logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

E-mail strategia

Mailingowa strategia oparta o interaktywność

Case study Email marketing Newsletter
Źródło:



Zależy Ci na dużych wskaźnikach klikalności i współczynnikach konwersji? To wykorzystaj strategię interaktywnych maili, z której korzysta firma Feastables sprzedająca batoniki.

Krok #1: Zacznij od zbierania danych

Zwiększanie zaangażowania zaczyna się od zbierania danych. Bo po co zakładać, czego chcą fani, skoro mogą ci powiedzieć.

Joseph Siegel, jeden z dyrektorów w Feastables, powiedział, że "badają swoich klientów przy prawie każdej interakcji".

W ten sposób zespół dowiedział się, że fani CHCĄ się angażować.

Następnie podzielili swoich odbiorców na dwie grupy:
• Tych co chcą grać w gry
• Tych co chcą podejmować wyzwania

Najlepiej do zbierania danych wykorzystać mail powitalny. Powitalne wiadomości e-mail mają bowiem ponad 50% wskaźnik otwarć. A to sprawia, że są one idealne do zbierania danych.

Na podstawie zebranych danych można segmentować listę e-mailową, personalizować i optymalizować treści oraz promować określone produkty.

Jak to można zrobić? Na przykład tak jak robi to Carden Lane, które w swojej serii maili powitalnych wykorzystuje ankiety (tak - ankiety wysyłane w mailach powitalnych). Wygląda to mniej więcej tak:

Ankieta

Nie zakładaj. Ucz się. Następnie wdrażaj.

Krok #2: Kreacje mailingowe

Zespół Feastables wykorzystuje zebrane dane i wdraża je do interaktywnej strategii e-mailowej.

Dzięki temu e-mail stał się "silnikiem zaangażowania, do którego fani chętnie wracają dla zabawy".

A oto 3 przykłady takich maili:

Przykład 1: Mail z klikanym wyzwaniem:

Przykład 1

Pierwsze 5 osób, które kliknie przycisk 500 razy, wygra 50% zniżki.

A nawet jeśli nie wygrasz 50% zniżki, nadal wygrywasz 10% zniżki za to, że grałeś.

Przykład 2: Mail z zagadką:

Przykład 2

Pierwsze 1000 osób, które poprawnie rozwiązało zagadkę, otrzymało tajemniczą nagrodę.

W grę zagrało 21 000 osób. 14% osób otwierających e-maile ukończyło grę.

Przykład 3: Mail z walizką zawierającą rabat:

Przykład 3

20 walizek, a tylko w jednej z nich zniżka.

Jedyny sposób na zdobycie rabatu? Klikaj każdą walizkę, aż go znajdziesz.

Dlaczego to działa?

Większa dostarczalność maili - interaktywne maile zwiększają klikalność. A większa klikalność w mailach to większa dostarczalność (skrzynki pocztowe przestają traktować Twoją wiadomość jako spam).

Zaangażowanie w markę - im bardziej się w coś angażujesz, tym bardziej czujesz się z tym związany. Zabawy Feastable dostarczane w mailach umożliwiają fanom interakcję z marką. A im bardziej ktoś angażuje się w Twoją markę, tym jest bardziej przywiązany do Twoje marki, co ostatecznie pozytywnie wpływa na wskaźnik LTV (Customer Lifetime Value).

Stałe zaangażowanie subskrybentów - otwierasz jedną wiadomość e-mail. Grasz w grę. Wygrywasz zniżkę lub tajemniczą nagrodę. I to jest zabawne. Więc kiedy pojawi się kolejny mail do Ciebie, to mocno rosną szanse, że użytkownik otworzy taki mail.