logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Zoom

Ucz się od Zooma czyli prawdopodobnie najlepsza strategia dla małych firm

Model biznesowy
Źródło:



Pewnie narzędzia do wideokomunikacji jakim jest Zoom nie muszę Ci specjalnie przedstawiać. Warto jednak zadać sobie pytanie, co sprawiło, że Zoomowi udało się wyprzedzić konkurencję taką jak Skype czy Teams, za którą stoi dużo bogatsza firma jaką jest Microsoft.

1.Jeśli chcesz konkurować z większymi, nie próbuj być jak oni
Znajdź to, co wkurza klientów w korzystaniu z rozwiązań innych firm, i zbuduj na tym przewagę swojej marki. Zoom na przykład rozwijając swoją aplikację wyeliminował główne błędy konkurentów jakim były: niestabilność połączenia, kiepska jakość wideo i czasochłonny proces instalacji dla nowych użytkowników. Innymi słowy Zoom sprawił, że komunikacja wideo była bezproblemowa, a uczestnictwo w wideokonferencjach stało się możliwe nawet dla osób z powolnym łączem internetowym.
Strategia koncentracji na wąskiej specjalizacji sprawdzi się nie tylko w przypadku globalnych firm, ale z sukcesem wykorzystują ją głównie mali przedsiębiorcy.

2.Nie każ im myśleć
Ludzie uwielbiają proste rozwiązania. A unikają tego, co wymaga od nich zbędnego wysiłku. Dlatego za sukcesem Zooma stoi łatwy proces instalacji na każdym urządzeniu i systemie, prosty interfejs, w którym rozezna się nawet osoba nietechniczna i możliwość uczestniczenia w spotkaniach bez konieczności zakładania konta.
Oczywiście posiadanie lepszego produktu niż konkurencja nie zawsze okaże się wystarczające. Bardzo ważny jest tu marketing, który "nie jest walką na wyroby, a walką na percepcję". Więc jeśli masz ambicję zajęcia fotela lidera swojej branży, zadbaj o to, by korzystanie z Twoich produktów lub usług nie wymagało od ludzi wysiłku. A potem spraw, by wieść o Twojej firmie rozeszła się szeroko. A jak to zrobić bez wydawania fortuny na reklamę? O tym mówi punkt 3.

3.Najpierw DAJ, później ZARABIAJ
Najskuteczniejszy sposób na przekonanie klienta do zakupu to: daj klientowi możliwość skorzystania z Twojego produktu ZA DARMO, by sam się przekonał, dlaczego warto za niego zapłacić. Oto najprostsza definicja modelu biznesowego freemium, który stoi za sukcesem Zooma. Jego założeniem jest to, że gdy ludzie przyzwyczają się do korzystania z darmowego rozwiązania, to część z nich chętnie zapłaci także za rozszerzoną wersję premium. Przy okazji to także świetna metoda na to, by produkt dotarł do jak największej liczby ludzi, a przez to… by więcej osób zapłaciło za rozszerzoną wersję. Zoom zdobył rynek dzięki temu, że jego twórcy dali ludziom możliwości korzystania z bezpłatnych 40-minutowych wideokonferencji.
Zresztą przykładów firm, które osiągnęły globalny sukces dzięki modelowi freemium jest znacznie więcej np. Youtube, Evernote, Gmail, Spotify.