Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Chyba największym wyzwaniem dla każdego przedsiębiorcy jest zdobycie zaufania klienta. Zaufanie takie jest trudno zdobyć, ale jeśli Ci się uda, to domknięcie sprzedaży będzie już bardzo łatwe. Warto też pamiętać o tym, że na zaufanie klienta trzeba długo pracować, a stracić je jest bardzo łatwo.
Poznaj więc kilka sposobów, które zwiększą Twoje szanse na pozyskanie zaufania klienta:
Profesjonalna prezentacja firmy
• Zamieszczaj na stronie internetowej szczegółowe informacje na temat firmy takie jak dane kontaktowe, siedzibę firmy, tradycję firmy, misję firmy, numer konta, a także numery urzędowe (NIP, REGON, KRS itp.) - te dane podaje się po to, aby uwiarygodnić firmę i pokazać, że jest to podmiot profesjonalny.
• Zadbaj o fachową prezentację swojej firmy w ofertach sprzedażowych i na stronie internetowej - klienci z zasady chętniej korzystają z usług firm, które uważają za profesjonalne.
Referencje
• Pokaż pochlebne opinie o firmie wystawione przez jej klientów i kontrahentów.
• Udostępniaj oficjalne dokumenty świadczące o tym, że firma jest godna zaufania np. certyfikaty, nagrody branżowe, informacje o przynależności do organizacji branżowych (izb, towarzystw, stowarzyszeń, związków itp.) oraz informacje o kursach lub szkoleniach ukończonych przez właściciela i pracowników.
Portfolio klientów
• Pokaż z jakimi znanymi osobami lub firmami współpracuje Twoja firma - to robi olbrzymie wrażenie na odbiorcach.
• Informacja o tym, że współpracujesz z dużymi firmami dla wielu klientów jest wystarczającą rekomendacją i dowodem wysokiej jakości Twoich usług bądź produktów.
Rekomendacje
Ludzie bardziej wierzą opiniom innych ludzi niż reklamie, dlatego zbieraj pozytywne rekomendacje od:
• Klientów - mogą to być komentarze na stronie internetowej, z Google'a czy z Allegro, posty na Facebooku lub w innych mediach społecznościowych, filmy z opiniami na temat Twoich produktów bądź usług. Pamiętaj, aby rekomendacje te były dość konkretne i szczegółowe, a nie opinie typu "Polecam", "Wszystko w porządku".
• Autorytetów - opinie od fachowców w Twojej branży lub osób "znanych i lubianych".
• Media - zamieść na swojej stronie internetowej fragmenty pozytywnych artykułów (z podaniem źródła) na temat Twojej firmy, linki do wywiadów i artykułów opowiadających o Twojej firmie w innych mediach (np. audycji radiowych lub telewizyjnych, artykułów w innych serwisach internetowych i mediach społecznościowych).
Pokaż, że jesteś ekspertem
Klienci najchętniej ufają firmom, kiedy uznają ich właścicieli i pracowników za ekspertów w swojej branży. Daj się więc poznać jako ekspert w swojej dziedzinie. Możesz to zrobić na przykład tak:
• Zawężenie asortymentu - firma, która koncentruje się na ściśle określonym typie produktów, ma szansę na to, żeby zaistnieć w opinii konsumenta jako ekspert w danej branży. Koncentruj się więc na jednym typie produktów lub usług.
• Sprzedaż różnych typów produktów pod oddzielnymi markami - jeśli oferujesz różne produkty, które nie mają ze sobą wiele wspólnego, to sprzedawaj je pod różnymi markami.
• Slogan - stwórz slogan, który podkreśli zarówno zalety Twojej firmy jak i branżę, w której działasz.
• Przynależność branżowa - członkostwo w grupach branżowych czy biznesowych sprawia, że ludzie postrzegają Twoją firmę jako eksperta w danej dziedzinie.
• Kursy i szkolenia - pokazuj w jakich szkoleniach i kursach brałeś udział Ty oraz Twoi pracownicy - to wzmacnia przekonanie konsumentów o Twoich kompetencjach i profesjonalizmie Twojej firmy.
Społeczna odpowiedzialność biznesu
Jeśli wspierasz jakieś organizacje społeczne (np. fundacje), ufundowałeś nagrody w zawodach sportowych albo szkolnych, przekazałeś nieodpłatnie sprzęt organizacji charytatywnej, to nie ukrywaj tego faktu przed klientami. Klienci ufają firmom, które dbają nie tylko o swój zysk, ale są społecznie zaangażowane.
Cena Twoich produktów/usług
Jeśli produkty oferowane przez firmę są podejrzanie tanie, to nabywcy mogą podchodzić do nich z rezerwą. Prawdopodobnie wynika to z tego, że tanie produkty wielu osobom kojarzą się - słusznie lub nie - z tandetą. Oczywiście nie można też przesadzać w drugą stronę. Ustalając horrendalnie wysokie ceny, też raczej nie wzbudzisz zaufania odbiorców. Zasada jest jednak taka, że wyższa cena przekłada się na wyższy stopień zaufania klientów.