logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Lejek sprzedażowy

Lejek sprzedażowy, który daje 9-cyfrowe przychody rocznie

Case Study Lejek sprzedażowy Strategia
Źródło:



True Classic to marka odzieżowa dla mężczyzn, która powstała raptem w 2019 roku, a już potrafi generować 9 cyfrowe przychody, a sama firma wyceniana jest na ćwierć miliarda dolarów.

Dyrektor generalny True Classic publicznie powiedział, że za sukcesem marki stoi strategia reklamowa na Facebooku. Firma wydaje 100 000 dolarów dziennie na platformach Meta i generuje od 2 do 2,5 dolara sprzedaży z każdego wydanego dolara.

To wszystko dzieje się dzięki dobremu lejkowi sprzedażowemu.

Kreacje reklamowe pod daną grupę odbiorców

Ben Yahalom, prezes marki, powiedział, że "kreatywność nie polega na estetyce, ale na tym, czy naprawdę rozumiesz swoich klientów".

Zamiast precyzyjnie dostosowywać grupę docelową w oparciu o dane demograficzne i zainteresowania, True Classics wdrożyło setki kreacji na Facebooku, a każda grupa reklam wykorzystywała pragnienia i bolączki określonego segmentu potencjalnych klientów.

Strategia kreatywna True Classic: niech kreacje zajmują się targetowaniem.

True Classic kierowała całkiem inne reklamy to takich grup docelowych:
• mężczyzn, którzy chcą pokazać swoje mięśnie
• mężczyzn, którzy chcą wyglądać atrakcyjnie
• córek, które chcą kupić prezent ojcu
• kobiet, które kupują dla swoich partnerów
• mężczyzn, którzy ubiorem chcą komuś zaimponować
• osób, które chcą mieć lepsze ubrania na siłownię
• mężczyzn, którzy chcą wyglądać szczuplej
• mężczyzn, którzy chcą eksponować swój "sześciopak" na brzuchu
• kobiet, które chcą wypróbować produkty marki dla samych siebie

Widzisz już tutaj wzorzec?

Szeroka publiczność -> Niezwykle specyficzna kreacja -> Odpowiedni haczyk (zachęta) otwiera portfele tej grupy odbiorców.

Używaj stron kategorii jako stron docelowych

True Classic wykorzystuje strony katalogowe jako strony docelowe.

Dlaczego? Sprzedają łatwy do zrozumienia produkt i wykonują fantastyczną robotę, edukując odpowiednich odbiorców.

Co więcej, strony kategorii zaprojektowane są w ten sposób, aby:
• Podkreślać najważniejsze korzyści (to znajduje się na samej górze stron kategorii)
• Zwiększać średnią wartość zamówienia dzięki umieszczeniu na górze strony dodatkowej oferty pakietowej (oferty nie do odrzucenia)

Strony poszczególnych produktów ugruntowują sprzedaż

True Classic traktuje swoje strony produktowe jak strony docelowe.

Oto co robią. Na stronie produktu zawsze znajdą się:
• Kluczowe szczegóły produkt (np. rozmiar, tabela rozmiarów)
• Główne korzyści produktu (np. świetne dopasowanie, super miękkie, nierozciągający się kołnierzyk itp.)
• Potwierdzenie słuszności wyboru w postaci krótkich filmów wideo (np. 3 powody dla których potrzebujesz tej koszulki, jak się stylowo ubrać, nasza koszulka w porównaniu do produktu konkurencji, co inni ludzie mówią o tym zakupie)

Zwiększenie wartości zamówienia przy jego realizacji

Oprócz sprzedaży pakietowej, True Classic zwiększa średnią wartość zamówienia poprzez inteligentny upselling w koszyku.

Wprowadzili oni elementy grywalizacji w upsellingu - im więcej wydajesz, tym więcej dodatkowych benefitów odblokowujesz (np. darmową wysyłkę, spodenki, koszulkę).

A jeśli dodasz do tego pilność (informacja o tym, że wybrane przez Ciebie produkty szybko się wyprzedają), to dodatkowa sprzedaż staje się płynna.

W jaki sposób możesz to zaimplementować u siebie w sklepie?

1.Utwórz ankietę po zakupie, w której klienci odpowiedzą, jaką bolączkę rozwiązał Twój produkt albo jakie pragnienia klienta spełnił.
2.Stwórz listę najlepszych odpowiedzi.
3.Weź te najlepsze odpowiedzi i stwórz wokół nich różne narracje.
4.Użyj tych narracji do napisania scenariuszy i stworzenia kreacji reklam filmowych.
5.Dodaj pakiety na górze, jeśli kierujesz ruch na strony swojego katalogu.
6.Dodaj dowód społeczny, pilność i krótkie filmy na stronach produktów.
7.Wprowadź elementy grywalizacji w procesie zakupu, aby zwiększyć średnią wartość zamówienia.