkich form wideo, a nie jako reklamę swoich dłuższych filmów.

• Warto publikować shorty jeśli nie odciągają Cię i nie zabierają Ci energii do robienia filmów dłuższych. Nie postrzegaj shortów jako sposobu na zwiększenie oglądalności długich form wideo.

• Możesz spróbować nakręcić 10 shortów i sprawdzić czy przyciągną one widzów do oglądania dłuższych Twoich filmów.

• Jeśli chodzi o filmy przypominające wywiady (takie z szybkimi wstępami i dodatkowymi warstwami wizualizacji), to wszystko sprowadza się do odbiorców i czy są nimi zainteresowani. Jeśli tylko 30-40% Twoich odbiorcom zależy na tej formie, to wtedy warto przenieść ją do innego, dodatkowego kanału YouTube, a nie publikować ich na kanale głównym.

Utrzymanie zainteresowania widza

• Jeśli spada wskaźnik AVD (średni czas oglądania) to sprawdź czy istnieją spójne elementy montażu/opowiadania historii, które prowadzą do segmentów ze spadkami retencji. Spróbuj znaleźć jakiś wspólny motyw (np. kiedy pokazujesz retrospekcje), który odpowiada za ten spadek zaangażowania widza i go wyeliminuj.

Rozwój kanału YouTube

• To nie prawda, że YouTube YouTube traktuje priorytetowo duże kanały kosztem tych małych.

• Hashtagi i ich ilość nie mają dużego znaczenia na YouTube.

• To nie prawda, że publikowanie shortów niekorzystnie wpływa na Twoje dłuższe treści wideo.

• Popularność wideo zależy od wielu czynników, ale najważniejsze z nich (w tej kolejności) to: pomysł, historia, miniatura, tytuł, tempo, montaż, muzyka. Wszystkie są kluczowe i żadnego z nich nie można zaniedbywać.

• Zanim zdecydujesz się na rebranding starych filmów to zastanów się czy jest to film, który po rebrandingu może coś zdziałać i czy nie odciągnie Cię to zbytnio od tworzenia nowych filmów.

• 3 najczęstsze błędy, które dość łatwo naprawić to: błędna alokacja czasu, nadmierna analiza zamiast publikowania i uczenia się, umieszczanie niepotrzebnego tekstu w tytułach i miniaturach.

Sponsoring i monetyzacja

• Wprowadzanie sponsoringu do własnych filmów często wiąże się ze spadkiem oglądalności. Dlatego trzeba to robić z głową. Warto dać jakąś zachętę przed umieszczeniem sponsora, a najlepiej aby sponsor był częścią doświadczenia i filmu. Staraj się pozyskiwać sponsorów, którzy pasują do Twoich odbiorców.

Pozostałe

• Zysk z reklamy tysiąc wyświetleń (RPM) podwoi się w ciągu najbliższych kilku lat (w tym roku może spaść, ale w dłuższej perspektywie znacznie wzrośnie).