logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Dostawa

3 sposoby na darmową dostawę

E-commerce Taktyki sprzedażowe Wskazówka
Źródło:



Ludzie nienawidzą płacić za wysyłkę. W USA 48% kupujących porzuca koszyki właśnie z powodu kosztów wysyłki.

Firmy najczęściej wtedy oferują bezpłatną wysyłkę, kiedy kupujący przekroczy pewną wartość zamówienia (np. 200 zł). To skłania ludzi do dodania kilku dodatkowych rzeczy do koszyka zakupowego.

Tyle, że jeśli jest to pierwszy zakup klienta, to może nie będzie chciał on ryzykować wydania tych 200 zł, jeśli potrzebuje produktu za np. 50 zł.

Oto 3 różne podejścia do darmowej wysyłki:

1. Zaoferuj darmową wysyłkę przy pierwszych zakupach

Zwłaszcza jeśli klient kupuje "pakiet próbny". Pozwoli mu to dokonać zakupu testowego, aby sprawdzić, czy mu się podoba. Wówczas złożenie zamówienia na większą kwotę (np. wspomniane 200 zł) w przyszłości, będzie dla niego mniej ryzykowne.

Wadą tego rozwiązania jest to, że znajdą się ludzie, którzy będą tworzyć nowe konta klientów do każdego zakupu, aby zyskać darmową wysyłkę. Nie jest więc to idealne rozwiązanie.

2. Zaoferuj subskrypcję "darmowej wysyłki"

Według badań, zryczałtowana subskrypcja na bezpłatną wysyłkę może zwiększyć przychody, które generuje klient o 34%. Oczywistym tego przykładem jest Amazon Prime.

Każde zamówienie będzie miało średnio niższą wartość, ale subskrybenci będą zamawiać częściej. W ciągu roku przekłada się to na większe przychody.

Tak naprawdę jednak takie rozwiązanie można wprowadzić tylko wtedy, gdy masz różnorodne produkty (jak Amazon) lub sprzedajesz produkty konsumpcyjne, które muszą być stale uzupełniane.

3. Wlicz w produkty cenę przesyłki

Jeśli sprzedajesz produkty dość drogie, a zamówienia są stosunkowo rzadkie, to po prostu wlicz koszty wysyłki w cenę produktu.

Na przykład jeśli sprzedajesz materace po 3-4 tysiące złotych, to gdybyś policzył klientowi 200-300 złotych za wysyłkę, to pewnie klient byłby mocno zirytowany. Ale jeśli tą kwotę doliczysz do ceny materaca, to klient prawdopodobnie uzna, że materac jest wygodniejszy (dzięki zwiększonej postrzeganej wartości produktu).