Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Borykasz się z niskim współczynnikiem konwersji?
Chase Dimond przygotował 7 technik zwiększających konwersje, które zostały sprawdzone i przetestowane u jego ponad 100 klientów. Oto one:
1. Mieszaj formaty dowodów społecznych
Referencje i opinie klientów to nie jedyny sposób na pokazanie dowodów społecznych.
Możesz wykorzystać również:
• rekomendacje
• studia przypadków
• statystyki klientów
• wypowiedzi zamieszone w mediach społecznościowych
Czym więcej masz takich dowodów społecznych i czym bardziej są one różnorodne, tym lepiej.
2. Odwołaj się do wartości
Tradycyjne wezwanie do działania (CTA - call to action) zastąp odwołaniem do wartości (CTV - call to value).
Przykłady:
• "Kliknij tutaj" zamień na "Uzyskaj natychmiastowy dostęp"
• "Zacznij dzisiaj" zamień na "Otrzymaj 14 dni za darmo"
• "Kup teraz" zamień na "Zgub 5 kg tłuszczu"
Zmiana formuły z "ZRÓB TO" na "OTRZYMAJ/UZYSKAJ TO" zrobi cuda.
3. Umieść "wyzwalacze kliknięć" w pobliżu przycisków CTV
Wyzwalacze kliknięć (click-triggers) to takie frazy, które są w stanie sprawić, że użytkownik będzie bardziej skłonny w coś kliknąć. Takie frazy umieszczaj w pobliżu Twoich CTV (call to value z punktu 2).
Przykłady "wyzwalaczy kliknięć":
• Bez zobowiązań
• 7-dniowy bezpłatny okres próbny
• Natychmiastowe pobieranie
• Nie jest wymagana karta kredytowa
• Koszty wysyłki są wliczone w cenę
Ten zabieg pozwoli Ci zmniejszyć obiekcje użytkowników i zwiększyć ilość kliknięć.
4. Pokieruj użytkownikiem po kliknięciu
Poprowadź potencjalnych klientów przez proces po kliknięciu.
Przykład:
"Po tym jak klikniesz tutaj, pojawi się formularz, w którym poprosimy Cię o podanie adresu wysyłki. Później dostaniesz maila z potwierdzeniem Twojego zamówienia".
Przejrzysta ścieżka -> Większe zaufanie -> Większa sprzedaż
5. Pokaż różnicę pomiędzy wartością a ceną
Pokaż cenę każdego elementu Twojej oferty:
• Głównego produktu
• Bonusów
• Wsparcia VIP
• Dodatkowych funkcjonalności
Następnie pokaż potencjalnemu klientowi ile to wszystko jest warte.
Spraw, aby oferowana wartość znacznie przekraczała cenę jaką klient ma zapłacić, tak aby nie musiał się on zastanawiać czy mu się to opłaca.
6. Pokaż cenę jako bardziej przystępną
Pokaż cenę swojego produktu jako relatywnie mniejszą.
Przykłady:
• Tylko 0,99 zł za dzień
• Kosztuje tyle co 3 kawy na miesiąc
• To mniej niż miesiąc subskrypcji Netflixa
Pokazanie ceny jako bardziej przystępnej sprawi, że zakup będzie bardziej zasadny.
7. Wzbudzaj zaufanie przy realizacji zakupu
Dodaj dowód społeczny na stronie finalizującej zakup.
Przykłady:
• Odznaki zaufania
• Oceny klientów
• Ostatnie opinie klientów
W ten sposób dodasz potencjalnemu klientowi pewności siebie, że potrzebuje Twojego produktu.