logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Zatrzymanie klienta

Jak tworzyć stronę rezygnacji, aby zatrzymać klienta?

Konwersja Landing page SEO
Źródło:



Mało kto wie, że działania SEO nie tylko mogą Ci pomóc pozyskać klienta, ale także go utrzymać (tak, żeby nie odszedł). Konsumenci bowiem używają wyszukiwarek takich jak Google nie tylko po to, aby coś kupić, ale także żeby znaleźć stronę z rezygnacją czy wypowiedzeniem umowy.

A kiedy Twój klient szuka informacji "Jak anulować…" to znalezione wyniki wyszukiwania będą miały kluczowe znaczenie, jeśli chodzi o zatrzymanie klienta.

Poznaj zatem właściwe i niewłaściwe zasady tworzenia stron anulacji zamówienia:

#1. Zły sposób = Netflix

Netflix

Kiedy wpiszesz w wyszukiwarkę hasło "Jak anulować subskrypcję Netflix" okazuje się, że Netflix udostępnia proste instrukcje dotyczące sposobu zakończenia korzystania z usługi, ale nie stara się pomóc klientom w przemyśleniu ich decyzji.

A to duży błąd!

Dlaczego? Strona anulowania usługi Netflix uzyskuje 66 700 organicznych wizyt każdego miesiąca. A zatem prawie 70 000 osób szuka informacji o tym, jak zrezygnować z usługi. Za każdą rezygnacją kryje się nierozwiązany problem lub obiekcja czekająca na rozwiązanie.

Netflix powinien więc zrobić to, co robi Xfinity…

#2. Dobry sposób = Xfinity

Xfinity

Xfinity przyjęło proaktywną postawę. Chociaż zapewniają informacje o tym, jak anulować subskrypcję, to wplatają tutaj również elementy zniechęcające użytkownika do rezygnacji.

Xfinity oferuje:
• Alternatywę dla rezygnacji ze względu na cenę
• Wsparcie w celu poprawy obsługi klienta w przypadku rezygnacji z powodu złych doświadczeń
• Większą wartość dla tych, którzy rezygnują z powodu braku wartości

#3. Najlepszy sposób = Athletic Greens

Firma Athletic Greens stworzyła wspaniałą strategię odzyskiwania klientów, tworząc "lejek obiekcji".

Bazując na uzasadnieniu rezygnacji klienta, Athletic Greens odnosi się do przyczyny i oferuje sposoby jej rozwiązania - zanim po prostu pozwoli klientowi odejść.

Oto przykład:

Athletic Greens

Dlaczego to działa?
• Athletic Greens zaczyna radzić sobie z obiekcjami klienta, gdy tylko je pozna.
• Nie liczą oni na to, że klienci wrócą - dają im powód do powrotu.

Jak to wdrożyć?
• Użyj SEO jako narzędzia do zatrzymania klienta, wyszukując "Jak anulować (swój produkt)".
• Zaoferuj rozwiązania na tej stronie, gdzie zajmiesz się najważniejszymi zastrzeżeniami dotyczącymi anulowania zamówienia.
• Twórz "lejki obiekcji", w których odniesiesz się do problemów i obiekcji klientów dając im gotowe rozwiązania tych problemów/obiekcji.