logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Wartość postrzegana

Skup się na wartości postrzeganej, a nie rzeczywistej

Strategia Wskazówka
Źródło:



Ludzie nie są logiczni? Wręcz przeciwnie. Sprytni marketerzy wiedzą o tym i wykorzystują to.

Właśnie dlatego ekspert w dziedzinie marketingu i nauk behawioralnych, Rory Sutherland, mówi, aby skupić się na "wartości postrzeganej", a nie rzeczywistej.

Oto jak to zrobić:

1. Specyficzność

Lek przeciwbólowy na "ból pleców" może być bardziej skuteczny w łagodzeniu bólu pleców niż ogólny lek przeciwbólowy, nawet jeśli ma dokładnie te same składniki.

Jest bardziej skuteczny, ponieważ wierzymy, że tak będzie. Klasyczny efekt placebo.

2. Koszt

Drogi lek przeciwbólowy jest bardziej skuteczny - nawet jeśli jego składniki są identyczne.

To samo dotyczy smaku wina. Butelka za 100 złotych będzie smakować lepiej niż butelka za 20 złotych - nawet jeśli jest to to samo wino z różnymi etykietami.

3. Opakowanie i prezentacja

Jest powód, dla którego Apple inwestuje w swoje opakowania i doświadczenia związane z rozpakowywaniem. Opakowanie wysokiej jakości podświadomie sygnalizuje, że zawarty w nim produkt też jest jakości premium.

A kieliszek wina będzie smakował lepiej we Francji podczas miesiąca miodowego, niż z to samo wino z kartonu na kanapie we wtorkowy wieczór.

4. Wyłączność i niedobór

Jeśli jest coś, czego nie możesz mieć, Twoja postrzegana wartość tego często wzrasta.

Dlatego właśnie przekazy typu "limitowane edycje" i "to najniższa cena, jaka kiedykolwiek będzie" są wciąż skuteczne.

5. Opowiadanie historii marki

Marka TOMS przekazywała jedną parę butów potrzebującym dzieciom za każdą zakupioną parę. Ta historia wpływu społecznego zwiększyła postrzeganą wartość poza same fizyczne buty.

Wiele osób zapłaciło więcej, aby poczuć, że "zrobili coś dobrego", nawet jeśli same buty nie były wcale lepsze.

6. Dowód społeczny

Jeśli jesteś fanem piłki nożnej i wiesz, że ten smak lodów jest ulubionym smakiem Lionela Messiego, będziesz go bardziej pożądał. Prawdopodobnie nawet zapłacisz więcej.

Albo jeśli wiesz, że dany samochód jest najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie, to pomyślisz, że musi być on całkiem niezły i będziesz skłonny zapłacić za niego więcej niż za samochód, który sprzedaje się gorzej.

Wnioski

W tej strategii nie chodzi o oszukiwanie ludzi - postrzegana wartość to wciąż wartość.

Jeśli ktoś jest bardziej zadowolony z zakupu butów, ponieważ czuje się dobrze z tym, że ktoś w potrzebie dostał nową parę butów, to zwiększyłeś jego doświadczenie z butami na zupełnie innym poziomie.

Albo jeśli ból pleców ustąpi lub wino smakuje lepiej, to zwiększony koszt lub niewielka "sztuczka marketingowa" nadal prowadzi do lepszego wyniku sprzedażowego.

Upewnij się tylko, że to co mówisz w swoim przekazie jest prawdziwe.