Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Sarah Stockdale, ekspertka w dziedzinie copywritingu i założycielka Growclass, dzieli się trzema prostymi ćwiczeniami copywriterskimi, których możesz użyć, aby uczynić swoje teksty bardziej wiarygodnymi i przekonującymi. Oto one:
1. "Ty" zamiast "my"
Kiedy ktoś czyta Twój tekst reklamowy, to oczekuje, że będzie to rozmowa indywidualna. Ta osoba oczekuje, że Twój tekst będzie mówić do tej osoby, a nie o tej osobie.
Dlatego tak ważne jest, aby skupić się w przekazie na czytelniku, tak aby Twój tekst reklamowy wydawał się mówić bezpośrednio do czytelnika. Wtedy on poczuje się dostrzeżony i zrozumiany.
Postaraj się więc tak pozmieniać swoje teksty (czy to na stronie internetowej czy w treściach maili), aby słowa "my", "nas", "nasz" zastąpić słowami "Ty", "Twój", "Tobie".
Przykład: "Dostarczamy najlepsze oprogramowanie, aby rozwinąć Twój biznes" zmień na "Nasze oprogramowanie pomoże Ci rozwinąć Twój biznes".
2. Opowiadanie historii klienta
To ćwiczenie polega na zbudowaniu ekstremalnej empatii z klientem. Chodzi w nim o zrozumienie klientów. Nie tylko dlaczego używają Twojego produktu, ale także co mogą robić przed, w trakcie i po użyciu produktu.
Spróbuj udzielić odpowiedzi na poniższe pytania. Najlepiej jeśli znajdziesz bezpośrednie cytaty od potencjalnych klientów z rozmów z nimi:
• Co budzi klientów o 3 nad ranem?
• Z czym klient zmaga się w pracy?
• Co robią teraz Twoi klienci i co mogliby poprawić, gdyby kupili Twój produkt lub usługę?
Skorzystaj z tych odpowiedzi, aby uzupełnić poniższy schemat:
Jest [godzina/data] i wykonujesz [x]. Czujesz się [przymiotnik] i chciałbyś, aby [czynność] była [szybsza/łatwiejsza/lepsza]. Musisz [zrobić lub poczuć] x, ale [x] to utrudnia.
Ale już nie. Teraz możesz poczuć/zrobić [propozycja wartości] z [produktem/ofertą]. Zobaczysz [korzyść] i poczujesz [x].
3. Ból i obiekcje klienta
Musisz znaleźć ból i obiekcje klienta, a następnie opowiedzieć historię, która pokaże jak ten ból i obiekcje mogą być łatwo rozwiązane i w jaki sposób klient może przejść transformację.
• Sporządź listę typowych zastrzeżeń klienta (np. "zbyt drogie" lub "zbyt skomplikowane").
• Znajdź konkretne powody tych zastrzeżeń.
• Napisz teksty, które radzą sobie z tymi zastrzeżeniami i dostarczają kontrargumentów.
Kiedy potwierdzasz zastrzeżenia i przedstawiasz rozwiązania, klienci czują się wysłuchani i zrozumiani. Buduje to zaufanie i wiarygodność.
Przykład: Growclass wie, że powszechnym zastrzeżeniem, jakie ludzie mogą mieć w związku z zapisywaniem się na ich kursy certyfikacyjne, jest to, że są one bardzo drogie. Aby temu zaradzić, pokazali oni jak rośnie średnio wynagrodzenie ich absolwentów (aż o 27 600 USD rocznie). Wtedy wydatek za kurs w wysokości 1 999 USD nie wydaje się już tak drogi.