logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

FOMO

Jak odzyskiwać porzucone koszyki dzięki FOMO?

Psychologia Taktyki marketingowe
Źródło:



Porzucone koszyki to spory problem dla właścicieli sklepów e-commerce. W końcu potencjalny klient przeszedł już prawie całą ścieżkę zakupową i wycofał się praktycznie na ostatnim etapie finalizacji zakupu.

Wiele sklepów próbuje wtedy odzyskać takiego klienta oferując mu zniżkę. Nie jest to zła strategia, o ile jest ona przemyślana i wdrożona odpowiednio, chociaż coraz więcej ludzi jest tego świadomych i specjalnie porzucają koszyki, żeby "wyłudzić" rabat od sprzedającego.

Jest jednak inny sposób na odzyskanie porzuconych koszyków. Wykorzystuje on FOMO czyli strach przed utratą okazji (fear of missing out).

Poniższa taktyka wykorzystuje pop-upy czyli takie wyskakujące okienka na stronie internetowej pojawiające się w momencie, kiedy użytkownik chce opuścić stronę sklepu. Kiedy tak się właśnie dzieje, warto takiemu potencjalnemu klientowi za pomocą pop-upów wyświetlić odpowiedni komunikat np.:
• Nie będziemy mogli zagwarantować dostępności tego produktu, jeśli nie dokończysz zamówienia
• Szacujemy, że ten produkt zostanie wyprzedany w przeciągu X czasu

Jeśli sprzedajesz produkty cyfrowe (czyli takie, których dostępność jest nieograniczona) możesz użyć takiego komunikatu:
• Dokończ finalizację zakupu teraz, bo cena tego produktu wkrótce wzrośnie

Świetnymi przykładami firm, które stosują właśnie tą strategię są serwisy rezerwacyjne hoteli (np. Booking) albo linie lotnicze sprzedające bilety online (np. Ryanair).

Ważne: Twoje komunikaty powinny być zgodne z prawdą. Jeśli nie zamierzasz np. podnosić ceny danego produktu, to nie informuj potencjalnego klienta, że tak będzie.