logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Edukacja klienta

Plan edukacji klientów, który napędza wzrost

Klient
Źródło:



Edukacja klientów jest kluczem do ich sukcesu, utrzymania i rozwoju. Ale od czego zacząć, uruchamiając program edukacyjny dla klientów?

Shannon Howard (dyrektor ds. marketingu w Intellum) dzieli się 5 wskazówkami dotyczącymi skutecznego uruchamiania i prowadzenia programu edukacyjnego dla klientów:

1. Dostosuj cele edukacyjne klientów do swoich celów biznesowych

Powiąż cele edukacyjne klientów z nadrzędnymi celami firmy dotyczącymi lojalności klienta, ekspansji i promocji. Edukacja dla samej edukacji nie przyniesie rezultatów.

"Przemyślana strategia edukacyjna zaczyna się od celów biznesowych oraz uwzględnia i bierze pod uwagę odbiorców, których zamierzasz edukować. Wiele osób najpierw myśli o treści, a następnie próbuje powiązać ją z innymi rzeczami. Powinno być na odwrót".

Pomocne pytania: Jakie są cele biznesowe Twojej firmy? Jakie są cele edukacyjne klientów? W jaki sposób te cele są ze sobą zgodne?

2. Zidentyfikuj luki w edukacji klientów

Analizuj zgłoszenia klientów do pomocy technicznej, opinie klientów i dane dotyczące użytkowania, aby zidentyfikować luki w wiedzy klientów. Jakie są najczęstsze problemy, z którymi borykają się klienci? Jakie są ich cele?

"Kiedy patrzę na programy edukacyjne dla klientów, najpierw przeprowadzam badania. O czym ludzie rozmawiają w społeczności klientów firmy? Co pojawia się w rozmowach z naszymi menedżerami ds. relacji? Co słyszy zespół sprzedaży, gdy rozmawia z ludźmi? Następnie zastanawiam się, jak możemy odpowiedzieć na te pytania".

Pomocne pytania: Jakie są najczęstsze problemy, z którymi borykają się klienci?

3. Twórz treści odpowiadające celom edukacyjnym klientów

Następnym krokiem jest wypełnienie luk w wiedzy treściami, które pomogą Ci osiągnąć cele biznesowe. Skoncentruj się na tworzeniu treści, które napędzają zmianę zachowań poprzez naukę. Mogą to być szkolenia, kursy, artykuły itp. Celem jest skłonienie klientów do przyswojenia i właściwego korzystania z produktu.

"Specjaliści ds. edukacji klientów zastanawiają się, w jaki sposób możemy wpłynąć na zmianę zachowań poprzez naukę. Chcę mieć pewność, że tworzone przeze mnie treści są przydatne, istotne i w jakiś sposób edukacyjne".

Pomocne pytania: Jakiego rodzaju treści (przewodniki, kursy, programy szkoleniowe itp.) będziesz tworzyć, aby wypełnić luki w edukacji klientów?

4. Mierz zwrot z inwestycji (ROI) w programy edukacyjne dla klientów

Jednym ze sposobów śledzenia zwrotu z inwestycji w programy edukacyjne dla klientów jest analiza wskaźników zaangażowania, utrzymania i ekspansji klientów, którzy ukończyli programy edukacyjne dla klientów w porównaniu z tymi, którzy ich nie ukończyli.

"Zazwyczaj patrzysz na tych klientów przeszkolonych i nieprzeszkolonych, zaangażowanych w edukację i niezaangażowanych w edukację. Czy zwiększa się prawdopodobieństwo, że ci klienci zostaną z Tobą? Czy mają oni większe szanse na rozwój? Czy częściej będą korzystać z Twojego produktu, a nawet go samemu promować?"

Pomocne pytania: Jak mierzyć sukces programów edukacyjnych dla klientów? Jakie są kluczowe wskaźniki efektywności edukacji klientów?

5. Skorzystaj z istniejącej społeczności

Społeczności internetowe zapewniają wgląd w potrzeby edukacyjne i możliwości przemyślanego przywództwa. Czy istnieją społeczności związane z Twoją branżą, produktem lub grupą docelową?

"Istnieją już społeczności praktyków, które zrzeszają tysiące osób i chociaż nie zawsze to będą Twoi klienci, to w ten sposób dotrzesz do tak szerokiego grona osób. Z jakimi problemami się borykają? Jakie mają pytania? Jakie są punkty bólu w branży?"

Pomocne pytania: Czy istnieją społeczności związane z Twoją branżą, produktem lub grupą docelową? Jak możesz je bardziej zaangażować w pomoc w tworzeniu treści edukacyjnych dla klientów?