logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Certyfikat

Jak zdobyć zaufanie klienta?

Klient Strona internetowa Wskazówka
Źródło:



Chyba największym wyzwaniem dla każdego przedsiębiorcy jest zdobycie zaufania klienta. Zaufanie takie jest trudno zdobyć, ale jeśli Ci się uda, to domknięcie sprzedaży będzie już bardzo łatwe. Warto też pamiętać o tym, że na zaufanie klienta trzeba długo pracować, a stracić je jest bardzo łatwo.

Poznaj więc kilka sposobów, które zwiększą Twoje szanse na pozyskanie zaufania klienta:

Profesjonalna prezentacja firmy

• Zamieszczaj na stronie internetowej szczegółowe informacje na temat firmy takie jak dane kontaktowe, siedzibę firmy, tradycję firmy, misję firmy, numer konta, a także numery urzędowe (NIP, REGON, KRS itp.) - te dane podaje się po to, aby uwiarygodnić firmę i pokazać, że jest to podmiot profesjonalny.

• Zadbaj o fachową prezentację swojej firmy w ofertach sprzedażowych i na stronie internetowej - klienci z zasady chętniej korzystają z usług firm, które uważają za profesjonalne.

Referencje

• Pokaż pochlebne opinie o firmie wystawione przez jej klientów i kontrahentów.

• Udostępniaj oficjalne dokumenty świadczące o tym, że firma jest godna zaufania np. certyfikaty, nagrody branżowe, informacje o przynależności do organizacji branżowych (izb, towarzystw, stowarzyszeń, związków itp.) oraz informacje o kursach lub szkoleniach ukończonych przez właściciela i pracowników.

Portfolio klientów

• Pokaż z jakimi znanymi osobami lub firmami współpracuje Twoja firma - to robi olbrzymie wrażenie na odbiorcach.

• Informacja o tym, że współpracujesz z dużymi firmami dla wielu klientów jest wystarczającą rekomendacją i dowodem wysokiej jakości Twoich usług bądź produktów.

Rekomendacje

Ludzie bardziej wierzą opiniom innych ludzi niż reklamie, dlatego zbieraj pozytywne rekomendacje od:

• Klientów - mogą to być komentarze na stronie internetowej, z Google'a czy z Allegro, posty na Facebooku lub w innych mediach społecznościowych, filmy z opiniami na temat Twoich produktów bądź usług. Pamiętaj, aby rekomendacje te były dość konkretne i szczegółowe, a nie opinie typu "Polecam", "Wszystko w porządku".

• Autorytetów - opinie od fachowców w Twojej branży lub osób "znanych i lubianych".

• Media - zamieść na swojej stronie internetowej fragmenty pozytywnych artykułów (z podaniem źródła) na temat Twojej firmy, linki do wywiadów i artykułów opowiadających o Twojej firmie w innych mediach (np. audycji radiowych lub telewizyjnych, artykułów w innych serwisach internetowych i mediach społecznościowych).

Pokaż, że jesteś ekspertem

Klienci najchętniej ufają firmom, kiedy uznają ich właścicieli i pracowników za ekspertów w swojej branży. Daj się więc poznać jako ekspert w swojej dziedzinie. Możesz to zrobić na przykład tak:

• Zawężenie asortymentu - firma, która koncentruje się na ściśle określonym typie produktów, ma szansę na to, żeby zaistnieć w opinii konsumenta jako ekspert w danej branży. Koncentruj się więc na jednym typie produktów lub usług.

• Sprzedaż różnych typów produktów pod oddzielnymi markami - jeśli oferujesz różne produkty, które nie mają ze sobą wiele wspólnego, to sprzedawaj je pod różnymi markami.

• Slogan - stwórz slogan, który podkreśli zarówno zalety Twojej firmy jak i branżę, w której działasz.

• Przynależność branżowa - członkostwo w grupach branżowych czy biznesowych sprawia, że ludzie postrzegają Twoją firmę jako eksperta w danej dziedzinie.

• Kursy i szkolenia - pokazuj w jakich szkoleniach i kursach brałeś udział Ty oraz Twoi pracownicy - to wzmacnia przekonanie konsumentów o Twoich kompetencjach i profesjonalizmie Twojej firmy.

Społeczna odpowiedzialność biznesu

Jeśli wspierasz jakieś organizacje społeczne (np. fundacje), ufundowałeś nagrody w zawodach sportowych albo szkolnych, przekazałeś nieodpłatnie sprzęt organizacji charytatywnej, to nie ukrywaj tego faktu przed klientami. Klienci ufają firmom, które dbają nie tylko o swój zysk, ale są społecznie zaangażowane.

Cena Twoich produktów/usług

Jeśli produkty oferowane przez firmę są podejrzanie tanie, to nabywcy mogą podchodzić do nich z rezerwą. Prawdopodobnie wynika to z tego, że tanie produkty wielu osobom kojarzą się - słusznie lub nie - z tandetą. Oczywiście nie można też przesadzać w drugą stronę. Ustalając horrendalnie wysokie ceny, też raczej nie wzbudzisz zaufania odbiorców. Zasada jest jednak taka, że wyższa cena przekłada się na wyższy stopień zaufania klientów.